• Limbolight

Min mamma verkar inte glad....

Var hemma hos min mamma igår igen och ville visa henne lite ideér till vårt bröllop. Tyvärr verkar hon totalt ointresserad av alltihopa. Hon är bara bekymrad över vad allt kostar! Vi har ingen jättebra ekonomi, men vi sparar själva och vi har verkligen gjort vårt bästa för att få ett riktigt budgetbröllop, och kommer att spendera ca 12.000 kr på 30 st peroner. Vissa saker vill vi ju dock inte ta bort för att det ändå ska bli lite annorlunda och inte som vilket födelsedagskalas som helst. Sen hade vi bestämt att vi skulle ha ett barnfritt bröllop, inte för att vi inte gillar barnen, men för att våra gäster skulle få ett tillfälle att roa sig utan barn. Nu säger mina föräldrar att tex. min kusin, som bor långt bort, säkert inte kommer om de inte kan ta med sig barnen.
    Jag har ju redan beställt inbjudningskort, med barn undanbedes...
    Det gör mig absolut inget att barnen är med, det blir i så fall bara 9 st barn, men jag är rädd att alla med barn får gå hem tidigt för att barnen blir trötta och gnälliga. Då står vi där med alla "de gammla" och en dj för 3000 kr, som inte har nån att spela för! Ska tillägga att alla yngre människor har barn.

Usch! Jag ville ju planera detta tillsammans med min mamma!

• Svar på tråden Min mamma verkar inte glad....
  • Isifer

Jag minns när jag skulle berätta för min mamma att jag och min blivande ska gifta oss. Ni vet hur det är, man förväntar sig att mamma verkligen är den som ska bli glad och stolt och säga saker som: - Åhh, min lilla kicka ska gifta sig!!!! Och sen snyfta lite lyckligt och börja ställa frågor om vart och hur.
    När jag nu ringde henne så suckade hon besvärat och sa: - Vaddå, ska ni ha ett STORT bröllop? Nej vad jobbigt! Eöööhhh... Fattar ni inte hur mycket pengar det kostar? Hur många ska ni bjuda? Hundra pers! Är du galen!
    Jag försökte lite försiktigt med en klump av gråt i halsen: - Är du inte det minsta glad?
    Varvid hon kontrade med den knäppaste kommentaren till dagligdags: - Joooo, men du vet vad jag tycker om fester. Jag tycker inte det är nått kul med sånt där.

Jesis, jag gav upp... jag lade på luren och funderade på om jag skulle ringa upp en gång till och börja om. Men jag lät bli och gick och grät i min älsklings famn istället. Sen tvingade jag min mamma att bli delaktig i bröllopet. Hon är ansvarig för en hel del saker som hon lovat fixa och jag tror faktiskt att det gjorde henne gladare och positivare.

• Limbolight

taskigt!!

Nåja, jag tror att det blir bättre med tiden. Hon visar ändå ett visst intresse, nu när klänningen hänger hos henne och vi provar den och så. Problemet är fortfarande att hon inte gillar att det kostar pengar. Hon hade hälst sett att vi bjöd på tårta och kaffe i trädgården, enbart. Så festen går ju inte att prata om...

• forreal

Åhhh vad jag känner igen mig... Hur är det med er 2 nu då? När ska du gifta dig? Hon kanske blir mer intresserad när det närmar sig... ?

Min mamma...hon är totalt ointresserad, hon tänker bara på sitt jobb samt syrrans student som är en månad efter mitt bröllop.
    När jag visade klänningen på bild sa hon "fin" o inte ett ord mer. När jag frågade om ringen svarade hon väl typ, resten säger hon "ta det lungt, stressa ner dig!" och jag har 9 veckor kvar till min dag.
    Hon har inte valt klänning, och hon verkar inte tycka det är ett dugg kul, fast jag försöker hjälpa henne och titta i affärer på förslag hon kan gå å titta på.
    Totalt omöjlig, fast jag nästan ber om engagemang eller åtminstonde lite hjälp, så pratar hon bort allting.

Varför undrar jag.

• Embo81

Herregud! Vad är det för fel på dessa mammor? Har inte riktigt det besväret med min mamma, däremot med min (blivande) svärmor.. Tror problemet är att de inte varit riktigt nöjda med sitt egna bröllop så blir det någon konstig reaktion, kanske rentav svartsjuka?!

• Isifer

Min mamma har aldrig gift sig... kanske är där skon klämmer.

• 20080301

Mitt råd till dig är att försöka att strunta i din mamma.
    Min mamma gjorde allt tom kastade mina engångskameror för att förstöra mitt bröllop i lördags. Jag har gråtit över hennes beteende men konstaerade att om jag inte släpper det tar hon min dag från mig

• April2oo9

Min mamma är skitsur för att jag vill att hon ska sitta bredvid pappa i kyrkan fast dom är skilda. Det handlar om en halvtimmes vigsel och självklart ska hon få sitta med sin nya på mottagningen.. Är det ett orimligt krav att ens föräldrar sitter bredvid varandra under vigseln?

• Efter 11 år är det min tur

Nej jag tycker att dom kan ställa upp på det för eran skull....

April2oo9 skrev 2008-03-04 10:14:49 följande:
    Min mamma är skitsur för att jag vill att hon ska sitta bredvid pappa i kyrkan fast dom är skilda. Det handlar om en halvtimmes vigsel och självklart ska hon få sitta med sin nya på mottagningen.. Är det ett orimligt krav att ens föräldrar sitter bredvid varandra under vigseln?
  • April2oo9

Det tycker jag också, när jag framförde hur jag kände och att det verkligen var viktigt för mig då kom hon med argumentet:

"Om du nu ska vara så jävla traditionell ska du väl inte ha Bunke som en av tärnorna?"

(Bunke är min bästa vän, det är han och min syster som ska vara tärnor).

Förstår inte riktigt vad tärnan har med vart min mamma sitter att göra riktigt..

• Efter 11 år är det min tur

Bry dig inte om vad hon säger....säg till henne att det inte handlar om traditioner ,det handlar om att dom är dina föräldrar och står sida vid sida som de vare sig hon vill eller inte. Hon kommer alltid att ha ett band som hon inte kan ta bort med din pappa genom dig....

Svar på tråden Min mamma verkar inte glad....