• fru Trul

Hur ofta har ni... ?

Såg ett inslag på tv för ett tag sedan där man räknat ut att normala par i genomsnitt har sex med varandra ca 10-15 ggr per år. Det är ju typ en gång i månaden! Först blev jag helt förskräck men sedan började jag fundera på min egen relation. Det har minsann varit så mycket på både jobbet å med bröllopsplaneringen att den biten tyvärr fallit åt sidan det senaste... Skrämmande när vardagsstressen tar över livet... När man pratar med andra par verkar alla så lyckliga å dom har all tid i värden för varandra..Är jag ensam om detta fenomen eller stämmer inslaget som jag såg för ett tag sedan?

• Svar på tråden Hur ofta har ni... ?
  • Gelica82

Vi har två barn (1 och 3 år) och har inte sex allt för ofta, ett par gånger i månaden kanske, men jag känner inte att det är något problem, vi pratar mycket om det och kan skratta åt situationen

• Balinda

allvarligt talat så är det väl inte hur många gånger man har sex som räknas. Man kan ju vara intim även utan att ha sex. Närhet och ömhet är minst lika viktigt om inte viktigare.
    Dessutom så är det oxå viktigare att man har bra sex än hur ofta man har det.
    dem som har det 15 gånger per år kanske har mycket bättre sex än dem som har det 4-5 gånger per vecka.

• Neri05

Balinda jag håller m dig m att det ska vara mkt mys o ömhet,det har vi,dagligen men det behöver inte utesluta bra sex för det har vi oxå även fast vi har ofta,det beror väl lite på hur man är som personer o vad man anser är viktigt i ett förhållande.den sexuella bite är viktig för oss,för vi mår bra i kroppen när vi har det,den bästa träningen anser jag :) allvarligt så räknar inte jag vecka för vecka hur ofta vi har det men i genomsnitt så blir det ofta,det är oxå ett sätt för oss att visa varann hur mkt vi älskar varann.men jag anser inte att det är fel att ha sex typ 12 ggr om året elr liknande,det e upp till var o en,men det är så kul att disskutera sånt här o se hur andra har det :)

• tobiasochlinda

vi har nog inte sex mer än 2-3 ggr/mån, han vill mer och jag har svårt... har liksom tappat mycket lust, jag skulle absolut vilja... men utan lust! ? men jag tror att det kommer tillbaka med tiden så länge jag inte går och bekymrar mig om det alltför mycket

• misstrixie

3-4 gånger i veckan när båda har det lugnt på jobbet, 0 gånger i veckan när vi båda har det stressigt och kommer hem sent, kastar i oss lite mat, i princip börjar snarka medan vi borstar tänderna och kollapsar i säng.

Tror inte man ska jämföra sig för mycket med andra när det gäller den saken, alla är vi olika och så ska det vara också.

• tobiasochlinda

misstrixie, det har du helt rätt i!

• elvisbrud

inte vågar man väl gifta sig om man inte har bra sex ofta??? eller...? jag skulle personligen tycka att det vore väldigt jobbigt om inte sexet funkade, man blir ju mer lättretlig och grå utan lite kul...

• Bride in England

Sex ar otroligt nog inte allt

elvisbrud skrev 2008-01-16 11:22:55 följande:
    inte vågar man väl gifta sig om man inte har bra sex ofta??? eller...? jag skulle personligen tycka att det vore väldigt jobbigt om inte sexet funkade, man blir ju mer lättretlig och grå utan lite kul...
  • jenba

absout inte allt!
    det finns så mycket mer i en relation är det, men kul är det

Bride in England skrev 2008-01-16 11:24:26 följande:

Sex ar otroligt nog inte allt
  • 20080802

elvisbrud: Jag tycker också att sex är viktigt, betydligt viktigare än vad min sambo tycker!! Nu har vi dock två små barn hemma och har helt enkelt sällan någon ork över. Ser det inte som något problem på sikt men visst är det tråkigt och visst blir man en lite sämre människa utan!

elvisbrud skrev 2008-01-16 11:22:55 följande:
  • misstrixie

elvisbrud,

Kvalitén på sexlivet behöver inte vara sämre bara för att man inte har sex flera gånger i veckan, och det betyder definitivt inte att det inte "funkar". Varje par har sin egen livsstil och prioriteringar.

• tobiasochlinda

ja sex är absolut inte allt, man kan inte mäta sina känslor för varandra i hur sex livet ser ut!!! man kan ha väldigt starka känslor för varandra utan att för den sakens skull ha sex jämt! och har man inte sex jämt kan det ju ha sina orsaker, ex småbarn, när man dock tar sig tid för varandra så kan det vara desto mer uppskattade stunder. så att älska varandra och vilja gifta sig är inget jag anser att du mäter i antalet sex tillfällen i v.

Svar på tråden Hur ofta har ni... ?