• Aurelia

trögt sexliv

Ska man ta upp till diskussion, eller inte, om sexlivet på senre tid gått trögt? Vi får max till det en gång i veckan, då ofta på natten efter en utekväll... och kan inte säga att jag minns så mkt efteråt. Senast gick dert nästan två veckor mellan gångerna, jag tog intiativet och sa att jag ville "kramas". Han sa "det har vi ju gjort hela dan" ( vi hade legat i tv-soffan...). Då sa jag, lätt trött, "jo, men man KAN gå lite längre än så" och så gjorde vi det... föga romantiskt, men... jag vet inte vad jag ska göra, ska jag avvakta framtiden eller ta tjuren vid hornen? Är rädd att förstöra nt om jag "pratar sönder" det.

• Svar på tråden trögt sexliv
  • tattar-Emma

Vet vad du menar... man vill prata om det, men inte så att det blir en jobbig grej och inte så att man får sympatisex sen. Jag är rätt fysisk till vardags så det kan bli svårt att visa när jag vill mer eftersom mitt normala beteende är som inledningen till ett förspel... hm

Du kan ju försöka med att säga det rakt ut fast på ett oanständigt sätt, typ "mmmm, jag vill ha dig varje dag den här veckan". Du vet, lite snuskigt, lite skämtsamt, så du liksom tar udden av det samtidigt som du är tydlig med att du menar det. Om det inte blir för konstigt jämfört med hur ni brukar prata förstås.

• tattar-Emma

Dvs, lägg inte upp det som att "vi har ett problem, du vill aldrig göra det" utan mer som "jag har stygga tankar om att jag vill göra det". Det ena är negativt, det andra positivt. Om du fattar.

• Aurelia

Tack för alla svar! Skönt att få lite förståelse. Det är så lätt att tankarna och känslorna börjar skena iväg när man väl börjar tänka i de här banorna... Jag vill ta upp det, måste bara hitta rätt inledningsfas. Vi är väldigt fysiska och ligger typ jämt och håller om varann och så, så det är inte det som saknas, utan bara själva sexbiten. Hm, inte så bara kanske... I alla fall funderar jag på att prata med honom om det ikväll och säga "Tycker du också att det känns tråkigt att vi har så lite sex nuförtiden?". Han har jättemycket på jobbet, det vet jag, men det kommer han nog ha de närmsta åren så...

• Aurelia

Tänkte nästan ett tag att jag skulle ta upp det i ett mail, hehe... men jag antar att det är lite för fegt...

• Aurelia

Pepp mottages tacksamt... tycker det här känns jättejobbigt att ta upp med honom, men jag måste känner jag. Annars förstorar jag bara upp det hela mer för mig själv.

• Bride in England

Tycker det lat jattebra att ta upp det med honom som du sa - att fraga om han ocksa tycker det kanns trakigt. Da pejlar du laget och far reda pa var han star. Det kan ju antingen vara sa att han inte ens har tankt pa det for att han ar sa stressad o upptagen med annat, eller att han HAR tankt pa det men fortrangt det for att det kanns jobbigt. Han kanske kanner press pa sig att vara si eller sa, och stress kan orsaka mycket problem for män nar det galler sex om du forstar var jag menar!

Ibland ar det bra att skriva ner exakt vad du vill saga i ett mail sa att du har klart for dig vad du vill ta upp, men ta upp det personligen med honom for nagon gang maste ni ju prata om det. Det kan nog kannas svart till att borja med, men nar ni val pratat om det en gang kommer det kannas lattare. Jag tror dessutom att ju langre du vantar med att ta upp det, desto mer spanningar kommer det att bli i ert forhallande, sa det ar bra att fa det "out in the open" sa att saga. Lycka till

• Aurelia

Tack,
    Bride in England, för pepp! Det sista jag vill är alltså att ta upp det som en anklagelse, typ "varför vill du aldrig ha sex med mig längre?" och framstå som någon sorts offer... klurar på om jag ska nämna i ett mail/sms att det är en grej jag vill ta upp ikväll, så jag inte kan fega ur sen... fast det kanske verkar lite drama queen-aktigt.

• Bride in England

Hm ja det ar kanske onodigt o oroa honom, for killar har ju en formaga att befara det varsta nar man sager att man vill prata Men sag det sa fort han kommer hem, eller du kommer hem, att du skulle vilja prata om nagot med honom, sa att du inte hinner "fega ur" eller angra dig.

Sen ar det en jattebra ide som du sager att inte alls anklaga honom, utan bara saga som du kanner och trycka pa att "vi" kan gora nagot at det, inte "du". Fraga om det ar nagot han skulle vilja att du gjorde eller inte gjorde. Om det ar nagot som han tycker kanns fel. Sag att du inte kanner dig helt saker pa hur han kanner och att det skulle vara skont att prata om det. Sa lange han kanner att du inte anklagar honom for nagot, utan att du bara ar lite forvirrad over var ni star, sa kommer han att slappna av och forhoppningsvis oppna sig - tank dock pa att det KAN vara sa att han har gatt och burit pa nagot lange som det kan vara svart att helt plotsligt prata om, sa ga sakta fram. Det ar vanligt att killar laser sig om de kanner det minsta problem med sina egna prestationer, for det ar en san fruktansvart stor grej och del av deras stolthet.

Jag onskar dej alla lycka till!! Jag lovar att det kommer att kannas som en lattnad nar ni fatt prata om det.

• Aurelia

Tack igen för pepp! Jag tror och hoppas att det här mest beror på trötthet, att det är mkt på jobbet osv... har aldrig märkt att han har problem med "prestationsförmågan" när vi väl får till det.

• Aurelia

Skickade just ett mail till honom ang en annan sak, och skrev också att vi ses ikväll och "påminn mig om att vi ska prata om en grej, kanske något du också tänkt på, jag vet inte... hm." Så nu måste jag faktiskt ta upp det ikväll, får inte fega ur igen.

Svar på tråden trögt sexliv