• Mrs Van Derkamp

Tema lyxbröllop!

Hej!
    Tänkte starta en ny lyxtråd där vi kan drömma oss bort i bröllopslyxens värld...Så fram med era bästa lyxtips för ett lyxigt bröllop!Jag börjar med mina:

1:Lyxigt slott/herrgård/hotell där alla kan sova över
    2:Tre-dagars bröllop
    3:Proffsfotograf från typ The Champagne Group och videofilmare
    4:Designad klänning av nån känd designer
    5:Riktig champagne i mängder
    6:Mängder av blommor
    7:Lyxig bröllopsresa riktigt långt bort typ Söderhavet
    8:Bjuda gästerna på övernattning
    9:Fina dyra specialdesignade trycksaker
    10:Platinasmycken och ringar
    11:Lyxiga detaljer så som chokladbuffe,toakorgar mm...listan kan göras lång!Fina guest favors

Så fram med era bästa tips på lyxiga bröllop!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-26 18:08
    Tidigare lyxtrådar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m2566275.html

www.brollopstorget.se/Forum-1-7/m2552339.html

www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m2619967.html

www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m382461.html

www.brollopstorget.se/Forum-2-2/m220446-1.html

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m357100.html

www.brollopstorget.se/Forum-1-7/m2405955.html

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2447340.html

www.brollopstorget.se/Forum-1-29/m2410355.html

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2437420.html

www.brollopstorget.se/Forum-1-7/m2144397.html

www.brollopstorget.se/Forum-2-2/m86407-1.html

www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m108767-1.html

www.brollopstorget.se/Forum-2-2/m363379-1.html

Oj nu blev det väldigt många länkar här...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-26 18:16
    Det kommer mera:

www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m861555.html

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m477157.html

www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m863686.html

www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m966196.html

Finns många många trådar om lyx/glamourbröllop på BT men tänkte vara snäll och samla ihop en del i en enda tråd...Så härligt att läsa om lyxbröllop och drömma sej bort för en stund.Kommer säker fler under trådens gång...Vi ses!

ps:jag undanbeder alla tråkiga och negativa kommentarer om varför man ska lägga ner så mycket pengar på bröllop.Här är tråden det diskuteras glamor,lyx och flärd.Ni som vill disktuera budgetbröllop får helt enkelt hålla er till era egna trådar!Respektera detta,tack!

• Svar på tråden Tema lyxbröllop!
  • Äntligen är det min tur

Håller med.

Undra hur det skulle bli om man hade heeeelt obergränsat med pengar.... Drömma kostar ju inget iaf.

• Fröken Figo

Nej att drömma kostar ingenting. Och många vackra saker i ett bröllop är faktiskt gratis! Tex njuter jag allra mest av att vi kommer vara i den vackra naturen i Dalarna... för mig är det ett av livets höjdpunkter. Det är vackraste platsen på jorden... och just där ska jag gifta mig Har faktiskt drömt om det sen jag var liten... sen jag kan komma ihåg...

Så lyx är inte nödvändigtvis nåt som kommer med en dyr prislapp

• Joji

Äntligen är det min tur skrev 2008-01-28 22:11:06 följande:

Jo till maten men inte på festen...
    Då var det ett shysst pris! Vi är på en herrgård och betalar nog typ samma, för cirka 75 gäster med mat + vin.

Jag hoppas det....
    Sen ska vi ju köpa till champange o snitta mm mm mm innan.
    Det ingår egentligen dukning men jag har köpt massa extra grejer för att följa färgtemat o så.
    Ska bli spännande (eller inte ) o se vad det hamnar på i slutänden!!

F Figo
    Håller med. Det bästa är för oss att vi får va vid vattnet. Precis som vi vill. Ska bli underbart. Tillsammans med alla... Ohhhhhh va jag längtar.

Hur har ni gjort med inbjudningar o så? Är ni klara?

Joji skrev 2008-01-29 21:26:44 följande:
    Då var det ett shysst pris! Vi är på en herrgård och betalar nog typ samma, för cirka 75 gäster med mat + vin.

Ähhh jag glömde... Vad ingår i det då?

Joji skrev 2008-01-29 21:26:44 följande:
  • Joji

Hmm... Det som ingår är bubbel till gästerna när de kommer, trerätters och vin - typ 2-3 glas per person, kaffe och tryffel.

Dukning och lite blommor ingår, men vi har också köpt andra dekorationer så som kandelabrar, ljus, andra dukar etc. De dukar upp det åt oss om vi vill, då gäller det att förklara noga hur det ska se ut! Och, vi ska ha avec + ha bar med bartender efter middagen. Plus band, plus bröllopstårta... Pust, det tickar iväg! :-O Plus alla andra utgifter, utöver festen...

Vi försöker ändå att hitta de mest prisvärda alternativen, på allt...

• matildaochniklas

jag var bara tvungen att kolla in här och dregla lite över era planer
    får väl be om ursäkt eftersom vi inte planerar ngt lyxbröllop. eller iofs är det lyx för oss att kunna bjuda alla våra vänner och bekanta på en trevlig fest med mat och dryck. vi har bjudit 80 st och har en budget på 60000, så det är ju inte på långa vägar som era bröllop!

Hoppas att ni får underbara dagar iaf!!

Vet du be inte om ursäkt. .... Var o en gör som den vill.... Allt handlar inte om pengar.
    Ni kommer säkert att få det precis lika bra som oss....
    Lyx e olika för olika människor...

Vad har ni för planer?

matildaochniklas skrev 2008-01-29 21:43:05 följande:
    jag var bara tvungen att kolla in här och dregla lite över era planer får väl be om ursäkt eftersom vi inte planerar ngt lyxbröllop. eller iofs är det lyx för oss att kunna bjuda alla våra vänner och bekanta på en trevlig fest med mat och dryck. vi har bjudit 80 st och har en budget på 60000, så det är ju inte på långa vägar som era bröllop!Hoppas att ni får underbara dagar iaf!!
  • matildaochniklas

Vi har bjudit alla våra vänner och hela vår släkt. Vi har hyrt en fin lokal mitt i stan där vi ska bjuda våra gäster på buffé och dryck. Sedan blir det tårta och dans hela långa natten!!

• matildaochniklas

Det är ju tur att IKEA finns där man kan hitta fina grejer billigt

Svar på tråden Tema lyxbröllop!