• nickes

"Halvt" förlovad...

Hej allihop. Ngn mer som är "halvt" förlovad? Vi har köpt ringar men min m2b är av den typen att han vill vara den som friar "på riktigt"...Alltså går jag nu här och väntar och försöker klura ut när och var.Han är dock som en mussla och vägrar ge nga detaljer. ska jag låta honom vara eller fortsätta tjata ? Vet att det blir innan juni men dit är det ju eeeeevigheter. kram på er alla.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-16 12:30
    Hur får man smilisarna på plats förresten? klickar o klickar men figurena kommer inte med.

• Svar på tråden "Halvt" förlovad...
  • Bambo

Det låter dock lite spännande. Jag också typ förlovad, men utan ring, min sambo och jag har varit och köpt ringar och idag ringde guldsmeds affären och sa att de var klara. Men sambon vill abslout att vi väntar med att använda dem tills det datumet som står i ringarna. Jag kan delvis hålla med, men jag vill så gärna använda den så fort vi hämtar hem dem och berätta för alla jag känner att jag ska GIFTA mig.

• nickes

bambo,visst är det lite jobbigt? Man vill ju vara lite mallgrodig också och visa för alla att man nu minsann är "stadgad". Vad har ni för ringar? Själva köpte vi titan,var lite tveksam först om dom såg tillräckligt "förlovningsaktiga" ut men blev jättenöjd.

• Bambo

vi bestämde oss tillslut för vitt guld, handgjorde och designade där vi köpte dem. De är jätte fina, väldigt enkla och stilrena, ganska tjocka och breda.

• nickes

låter jättefint. Vad kostade det att gravera? (om ni har gjort det)

• Bambo

Det ingick där vi köpte dem, jag har fått uppfattningen att det oftast ingår.

• nickes

Hade ingått om det inte varit för den liiiilllla detaljen. att vi inte har ngt datum än. Och känner jag min m2b rätt så tänkar han inte på sdna små" detaljer som gravering och jag vill inte hålla på att tjata.(mer än jag redan gör ) Åh,gillar inte alls att inte ha full koll på läget........

• Bambo

Egentligen är det ju bara att vänta och se, men jag kan förstå att det är jobbigt, speciellt om du är van att ha full koll. Jag skulle nog bli lätt tokig eftersom jag är en sådan person som tycker om att ha koll på allt...

• matildaochniklas

Sådär var våran förlovning också, vi köpte ringarna tillsammans typ i januari eller nåt och sen friade han den 27 juni och då fick jag äntligen min efterlängtade ring :) Kan säga att det absolut var ett speciellt tillfälle med mkt känslor fast man visste om det redan!

• nickes

matildaochniklas Grattis. Vet att det bara är att vänta men vet inte riktigt hur jag ska låta bli att ta upp det lite då och då.....och jag vill verkligen inte låta tjatig....(kanske ska skaffa ett liv...... )

• matildaochniklas

Haha, jag känner verkligen igen mig!!

Svar på tråden "Halvt" förlovad...