bjuda eller inte bjuda mormor?
Ska gifta mig i sommar o den stora frågan för mig är om jag ska bjuda min mormor eller inte. Hon har alltid varit en otrevlig person och har betett sig riktigt illa mot min mamma hela mammas liv (bla önskat att hon aldrig fött henne, baktalat henne mm mm), hon har heller inte brytt sig om sina barnbarn (förutom ett). Min mamma har kontakt med henne då hon tycker att när hon inte vänt henne ryggen på alla dessa år så vill hon inte göra det när mormor är 80 men mamma förstår fullständigt om jag inte vill bjuda mormor. Jag känner egentligen inte alls för att bjuda mormor men det känns som att det kommer bli sånt himla väsen om jag inte bjuder henne...från mormor så klart som aldrig förstår att hon är den som gör folk illa, sen säkert också från min morbror som vet om allt hon gjort men blundar för henne då mormor alltid varit snäll mot hans dotter (min kusin). Vet att min mamma säkert kommer få ta en massa skit från mormor om mormor inte får en inbjudan.
Jättesvårt att veta hur jag ska göra, vet att jag ju har majoriteten av släkten "bakom mig" o att de skulle förstå varför jag i så fall väljer att inte bjuda henne. Ska man bjuda henne o bita ihop fast man inte vill ha henne där? suck... Känns som att man på sin bröllopsdag vill omges av människor man tycker om....dilemma..
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-18 14:54
det är verkligen supersvårt val, hon kommer inte att ställa till nån "scen" om jag bjuder henne det tror jag inte, däremot om jag inte bjuder henne så kommer ju mamma få ta massa skit från henne så därför överväger jag att bjuda henne bara för att min mamma ska slippa :S. Har än 2mån på mig att fundera innan inbjudningarna ska skickas ut..ska ta o prata med mamma när vi skickat ut dem o sen i så fall ge en till mormor. Ska höra hur hon var på min brorsas bröllop...har för mig att hon satt o pratade skit om mamma till min brorsas frus familj o det vill jag INTE att det ska hända...vacklar för o mot i mitt beslutsfattande...definitivt den svåraste frågan i bröllopsplanerandet :)