• Aurelia

trögt sexliv

Ska man ta upp till diskussion, eller inte, om sexlivet på senre tid gått trögt? Vi får max till det en gång i veckan, då ofta på natten efter en utekväll... och kan inte säga att jag minns så mkt efteråt. Senast gick dert nästan två veckor mellan gångerna, jag tog intiativet och sa att jag ville "kramas". Han sa "det har vi ju gjort hela dan" ( vi hade legat i tv-soffan...). Då sa jag, lätt trött, "jo, men man KAN gå lite längre än så" och så gjorde vi det... föga romantiskt, men... jag vet inte vad jag ska göra, ska jag avvakta framtiden eller ta tjuren vid hornen? Är rädd att förstöra nt om jag "pratar sönder" det.

• Svar på tråden trögt sexliv
  • Godisråttan

Det kommer gå bra!Det bästa är ju att ha en dialog om problemet. Ni kommer säkert att lösa det!Tycker det är toppen du vågar säga till!Girlpower to you!Lycka till nu!

• Bride in England

Vad bra att du tagit forsta steget!! Det visar pa att du verkligen ar beredd att ta upp detta nu, en gang for alla. Haller tummarna for dig att ni ska kunna losa det har, det gar sakert jattebra. Tror du har helt ratt attityd till det hela.

• Aurelia

Tack, vad snälla ni är! Jo, det går nog bra hoppas jag, ska försöka att inte prata sönder det bara, men han borde ju ta det som en komplimang... det är ju inte så att jag säger att jag inte är tänd på honom, utan tvärt om.

• Bride in England

JA precis! Lagg fram det sa, att du vill ha honom, att du saknar intimiteten mellan er. Det ar sa latt for män att med ens tolka ett problem nar det galler sex som ett personligt problem, att han inte ar god nog for dig, att han inte tillfredstaller dig nog, osv. Sa det ar viktigt att fa honom att se det ur synvinkeln att det enda problemet ni har ar att ni inte pratat om det sa att ni vet var ni bada vill, och att det du sager faktiskt betyder att du tander pa honom och vill ha mer av honom som du sager. Lycka till nu!

• Aurelia

Skulle önska att jag slapp ta upp det ändå... suck. Men känns inte som att det finns något alternativ. *ryyys*

• Bride in England

Jag vet vad du menar...men det ar nog bara att ta tjuren vid hornen, det kommer att ga jattebra och det blir ett viktigt steg i ert forhallande att prata om intima saker ihop. Tank pa att det kanns jobbigt for de flesta att prata om sex, men jag tror att det ar ett nodvandigt ont for att fa det hela att funka. Och nar ni val borjat prata ska du se att det bara kanns skont att fa vadra det hela!

• Malinanna

Oj, vad bra att det finns andra som oxa vill ha mer sex an sambon/mannen. Kanner igen mig i din situation, men for mig ar det ett mer permanent problem, typ, jag ar den enda som tar initativ (nastan) for att han inte har halften sa mycket sexlust som jag. (Har alltid varit sa). Jag har diskuterat det massa ggr men man kan ju inte tvinga folk till att andra sig, vi ar oxa valdigt fysiska som du sa, men han ar mycket nojd om vi bara kelar, medan jag garna vill ha 'mer'. Din kille verkar ju mer vara en 'periodare' dvs tar mindre iniativ nar han har mycket att gora, eller? isafall kanske man bara far 'vanta ut' perioden tills han kanner sig 'pigg' igen? A andra sidan ar min teori att ju mer man 'gor det' ju mer lust har man... jobbigt det har amnet...

• johansdotter

Har du testat att överaska honom?
    Kanske mysigt bubbelbad tillsammans med lite vin eller bubbel...mysig massage....eller kanske en privat striptease?

Kan juh vara nog så svårt att få till stämmningen en torsdagskväll bara efter ärtsoppan och blöjbytena.... ;)

• Aurelia

Sådärja, jag nämnde det hela lite igår... var väl inte perfekt timing för han var jättetrött och jag jättekrasslig och hängig, men nu vet han i alla fall att jag gärna skulle ha lite mer av det goda så att säga. Och att jag tycker att det är jobbigt att ta intiativ då han inet är "med på noterna" utan reagerar lite...eh, trögt, kan jag tycka. Men vi kom väl fram till att det beror på att vi båda är trötta och han stressad pga oklar jobbsituation och massor att göra. Han höll i alla fall med om att det varit lite lite på sista tiden. Det blir nog bättre snart, går väl lite upp och ner när man varit ihop ett tag. Antar jag?

• Bride in England

Jattebra att du tog upp det och good news att han holl med! Ja sexlivet gar verkligen upp och ner i ett forhallande. Jag tror att huvudsaken ar att man ar oppna med varandra och kan prata om det - man MASTE inte har sex ofta hela tiden men det ar bra att komma fram till anledningarna till varfor man inte har det, och om man ser att det ar kortsiktigt behover man inte oroa sig. Salange ni vet var ni har varann

• Fidan

Hej Fidan! Förstår precis ditt problem. Jag har samma problem men etter värre. Får vara glad ändå.
    Förstår sen inte att det ska pratas o pratas. Det är inte lätt må jag säga för jag har en som inte kan prata om relation, blir generad.

Aurelia skrev 2007-12-15 22:00:18 följande:
    Ska man ta upp till diskussion, eller inte, om sexlivet på senre tid gått trögt? Vi får max till det en gång i veckan, då ofta på natten efter en utekväll... och kan inte säga att jag minns så mkt efteråt. Senast gick dert nästan två veckor mellan gångerna, jag tog intiativet och sa att jag ville "kramas". Han sa "det har vi ju gjort hela dan" ( vi hade legat i tv-soffan...). Då sa jag, lätt trött, "jo, men man KAN gå lite längre än så" och så gjorde vi det... föga romantiskt, men... jag vet inte vad jag ska göra, ska jag avvakta framtiden eller ta tjuren vid hornen? Är rädd att förstöra nt om jag "pratar sönder" det.
  • ffs

Men varför tar du initiativet med att säga, ska vi kramas... ????!! Släng dig över honom istället, det kallar jag initiativ. klart som fan att sexlivet går trögt om det aldrig händer något

• Lajsan

en gång i veckan är väl bra här kan det dröja 2-3 veckor mellan varven....

• Tutik och Prasart

Har nu inte läst allt som alla har skrivit och sagt. Vi har som ni inte sex så ofta, det blir när man hinner för vi jobbar i stort sätt olika tider på dygnet.
    Men jag är som du säger att jag vill kramas och min sambo säger oxå att det har vi ju gjort.
    Så en kväll tog jag upp det hela att vi nästan aldig har sex och vad jag ska göra för att få honom till att vilja.
    Han tyckte jag skulle ta komandet och förföra honom. Då vet han att jag vill och han blir tänd.
    fast det funkar inte alltid och när det inte gör det.. ja då är han för trött för det hela.

Svar på tråden trögt sexliv