• fru Trul

Hur ofta har ni... ?

Såg ett inslag på tv för ett tag sedan där man räknat ut att normala par i genomsnitt har sex med varandra ca 10-15 ggr per år. Det är ju typ en gång i månaden! Först blev jag helt förskräck men sedan började jag fundera på min egen relation. Det har minsann varit så mycket på både jobbet å med bröllopsplaneringen att den biten tyvärr fallit åt sidan det senaste... Skrämmande när vardagsstressen tar över livet... När man pratar med andra par verkar alla så lyckliga å dom har all tid i värden för varandra..Är jag ensam om detta fenomen eller stämmer inslaget som jag såg för ett tag sedan?

• Svar på tråden Hur ofta har ni... ?
  • Sesson

Mitt råd är att inte fundera så mycket på det! man agerar enligt den period man är i, så kommer ju allt naturligt... man kan inte jämföra heller med andra, jobb, barn, hund osv påverkar ju var och ens situation...

• Fröken Figo

Som för de flesta varierar det. I genomsnitt är det väl 2-3 ggr i veckan. Och då har det verkligen blivit färre gånger efter m2b börjat sitt nya och mkt mer krävande jobb. När vi båda pluggade var det nästan varje dag. Ibland flera gånger per dag. Ibland hela dan!

Nu blir det nån veckodag och 2 gånger per helg. Och vi har börjat med nåt nytt: små snabbisar. det är ganska bra när man inte hinner mer. eller orkar mer...

men jag saknar den gamla goda tiden... när vi kunde spendera en hel dag i sängen. Eller vara vakna en hel natt, inte sova en minut! och sen mysa hela dagen....

jag saknar verkligen m2b. tänk vad tråkigt det är att bli vuxen

• jennysnartfru

2-3 ggr i veckan. Kunde vara mer, men man blir bekväm med åren. Under semestertider blir det betydligt mer.

• Familytime

Vi har inte sex överdrivet mycket, kanske t o m kan stämma in i den där gruppen människor med 10-15 ggr per år... MEN, man behöver ju inte vara olycklig för det. Om man trivs bra med att ha sex lite mer sällan, så behöver det inte alls vara "skrämmande" (som många besrkiver det här inne). Funkar det för den relationen, så gör det ju det, även om det bara är tillfälligt!

• carin1983

Oj. Varför lägger man ner tid på att räkna egentligen? det betyder väl inte att man älskar varandra mindre eller mer än någon annan?
    För oss går det där i perrioder. Iblad flera gånger på en vecka och ibland en gång i månaden. Livet är inte på topp alltid och det märks ju även i andra delar av ens liv. Allt runt omkring påverkar ju ens sexlust. Ha sex när det e roligt helt enkelt...annars strunta i det.

• Neri05

Det går i perioder men i stor sätt varje natt jag sover hemma (jobbar natt)..*funderar*...3-5ggr i veckan...o sen mkt mkt mys! det är så viktigt tycker jag!

• Bride in England

Hur hinner folk?! Undrar jag. Under veckorna nar man jobbar ar man ju helt slut nar man lagger sig i sangen o somnar direkt. Tips vore bra hehe

• Marsaphir Marlean

Vi jobbar skift så varannan vecka ses vi inte ens mer än ca 5 sekunder, det säger väl allt?

• Ansu

Jag har en liten fråga till er som svarat på ovanstående.
    Ni som har sex ofta (typ 3-5 ggr i veckan) har ni barn?
    Ni som inte har sex lika ofta typ 1-4 ggr i månaden, har ni barn?

• Neri05

vi har barn,2 st. en tjej på 13 år o kille på 3½.

Svar på tråden Hur ofta har ni... ?