• snippy 19juli

brudar 19 :juli 2008

någon som delar samma dag som jag??? e bara så nyfiken=) kram kram

• Svar på tråden brudar 19 :juli 2008
  • Rut Birger

Hej!

Svårt när man ska skicka ut inbjudningarna???? När planerar ni att skicka ut dem? Eller när skickade ni iväg dem?

Hur går det annars med planeringen? Här är det i full gång, men jag tycker att när man ringer till vissa ställen typ blommor så säger de.....det är lugnt än...det räcker i juni....juni!!!!!Det känns försent!!! Har ni varit hos frisören och bestämt håret än??

Så spännande !

• bröllop080719

Vi skickade vår inbjudningar för några veckor sedan, ville få iväg dem relativt tidigt så att gästerna inte har hunnit boka in något annat.

Annars så tycker vi att vi har kommit rätt långt. Har bokat kyrka och festlokal, köpt klänning och skor, bokat frisör och pratat med vår florist, bokat fotograf och massa andra grejer så just nu tar jag det ganska lugnt.

• madeleneodaniel

Hej!
    Vi gifter oss också den 19 juli!!!
    Håller på som bäst med inbjudningskortet, hoppas på att få ut dem till veckan.
    Vi har bokat kyrka, festlokal, frisör, cateringfirma, fixat kläder, inte skor dock. Halvt bokat fotograf. Men finns mycket kvar att göra.

Längtar massor!!!!!

• Rut Birger

Visst är det spännande!!! !

• Österbotten

Vi gifter oss också 19:e! :) Det börjar närma sig...

• madeleneodaniel

Halloj!
    Hur går det för er? Hur långt har ni kommit?
    Vi har skickat iväg inbjudningskorten och väntar OSA.
    Fixat:
    *kyrka
    *klänning
    *kläder till M2b o vår lille son
    *tärnkläning
    *skor
    *tiara
    *frisör o makeup
    *lokal för festen
    *cateringfirma + menyer

Nu funderar jag över ring/ringar? och efternamn??
    Finns massor kvar att göra ändå!!

• Paeonia

Kan lägga till fotograf på våran klarlista

Måste tag tag i kläderna till sambon....Ska hyra jaquett men väst och plastrong ska vi låta sy upp så det blir samma nyans som detaljerna på min klänning, vår dotters näbbklänning och sonens väst och plastrong.

Ska även ta och beställa ringarna efter allt mitt velande. Nu har jag äntligen hittat vad jag sökt efter

• madeleneodaniel

Paeonia- vad blir det för ringar?? Ska din man få en till ring?

Vi kan inte riktigt bestämma oss om daniel också ska få en till....sedan velar jag fram o tillbaka hela tiden över min ring.

• Paeonia

Jag har efter att dammsugit både nätet och alla juvelaffärer i min stad äntligen hittat MIN ring. När jag väl såg den så sa det klick, faktiskt. Det är en ring jag nog inte riktigt hade tänkt på innan men var ursnygg på min hand.

Kommer dock att få köpa en ny förlovningsring för att det ska se bra ut, men det gör inget.

Ringen är 5mm och har raka kanter. Den har tre partier på tvären på ovansidan där varje parti har många väldigt små diamanter (9 stenar i varje parti om jag minns rätt).
    Stenarna går ända ut i kanterna på ringen om ni förstår

Nej, sambon ska få en ny ring som är kraftigare än den har har nu. Men inte två

• madeleneodaniel

Paeonia: Låter ursnyggt! Är den från schalins? Tycker jag känner igen den på beskrivningen nämligen! I såfall jättefin!

Jag kan inte bestämma mig....vet inte om jag vågar beställa en ring ur fantasin, tänk om det inte blir som jag tänkt mig??

• Samasy

Hej hej, här är en till som ska gifta sig den 19/7! Den dan är dessutom min födelsedag OCH namnsdag så det blir en riktig fest!

Har också fixat med allt det ni har, mat, lokal, kyrka osv. har tittat ut en ring från Schalins men inte köpt än... Hoppas att Han ska göra det ;)
    Har ni fixat med tårta än? Tycker det är svårt att välja...

• Paeonia

Nej, schalins har modeller med stenar på tvären men de är inte så här många diamanter som den jag hittat.
    Det här är butikens egen design (jag kan inte hitta den någon annanstans ivarjefall).

Jag ska ta kort på ringen efter påsk då jag kommer hem från Sälen. Då ska vi ta och beställa

madeleneodaniel skrev 2008-03-18 22:35:25 följande:
    Paeonia: Låter ursnyggt! Är den från schalins? Tycker jag känner igen den på beskrivningen nämligen! I såfall jättefin!Jag kan inte bestämma mig....vet inte om jag vågar beställa en ring ur fantasin, tänk om det inte blir som jag tänkt mig??
  • madeleneodaniel

Paeonia:
    Va spännande!!

Jag tror jag bestämt mig nu...ska till guldsmeden imorn och diskutera!

• Boda 2008

Vad kul att så många valt samma datum!!

Svar på tråden brudar 19 :juli 2008