placeringskort
ngn som har tips på hur man kan göra placeringskort? ngt enkelt men ändå fint.
ngn som har tips på hur man kan göra placeringskort? ngt enkelt men ändå fint.
www.projectwedding.com/photo/list/waersta de här föll mig i smaken.
Annars har jag bild på en enkel variant i mitt galleri.
Våra placeringskort kommer vara likadana som våra inbjudningar. Underlaget är i cremefärgat papper (hårt) som kommer vikas dubbelt. Sedan kommer de sättas på ett vinrött hårt papper över, fast man ser det vita på alla sidor.. Så kommer det skrivas med svart penna på det röda.. Förstod du? Är väldigt dålig på att förklara.. Ganska enkla att göra, men kanon snygga!!
Jag har velat hit och dit...
men nu så, har jag bestämt mig (tror jag)
Hjärta, eller kvadrater fästes med små klädnypor (från panduro) på varje glas.
Vi har vinrött, rosa och vitt som färgtema...
Blir det hjärtan blir dom rosa
Kvadrater vita
Hjärtan= vita klädnypor
Kvadrater = vinröda klädnypor
Ok jag velar fortfarande...*suck*
Jag har sett flera koer som fästs tillsammans med servetten. De har gjort någon enkel servettring som passar i dukningen typ en tillböjd ståltråd, hampasnöre, murgröna el.dyl och så har man fäst placeringskortet i servettringen. Då förhöjer de varandra liksom och ingendera behöver vara så avancerad men ändå blir det snyggt.
En annan modell jag såg var ett hjärta som man klipper ett v i typ 2/3 upp. Spetsen eller fliken som blir viks ut och fästs över kanten på insidan glaset och resten av hjärtat där man skriver namnet sitter på utsidan glaset. Jag har ingen bild men fattar ni hur jag menar?
Jag funderar på att leta efter/köpa vackra vita stenar som man kan skriva namnen på med silverpenna.
Vi tänkte nog trycka ut hjärtan med pepparkaksformar ur silverfärgad modellera och sedan skriva namnen på dessa med vit penna.
Vi köpte svarta stenar på ikea, minns inte vad de kostade men billigt som tusan - sen skrev jag namnen på dem med silverpenna... Enkelt och snyggt. Tror alla tog med sina stenar hem sen :)
Det gjorde syrran på hennes bröllop. Supersnyggt. Jag behöll min kan se om jag hittar den och lägga in ett foto på den. Om du vill förstås?
MyStyle: Ja, lägg gärna in en bild om du har!!