• Jenniecarlsson

Vad ska finnas med i ett festprogram?

Har försökt söka på gamla inlägg men hittar faktiskt inga bta svar där.. Hur har ni gjort?

• Svar på tråden Vad ska finnas med i ett festprogram?
  • Linda o Erik

Jag ritade upp borden (två långbord, ett litet bord med två barn, ett bord med 4 musiker + vårt lilla honörsbord med två pers) i Paint och skrev siffror vid varje plats, och sedan radade jag upp siffrorna och skrev namn vid dem i själva presntationen. Om du förstår? Var enkelt :) Man kan säkert göra så i word också. Men sedan sparade jag "bilden" som blev och infogade i Publicher, det var i det programmet jag gjorde programmen :)

• Jenniecarlsson

Mickes tös skrev 2008-01-02 14:10:50 följande:

Vi ska ha ett E-format bord så jag todg en bild av ett sådant och la in nummer på alla platser i paint. sedan skriver jag namnen i en nummerlista
    Åh Paint har jag inte ens tänkt på! Tack för tipset!
  • Mickes tös

varsegod, när man som jag inte är så haj på fina bildredigeringsprogram får man ta till sånt som man vet hur det fungerar. Min M2B brukar sucka lite och säga att det skulle gå så mycket enklare om jag gjorde det i ett annat program, men då måste jag ju först lyckas förstå mig på programmet och bara det kan ju ta evig tid...

• Zozo

Annars gar det att göra rätt enkelt i word ocksa.

• Miss Blue

Tack för inspirationen!
    Hoppas det är okej att sno lite tips...
    Era inbjudningar har vi gjort snarlika, tyckte de var så fiiina!
    Lite lustigt att hitta någon som har så lika smak som mig...har nämligen tänkt en liknande brudbukett oxå....
    Mrs*N* 18/8 skrev 2008-01-03 00:49:26 följande:

vårt festprogram har vi lagt upp på gus-bea.weddingannouncer.com om någon vill kika och få lite inspiration kanske =)
  • Majsis2008

Mrs*N* 18/8 skrev 2008-01-03 00:49:26 följande:

vårt festprogram har vi lagt upp på gus-bea.weddingannouncer.com om någon vill kika och få lite inspiration kanske =)
    Åh vad fint...älskar miranda nallarna!!!!
  • Godisråttan

Men oj vad mycket info alla ska ha...Kanske man kan ha vigselprogram och festprogram i ett och samma program?

• Zozo

Mja, vi hade inget vigselprogramm alls... och ska ni vara i kykan är det kanske lite klumpigt om alla maste ta med sig programmen till festen sedan..

• Troll-P

Vi kommer ha meny (mat + dryck), kort presentation av gästerna, bordsplacering och några sånger (mest som reserv).

• Schatzilein

Om man har vigsel i samma lokal funkar det såklart! Men svårare om man tänker ha kyrklig vigsel och sedan fest...

Godisråttan skrev 2008-01-03 09:56:45 följande:
    Men oj vad mycket info alla ska ha...Kanske man kan ha vigselprogram och festprogram i ett och samma program?
    Jag tror att vi också ska ha med en "rollista" i vårt festprogram: värdpar, toastmadame, marskalkar, tärnor osv. Alla har kanske koll på plats, men det är också något att spara som minne.

Bordsplaceringen beskriver man kanske enklast med en liten bild av borden med numrering, och sedan beskriver man personerna med några rader.
  • Mrs*N* 18/8

Miss Blue - absolut, sno på =)))

• Miss Blue

TACK!
    Mrs*N* 18/8 skrev 2008-01-03 19:11:33 följande:

Miss Blue - absolut, sno på =)))
  • Nibla

Vi hade följande i vårt festprogram:

-Meny
    -Presentation av gäster (Dock inte bordsplacering, eftersom en sån kan ändras i sista minuten)
    -Sånger
    -Små visdomsord från barn om kärlek
    -Detta visste du inte om brudparet! (Här skrev vi ner lite halvgalna saker som inte så många vet om)
    -En "livslinje". Börjar med åren då vi föds, när vi tar examen, när vi träffas, flyttar till London, flyttar hem, förlovar oss, etc.
    -En TV-programstablå. Tex:
    7.00 Godmorgon Sverige
    8.00 Extreme Makeover
    Sen hade vi en massa emellan, men jag kommer inte ihåg vad
    17.00 Stora famnen: Kramkalas utanför X Kyrka
    21.30 Let's Dance: Bröllopsvals från XX
    21.45 Drickbart
    22.00 Floorfiller
    00.00 Nattsudd
    03.00 Sjunde Himlen: Barnförbjudet från X Hotell

Svar på tråden Vad ska finnas med i ett festprogram?