• sofjoa

placeringskort

ngn som har tips på hur man kan göra placeringskort? ngt enkelt men ändå fint.

• Svar på tråden placeringskort
  • Akvavit

Vi kommer göra som BlivandeFruJohansson, cremefärgat papper som är samma som inbjudningar och alla andra trycksaker. Fast vi kommer printa ut namnen på båda sidor så att när den står på bordet så kan de som sitter mitt emot se vad personen heter...

Namnet ska printas med samma font som vi använt på allt annat och så med ett stansat glansigt kopparhjärta mitt på som sticker upp ovanför kanten.... så svårt att förklara

• MyStyle

Jag har tyvärr inte hittat den, men jag ska kolla lite till...

andypandy98 skrev 2008-01-18 08:25:31 följande:
    MyStyle: Ja, lägg gärna in en bild om du har!!
  • stbm

hej! jag tror panduro har vita som man kan fixa till själv, har för mig att det var ganska bra pris.

• valkyriana

Jag samlade vita stenar på våran semester i kroatien i somras som vi kommer att skriva namn på med silverpenna.

Såg att det var fler med den idén

• bruden08

Tror vi ska ha betonghjärtan som vi skriver namnet på med en svart penna annars ska vi ha hjrtan i papper som man hänger på glaset.

Det lutar nog mot betonhjärtana för min blivande är betongarnetare så jag tycker det var lite passande.

• tonårsmorsa

bruden08
    Kul idé med betonghjärtan. Som sagt passande och personligt!

• Bluebride

vi kommer ha små terrakottakrukor, i vitt och blått, gästens namn ska stå med ljuslila färg. De får ta med sig dem hem sen.

• 8108
    bruden08 skrev 2008-01-22 19:55:49 följande:
    Tror vi ska ha betonghjärtan som vi skriver namnet på med en svart penna annars ska vi ha hjrtan i papper som man hänger på glaset.Det lutar nog mot betonhjärtana för min blivande är betongarnetare så jag tycker det var lite passande.
    Klart ni ska ha betonghjärtan

Personliga inslag uppskattas alltid!!
  • Waersta

Kul! Risken finns bara är att om jag köper chokladen nu så kommer de ta slut.

8108 skrev 2008-01-30 09:51:25 följande:
    NICE!!!Me like!
  • Miss Blue

Var i ditt galleri finns de???

Hittar bild på er hall däremot...

Waersta skrev 2008-01-06 20:02:54 följande:
    www.projectwedding.com/photo/list/waersta de här föll mig i smaken. Annars har jag bild på en enkel variant i mitt galleri.
  • be happy

Vi hade också tänkt skriva på svarta stenar fast med en embrossingfärg för sten som finns att köpa på panduro. Sen hittade vi ett placeringskort på nätet med samma bildtema som våra inbjudningar, så nu blir det nog att skriva ut dem på datorn. Skönt å slippa pysslet, men jag hade nog velat pyssla lite mer...

• Waersta

Har tagit bort den nu eftersom vi inte ska ha dem längre.

Miss Blue skrev 2008-01-30 09:57:39 följande:

Var i ditt galleri finns de???Hittar bild på er hall däremot...
  • 8108
    Waersta skrev 2008-01-30 09:57:20 följande:
    Kul! Risken finns bara är att om jag köper chokladen nu så kommer de ta slut.
    haha ja själv satte jag i mig FEM kanelbullar och två koppar svart kaffe till frukost....

...jag har redan köpt klänning så jag måste sluta med detta osunda leverne snart!!!!

Vi har normalt aldrig kakor/bullar/godis/glass hemma eftersom jag är en riktigt manisk skåpråtta... finns det sånt frossar jag och orkar då inte äta vanlig mat:-/
    Men nu har jag fått mani på att baka, på en vecka har det blivit 2sats. bullar, kladdkakemuffins, kokosmuffins och blåbärsmuffins... Det var meningen att det skulle finnas en massa gott hembakt till sambons födelsedag på lördag men nu finns det bara en ynka påse bullar kvar, får nog bli köpebröd istället

Tur att jag ammar

Fast jag ska nog ta och köpa den där boken om sockerberoende snart!

Förlåt TS för trådkapningen men nu när jag skrivit av mig känner jag mig genast redo för ett nyttigare leverne
  • Waersta

Åh vad jag känner igen mig!! Jag har ju gått upp 2 kilon istället för ner 3.. alltså 5 att beta av nu istället.

8108 skrev 2008-01-31 09:37:38 följande:
    haha ja själv satte jag i mig FEM kanelbullar och två koppar svart kaffe till frukost.......jag har redan köpt klänning så jag måste sluta med detta osunda leverne snart!!!!Vi har normalt aldrig kakor/bullar/godis/glass hemma eftersom jag är en riktigt manisk skåpråtta... finns det sånt frossar jag och orkar då inte äta vanlig mat:-/Men nu har jag fått mani på att baka, på en vecka har det blivit 2sats. bullar, kladdkakemuffins, kokosmuffins och blåbärsmuffins... Det var meningen att det skulle finnas en massa gott hembakt till sambons födelsedag på lördag men nu finns det bara en ynka påse bullar kvar, får nog bli köpebröd iställetTur att jag ammarFast jag ska nog ta och köpa den där boken om sockerberoende snart!Förlåt TS för trådkapningen men nu när jag skrivit av mig känner jag mig genast redo för ett nyttigare leverne
  • lindahallman

vis ak ha papphjärtan som vi hänger på glaset. istället för namn ska vi ah en bild på varje gäst men man kan naturligtvis ha namnet oxå, elelr bara =)

• Soon2beW

Vi ska ha grönblad från någon trädsort, (har inte bestämmt vilket ännu) på bladen ska vi skriva namnen med en guldpenna.
    Då festen ska vara i ett gammalt boningshus, som är väldigt enkelt, passar detta perfekt.

• 8108
    Soon2beW skrev 2008-01-31 16:58:32 följande:
    Vi ska ha grönblad från någon trädsort, (har inte bestämmt vilket ännu) på bladen ska vi skriva namnen med en guldpenna.Då festen ska vara i ett gammalt boningshus, som är väldigt enkelt, passar detta perfekt.
    Annars e det snyggt att skriva på lagerblad
Svar på tråden placeringskort