• Mrs Van Derkamp

Tema lyxbröllop!

Hej!
    Tänkte starta en ny lyxtråd där vi kan drömma oss bort i bröllopslyxens värld...Så fram med era bästa lyxtips för ett lyxigt bröllop!Jag börjar med mina:

1:Lyxigt slott/herrgård/hotell där alla kan sova över
    2:Tre-dagars bröllop
    3:Proffsfotograf från typ The Champagne Group och videofilmare
    4:Designad klänning av nån känd designer
    5:Riktig champagne i mängder
    6:Mängder av blommor
    7:Lyxig bröllopsresa riktigt långt bort typ Söderhavet
    8:Bjuda gästerna på övernattning
    9:Fina dyra specialdesignade trycksaker
    10:Platinasmycken och ringar
    11:Lyxiga detaljer så som chokladbuffe,toakorgar mm...listan kan göras lång!Fina guest favors

Så fram med era bästa tips på lyxiga bröllop!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-26 18:08
    Tidigare lyxtrådar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m2566275.html

www.brollopstorget.se/Forum-1-7/m2552339.html

www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m2619967.html

www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m382461.html

www.brollopstorget.se/Forum-2-2/m220446-1.html

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m357100.html

www.brollopstorget.se/Forum-1-7/m2405955.html

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2447340.html

www.brollopstorget.se/Forum-1-29/m2410355.html

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2437420.html

www.brollopstorget.se/Forum-1-7/m2144397.html

www.brollopstorget.se/Forum-2-2/m86407-1.html

www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m108767-1.html

www.brollopstorget.se/Forum-2-2/m363379-1.html

Oj nu blev det väldigt många länkar här...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-26 18:16
    Det kommer mera:

www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m861555.html

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m477157.html

www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m863686.html

www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m966196.html

Finns många många trådar om lyx/glamourbröllop på BT men tänkte vara snäll och samla ihop en del i en enda tråd...Så härligt att läsa om lyxbröllop och drömma sej bort för en stund.Kommer säker fler under trådens gång...Vi ses!

ps:jag undanbeder alla tråkiga och negativa kommentarer om varför man ska lägga ner så mycket pengar på bröllop.Här är tråden det diskuteras glamor,lyx och flärd.Ni som vill disktuera budgetbröllop får helt enkelt hålla er till era egna trådar!Respektera detta,tack!

• Svar på tråden Tema lyxbröllop!
  • Äntligen är det min tur

Så sant.

JAg fyndade jättebilliga ljuhållare för 1 kr st på Coop idag!! Allt e inte dyrt kan jag lova....

• matildaochniklas

Nä, du har så rätt. Det som känns riktigt lyxigt är att vi kan bjuda på allt, vi ville verkligen inte behöva ha betalbar eller så. Så det är vår lyx

• Celeste97

Lyx för mig handlar om annorlunda, extravaganta detaljer som kanske kostar lite mer (pengar eller tid) än vad gemene man tycker att det är värt besväret.
    Exempel:
    Jag skulle tycka att det var en häftig detalj om ringen/ringarna anlände till vigseln med en jaktfalk som landade på M2Bs arm.
    Det skulle vara häftigt om gästerna väntar sig att brudparet ska anlända med en bil, men istället landar de i en helikopter på en åker bredvid.
    Vigseln hålls i en gruva eller underjordisk lokal med inhyrda trummare och levande ljus som enda ljuskälla.
    Fantasybröllop i skogen med inhyrda skådespelare som agerar skogsrået/näcken etc.

Skulle va coooooolt

• Fröken Figo

Celeste: wow!!!! där kan vi verkligen snacka cool fantasi!!!!

helikopter vore lite coolt... fast jag och m2b är lite flygrädda. Så vi skippar det.

Min klänning är lite annorlunda. Det känns som lyx för mig Den MÅSTE vara lite weird, annars är det inte jag. Att få sätta sin prägel på dagen är också lyx tycker jag. Om vi fixar en katolsk präst kommer det kännas lyxigt (att komplettera protestantiska med)

Vill bjuda på en dag helt annorlunda från det vanliga...

magdansare, eldslukare, trollkarl, bra musik, goda viner och champagne och tårta i määäängder och dans långt in på morgonen...

Vi funderade på helikopter men då blir ju frisyren förstörd... O deeet vill jag inte....

Figo
    Bild på klänningen vill vi se!!!

• Fröken Figo

Äntligen min tur:

hehe, det ska ni absolut få göra... När jag lyckas bestämma vilken jag ska välja. Jag har en absolut favorit redan men den har ratats av både m2b, syrran och mamma... FAN! De fattar ju inte...

Men syrran (som också är tärna) har sagt att jag får bearbeta henne och visa henne hur hon ska se den. Jag vill ju gärna ha en vintage-klänning. Den MÅSTE vara annorlunda, får inte känna mig som en standardbrud... det är inte jag. Och den får gärna vara lite smygsexig... Typ tight och så men inte tacky urringat. Ja, lite konstigt. Jag har en hel filosofi bakom klänningen (som ingen annan fattar hahahahaha)

M2b vill se mig i en klänning med många detaljer och utsmyckningar. Mamma o syrran tycker jag ska ha en enkel stil. Och jag tycker det ska vara vintage! Det blir nog jag som bestämmer till sist En skönhet klär ju i allt eller hur? haha

• Fröken Figo

Förresten finns det en video på min klänning!!

Gå till: delphinemanivet.com

Klicka på "fashion show" och sen på "caroussel du Louvre"

Då kommer två tjejer fram i brudklänningar, en kort och en lång. Den långa med rosetter på ärmarna är min drömklänning!!

Vad tycker ni andra????

Är jag galen om jag har den?

• Asmira

Du är inte galen, som jag skrev i din andra tråd, den är jättefin! om den passar till dig ta den!

Den är ju jättefin. Svårt m bh bara
    Enkel o stilren men ändå lite sexy o extra!
    Slöja tiara.... ???

• 8108

Det lilla jag ser framför mig av dig säger mig att du kommer att vara underbar i den klänningen!! Jag älskar uringningar i ryggen!!

• 8108

urigningar, uringningar... svårt ord haha

• aprilsolen

Fröken Figo: Vilken fantastiskt vacker klänning! Både elegant, stilren, men samtidigt med en twist - en sådan skulle jag vilja ha...

• Fröken Figo

Tack för alla kommentarer om klänningen! Jag har startat en egen tråd för den så vi inte ska komma för mkt ifrån lyxtemat

Här är lite lyx jag tänkt ha på bröllopet:

Frisörer som kommer ut till gästerna dagen D eftersom alla bor på ett ställe och det inte finns frisörer i närheten. Antingen bjuder vi på det eller så fixar vi ett bra paketpris och så får gästerna betala för sig...

Lyxiga praliner i favors-askar vid allas tallrikar. Ist för namnskyltar har alla ett litet paket till dem när de sätter sig. Hoppas det känns kul...

Massor av tårta!! Jag ska beställa extremt många bitar så alla kan ta om och om och om igen. Jag vill gärna ta med mig lite tårta till vår bröllopssvit också

• Mrs Van Derkamp

Kul att tråden lever!Någon annan som planerar "lyxbröllop"?

• egensinnig

Hmmm...vi har ju budgetbröllop rent ekonomiskt men kanske en del lyxiga ideér....

Vi kommer ha festen i en trädgård där vi har tält i olika storlekar lite här o där. Alltså inget traditionellt långbord. Varje tält får sitt tema - Tusen och en natt, trollsk sommarnatt, budoir, herrarnas cigarrlounge osv

Jag kommer ha en skräddarsydd klänning i mörkrött siden med en liten slöja/coctailhatt med flor ner över ena ögat a la filmstjärna
    Fri bar

• Mrs Van Derkamp

Det låter häftigt ur en budgetsbröllop synpunkt tycker jag!Annorlunda tema!

Svar på tråden Tema lyxbröllop!