• nickes

"Halvt" förlovad...

Hej allihop. Ngn mer som är "halvt" förlovad? Vi har köpt ringar men min m2b är av den typen att han vill vara den som friar "på riktigt"...Alltså går jag nu här och väntar och försöker klura ut när och var.Han är dock som en mussla och vägrar ge nga detaljer. ska jag låta honom vara eller fortsätta tjata ? Vet att det blir innan juni men dit är det ju eeeeevigheter. kram på er alla.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-16 12:30
    Hur får man smilisarna på plats förresten? klickar o klickar men figurena kommer inte med.

• Svar på tråden "Halvt" förlovad...
  • nickes

matildaochniklas. hur gjorde ni m graveringen? Tog han hand om det el gjorde ni det tillsammans när frieriet väl var "överstökat"?och när ska ni gifta er? Kuuuunde inte hålla truten idag ändå,var tvuuuungen att informera "bara lite sådär" om att påsken ligger ju tidigt och bra i år..........men han bara flinar och säger "ge dig,annars får du vänta tills nästa år"... Så nu har jag besämt mig,inte ett ord till om detta.(förutom här på BT där jag kan gnälla av mig. väldigt skönt med en sdn här sida tycker jag.

• nickes

6/9 såg jag ju nu...grattis.:) mycket att planera redan?

• matildaochniklas

Vi gjorde graveringen efteråt, det funkade bra förutom att det var lite surt att lämna ifrån sig ringen när man äntligen fått den på fingret! Ja, vi gifter oss den 6/9 så planerna är i full gång

• Bambo

Man vänjer sig rätt fort vid att ha ringen på sig, eller ?
    Har inte fått min än... Längtar!

• matildaochniklas

ja, det gör man! det känns så underbart att se den på fingret hela tiden Hoppas att du får en fin förlovning!

• Bambo

Tack så mycket! Jag tror den blir väldigt oss, det vill säga mycket myss och med med god mat och skumpa. Hur var din förlovning?

• matildaochniklas

Vi var i Ungern tillsammans (hans föräldrar kommer därifrån)och en dag åkte vi in till Budapest, det var såå otroligt vackert. Vi käkade på nån fin resturang och gick längs floden till Budda Castle (tror jag att det hette) iaf ett historiskt ställe som ligger otrolig vackert, högt upp med utsikt över nästan hela Budapest. Där uppe plockade han fram ringarna och friade! Sedan firade vi med vin på ett jättemysigt ställe och vi hade verkligen en toppenkväll. Sen när vi kom hem till hans släktingar som vi bodde hos så bjöd dom på skumpa och tårta

• Bambo

Det lät ju helt fantastiskt, vilket underbart minne! :)

• matildaochniklas

Ja, verkligen! Jag hade trott innan att förlovningen inte skulle vara så speciell eftersom jag visste om det. Men det var helt underbart iaf!

• När2blir1

Vi är inte förlovad jag å min sambo..men jag vet att han kommer att fria.. men när var och hur.. ja det är en annan fråga..
    jag vill juh förlova mig.. NU egentligen.. hehe men han vill absolut fria.. han sa att vi kan gärna förlova oss om det är verkligen det jag vill.. alltså utan frieri.. men jag vill juh oxå att han ska fria.. har oxå det problemet med tålamod

• Hullda

Hej!
    Jag skulle nog kunna säga att jag är "halvt" förlovad! VI har ringar på höger ringfinger. De är ograverade. Vi säger att vi har "paxat" varandra. VI pratar om förlovning då och då: med graverade ringar på vänster ringfinger. Men min sambo är av den sorten att han blir alldeles "nersös" av att bara nämna ordet. Han kan inte förstå varför man ska förlova sig. Det har han aldrig förstått, så det gäller alltså inte bara mig, utan även i hans tidigare förhållanden. Så.. ja, vi är väl "halvt" förlovade, på sätt och vis.

• Fröken Figo

Exakt så har vi också gjort!! Fast jag känner mig helt förlovad ändå

Vi har beställt ringar och när de kommer ska jag bara pröva min fina ring och sen ge den till m2b som ska ruva på den och överraska med en resa. Det blir en förlovningsresa vid nåt oväntat tillfälle... ingen aning när eller var. Blir kul!

Det var en perfekt lösning för oss eftersom m2b aldrig friat utan vi bestämde tillsammans att vi skulle gifta oss. För att få in ett överraskningsmoment ska han överraska med en resa ist.

• ingenjörsbruden
    nickes skrev 2008-01-16 12:28:29 följande:
    Hej allihop. Ngn mer som är "halvt" förlovad? Vi har köpt ringar men min m2b är av den typen att han vill vara den som friar "på riktigt"...Alltså går jag nu här och väntar och försöker klura ut när och var.Han är dock som en mussla och vägrar ge nga detaljer. ska jag låta honom vara eller fortsätta tjata ? Vet att det blir innan juni men dit är det ju eeeeevigheter. kram på er alla.TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-16 12:30Hur får man smilisarna på plats förresten? klickar o klickar men figurena kommer inte med.
    Jaaa hur tusan får man dit smilisarna?????
  • Hullda

Fröken Figo: Förstår inte... är du "förlovad" eller ska ni förlova er?

Svar på tråden "Halvt" förlovad...