• Limbolight

Min mamma verkar inte glad....

Var hemma hos min mamma igår igen och ville visa henne lite ideér till vårt bröllop. Tyvärr verkar hon totalt ointresserad av alltihopa. Hon är bara bekymrad över vad allt kostar! Vi har ingen jättebra ekonomi, men vi sparar själva och vi har verkligen gjort vårt bästa för att få ett riktigt budgetbröllop, och kommer att spendera ca 12.000 kr på 30 st peroner. Vissa saker vill vi ju dock inte ta bort för att det ändå ska bli lite annorlunda och inte som vilket födelsedagskalas som helst. Sen hade vi bestämt att vi skulle ha ett barnfritt bröllop, inte för att vi inte gillar barnen, men för att våra gäster skulle få ett tillfälle att roa sig utan barn. Nu säger mina föräldrar att tex. min kusin, som bor långt bort, säkert inte kommer om de inte kan ta med sig barnen.
    Jag har ju redan beställt inbjudningskort, med barn undanbedes...
    Det gör mig absolut inget att barnen är med, det blir i så fall bara 9 st barn, men jag är rädd att alla med barn får gå hem tidigt för att barnen blir trötta och gnälliga. Då står vi där med alla "de gammla" och en dj för 3000 kr, som inte har nån att spela för! Ska tillägga att alla yngre människor har barn.

Usch! Jag ville ju planera detta tillsammans med min mamma!

• Svar på tråden Min mamma verkar inte glad....
  • Efter 11 år är det min tur

Vassego Stå på dig nu bruden och ha det så bra på ERAN dag....

• April2oo9

Absolut! Ska ta ett samtal med henne när förlovningsringen är på. Kanske blir mer allvar för henne då, jag vet inte. Lyssnar hon inte då så planerar jag vidare vårt bröllop utan henne!

• forreal

Men gud VARFÖR ?

20080301 skrev 2008-03-04 10:05:48 följande:
    Mitt råd till dig är att försöka att strunta i din mamma.Min mamma gjorde allt tom kastade mina engångskameror för att förstöra mitt bröllop i lördags. Jag har gråtit över hennes beteende men konstaerade att om jag inte släpper det tar hon min dag från mig

Herregud....mina tankar går direkt till dig....fy F-N att ha en sån Mamma!Men nu till något roligare....GRATTIS

20080301 skrev 2008-03-04 10:05:48 följande:
    Mitt råd till dig är att försöka att strunta i din mamma.Min mamma gjorde allt tom kastade mina engångskameror för att förstöra mitt bröllop i lördags. Jag har gråtit över hennes beteende men konstaerade att om jag inte släpper det tar hon min dag från mig
  • Trisen

April2009

Kan inte "alla" föräldrar sitta längst fram då? Eller har de mera nyligen skilt sig så att de inte känns som dina styvförldrar?

För om de varit länge tillsammans så kan jag förstå din mamma. Jag är själv styvmamma och om jag i framtiden inte skulle få sitta med min m2b så skulle han bli skitsur, jag vet för vi har pratat om likande saker... Jag är ju i princip hennes extramamma som gör allt som en vanlig mamma gör när hon är med oss.

Kan det kanske vara så hon tycker? Håller med att det är din dag, men tycker att ni skall förstå varandra istället för att du med "våld" får din vilja igenom. Oftast beror ju gräl på missförstånd. Tror att det skulle kännas bättre för alla då...

Lycka till!

• April2oo9

Trisen

Mammas nya har hon haft i 2 år, han oh jag går inte heller ihop. Vi tycker inte om varandra men vi leker en lek att vi gör det för mammas skull. Just för att mamma är så lycklig så gör jag allt för att uppmuntra henne till lyckan. Men så fort han är själv med min syster så snackar han skit om mig eller liknande, mamma vet om det för hon har varit närvarande. Min relation till honom är inte alls bra. Så jag vill verkligen inte ha honom längst fram.

Jag vill inget hellre än att jag och mamma tar en diskussion och pratar om saken, men hon är omöjlig. För henne handlar ALLT om honom.

Du uppmuntrar hennes lycka....då tycker jag att hon kan göra det samma för dig,eller!?

April2oo9 skrev 2008-03-04 13:27:23 följande:
    TrisenMammas nya har hon haft i 2 år, han oh jag går inte heller ihop. Vi tycker inte om varandra men vi leker en lek att vi gör det för mammas skull. Just för att mamma är så lycklig så gör jag allt för att uppmuntra henne till lyckan. Men så fort han är själv med min syster så snackar han skit om mig eller liknande, mamma vet om det för hon har varit närvarande. Min relation till honom är inte alls bra. Så jag vill verkligen inte ha honom längst fram. Jag vill inget hellre än att jag och mamma tar en diskussion och pratar om saken, men hon är omöjlig. För henne handlar ALLT om honom.
  • April2oo9

Jo det tycker jag också, men hon är blind. För henne handlar allt om att han ska vara nöjd och glad..

• Trisen

Okej, då förstår jag att du tycker så eftersom han är så ny. Tråkigt att höra att ni inte går ihop. Kanske din pappa kan tala med henne? Eller din syster?

Hoppas ni kommer till en lösning!

• April2oo9

Jag ska prata med mamma själv först, lyssnar hon inte ber jag min syster.

Det måste vi göra, vi har ju ett år på oss så på något sätt ska det bli bra!

Jag tycker atto m jag bjuder honom för mammas skull så kan väl hon sitta bredvid pappa i kyrkan för min.. men Icke.

Svar på tråden Min mamma verkar inte glad....