Vad ska finnas med i ett festprogram?
Har försökt söka på gamla inlägg men hittar faktiskt inga bta svar där.. Hur har ni gjort?
Har försökt söka på gamla inlägg men hittar faktiskt inga bta svar där.. Hur har ni gjort?
Jag ritade upp borden (två långbord, ett litet bord med två barn, ett bord med 4 musiker + vårt lilla honörsbord med två pers) i Paint och skrev siffror vid varje plats, och sedan radade jag upp siffrorna och skrev namn vid dem i själva presntationen. Om du förstår? Var enkelt :) Man kan säkert göra så i word också. Men sedan sparade jag "bilden" som blev och infogade i Publicher, det var i det programmet jag gjorde programmen :)
Mickes tös skrev 2008-01-02 14:10:50 följande:
varsegod, när man som jag inte är så haj på fina bildredigeringsprogram får man ta till sånt som man vet hur det fungerar. Min M2B brukar sucka lite och säga att det skulle gå så mycket enklare om jag gjorde det i ett annat program, men då måste jag ju först lyckas förstå mig på programmet och bara det kan ju ta evig tid...
Annars gar det att göra rätt enkelt i word ocksa.
vårt festprogram har vi lagt upp på gus-bea.weddingannouncer.com om någon vill kika och få lite inspiration kanske =)
Tack för inspirationen!
Hoppas det är okej att sno lite tips...
Era inbjudningar har vi gjort snarlika, tyckte de var så fiiina!
Lite lustigt att hitta någon som har så lika smak som mig...har nämligen tänkt en liknande brudbukett oxå....
Mrs*N* 18/8 skrev 2008-01-03 00:49:26 följande:
Mrs*N* 18/8 skrev 2008-01-03 00:49:26 följande:
Men oj vad mycket info alla ska ha...Kanske man kan ha vigselprogram och festprogram i ett och samma program?
Mja, vi hade inget vigselprogramm alls... och ska ni vara i kykan är det kanske lite klumpigt om alla maste ta med sig programmen till festen sedan..
Vi kommer ha meny (mat + dryck), kort presentation av gästerna, bordsplacering och några sånger (mest som reserv).
Om man har vigsel i samma lokal funkar det såklart! Men svårare om man tänker ha kyrklig vigsel och sedan fest...
Miss Blue - absolut, sno på =)))
TACK!
Mrs*N* 18/8 skrev 2008-01-03 19:11:33 följande:
Vi hade följande i vårt festprogram:
-Meny
-Presentation av gäster (Dock inte bordsplacering, eftersom en sån kan ändras i sista minuten)
-Sånger
-Små visdomsord från barn om kärlek
-Detta visste du inte om brudparet! (Här skrev vi ner lite halvgalna saker som inte så många vet om)
-En "livslinje". Börjar med åren då vi föds, när vi tar examen, när vi träffas, flyttar till London, flyttar hem, förlovar oss, etc.
-En TV-programstablå. Tex:
7.00 Godmorgon Sverige
8.00 Extreme Makeover
Sen hade vi en massa emellan, men jag kommer inte ihåg vad
17.00 Stora famnen: Kramkalas utanför X Kyrka
21.30 Let's Dance: Bröllopsvals från XX
21.45 Drickbart
22.00 Floorfiller
00.00 Nattsudd
03.00 Sjunde Himlen: Barnförbjudet från X Hotell