• Canta

Barn på bröllop

Hej alla!

Jag ver att jag nu kommer att reta upp vissa med detta inlägget.

Min kära mamma ringde idag och berättade att min kusin ska ha barn och det tycker jag är super kul. Men nu är det så att hon ska föda i maj och vi har bröllop i juli.

Jag och min sambo har redan innan vi fick reda på detta att vi inte vill ha barn på bröllopet. .

Försöker förklara för henne att vi vill inte det. Och då svara hon med sitt nähä....då kommer inte din kusin,
    Nä det är ju tråkigt men så får det bli, svarar jag
    och hon muttrar jaja

Som sagt jag tänker inte vika en tum. Det är mitt bröllop.....hehe vårt och det är jag och min m2b som betalar ca 85% på bröllopet. Och vi vill inte ha barn där.

Varför är det så svårt att förstå?

• Svar på tråden Barn på bröllop
  • Canta

miss sunshine!

Jag har inte bett min kusin att lämna bort sitt barn. Det har jag inte skrivet nån stans i mitt inlägg. Hon får givet viss komma i kyrkan. Hennes man kan ju ta hand om barnet. Och som sagt det har varit intressant med allas åsikter.

Och jag kommer att bjuda henne. Mina inbjudingkort är redan färdiga. Skulle aldig falla mig in och inte skicka inbjudan till henne men till hennes syster.

Som sagt, kul att höra olika åsikter.
    Hoppas ni alla får en bra bröllopsdag

• Canta

Lycklig med stort L

*asg* Varför skulle de vänta med att skaffa barn till jag gift mig?
    Tycker du inte att det är en ganska dum fråga att ställa? Samma som om jag skulle vänta tills att barnet är stort nog att lämnas bort att gifta mig. Varför ska någon sätta sit liv på vänt.

Fattar inte ens att du ställde frågan *s*

• sofili

vi kommer ha barnfritt bröllop, men med undantag för barn som ammas, för oss var det den självklar sak att barn som ammas ska med.
    Hade själv inte gått på bröllop om jag ammade och inte fick ta med mitt barn och speciellt inte om barnet bara var 2 månader...
    Men alla är vi ju olika

• kalaskarin2

Jag känner samma sak, vi har valt att inte ha några barn på vårat bröllop, men är barnen så små att de ammas kan de ju inte riktigt lämnas bort så det är bara att välja.

En av mina bästa vänner skall ha barn 2 månader innan vårat bröllop och självklart vill jag hellre att hon kommer med bebisen än inte alls...

• Busiga

Canta: en av orsakerna att inte vilja ha barn med är väl för att det blir alkohol och kanske fulla människor el att det blir ett jädra springande och gnällande på massa ungar som har kul
    Tycker det verkar helt sjukt att inte en nyfödd kan få lov att följa med och ligga i vagnen, vad kan det vara som stör så mycket med det??
    Klart att man inte kan lämna bort sitt lilla nyfödda barn, tydligen har du inga barn själv ..det märks..
    Tror att ert förhållande kan bli skumt om hon inte får komma om hon har sin lilla bebis med sig.. lycka till.. låt oss höra hur det gick.. suck!
    /Z

• love08

bara nyfiken på varför du inte vill ha barn på ditt bröllop?

• Augusti09

var på ett barnfritt bröllop i september, men vår dotter var en månad gammal vid tillfället å jag ammade.

ska jag vara ärlig så hade jag inte kunnat lämna bort henne då hon var så liten men samtidigt kunde man inte njuta av bröllopet. (missade valsen och när tårtn kom in)

hade det inte varit min sambos systers bröllop så hade jag inte gått!
    bebisen skrek hela ntten sen, så dagen efter var jag helt förstörd.

• Augusti09

gör precis som du känner, det är din stora dag och det är skitsamma vad andra tycker!

• Tess 08

Jag respekterar att man inte vill ha barn på bröllopet, men tycker nog det kan vara bra att ha undantag för ammande barn.

MEN jag som två barns mamma skulle nog inte vilja ta med ett så litet barn på fest med hög musik mm!
    //Tess

• solrosfrö

Ditt bröllop, din fest och du bestämmer!

• Trettondagsafton
    Canta skrev 2007-12-04 16:59:41 följande:
    miss sunshine!Jag har inte bett min kusin att lämna bort sitt barn. Det har jag inte skrivet nån stans i mitt inlägg. Hon får givet viss komma i kyrkan. Hennes man kan ju ta hand om barnet. Och som sagt det har varit intressant med allas åsikter.Och jag kommer att bjuda henne. Mina inbjudingkort är redan färdiga. Skulle aldig falla mig in och inte skicka inbjudan till henne men till hennes syster.Som sagt, kul att höra olika åsikter.Hoppas ni alla får en bra bröllopsdag
    Lite nyfiken bara - får hennes man och barnet vara i närheten under middagen så att hon kan amma eller menade du att han skulle ta hand om bebisen under vigseln och att ingen av dem skulle gå på middagen? Vad jag förstått kan inte män amma .-)
    Om mannen kan vara i närheten kan hon inte lika bra ta med en annan barnvakt/vagnkörare då...

Om barnet överhuvudtaget inte får vara i närheten av festen tycker jag du kan bjuda henne (utan barn) till själva vigseln och skriva något om att ni bjuder hem hela den lilla familjen på middag när barnet blivit några månader äldre - det tycker jag är artigare och om det vore jag skulle jag bli gladare för en sådan inbjudan en för en inbjudan till en middag jag omöjligt kunde gå på.
  • Sister of the Night

Jag ser inte heller vad som är så svårt att förstå.

Ni vill ha barnfritt bröllop, alltså vill ni inte ha barn i någon storlek närvarande när ni gifter er. Lätt som en plätt.

• Lady o Lufsen

Själv har jag tackat nej till barnfria bröllop- inget konstigt alls och egentligen inget knepigt val där det blev synd om mig!!??

Vill man inte ha barn på sitt bröllop så ska man heller inte tvingas ha det- ammande eller inte!

Respekt går åt båda håll!

• Syrran79

Jag sitter lite i samma sits. Önskar helst ha ett barnfritt bröllop men nästan alla mina vänner har barn i varierande åldrar. Sen tycker jag lite synd om min dotter som då är 4 år att inte ha nån att leka med under kvällen. Tips???

• Canta

Trettondagsafton.

nä men man kan pumpa om allt funkar som det ska....finns bröstpump

Förhoppningsvis går allt lika bra med barn 2 som med barn 1 gjorde

Svar på tråden Barn på bröllop