• w4ever

Förlovnings dagen närmar sig!!

Jag och min sambo har bestämt oss för en förlovning (!), måste nog vara en av dom lyckligaste i världen! Ingen vet om våra planer vilket gör det hela mer spännande.

Vi har beställt ringar så dom är på ingående, ska boka hotell och bord på resturang. Det är i alla fall vad vi tror att vi ska göra på våran dag. Jag vill att våran dag ska bli så perfekt som den bara kan bli.

Hade tänkt att ringväxlingen skulle ske på hotellet innan middagen med champange och choklad, men har nu börjat fundera om det är tråkigt?

Sen har jag lite fundering kring hur vi ska göra med annonsering i tidningen, vi ska förlova oss den 21 december och vill inte sätta ut annons samma dag eftersom att det sker på kvällen. Sen kommer vi träffa släkt och vänner dagarna innan julafton och vill att dom ska få se det med egna ögon. Kommer det ut tidningar på julafton? Kan man sätta in en annons då eller ännu senare än så i mitten av julveckan?

Vill att det ska vara rommantiskt som det bara kan bli, vill väll alla som förlovar sig?

Nu kanske de blev rörigt allt detta, men vore jätte glad för tips och ideér kring förlovningen, det kanske är någon mer som ska förlova sig denna månad, då kan vi byta lite idéer:)

• Svar på tråden Förlovnings dagen närmar sig!!
  • augustibrud08

Vi förlovade oss i december 2004 på en fiskerestaurang på Skagen. Det var nästan storm ute när vi gick dit och nästan inga på restaurangen vilket var mysigt. Det var supergod mat och jättebra service. Vi bytte ringar innan desserten och fick champange av personalen. Sen bodde vi på hotell och hade det mysigt. Det var väldigt enkelt, men ändå romantiskt. Det var ju ingen överraskning eftersom vi bestämt och köpt ringar tillsammans. Vi hade satt ut en annons dagen efter och lät folk upptäcka det i tidningen. Trodde knappt någon skulle se det, men det spred sig snabbt.

Lycka till med er förlovning, det blir säkert perfekt!

• w4ever

Lät som en jätte bra kväll! hhmm, kanske man tar ringväxlingen på resturangen ? Är som osäker, om det är mysigare att ta de på hotellet innan middagen?

Tack för ditt svar! :)

• w4ever

Måste bara uppdatera lite. Ringarna är försenade, typiskt. Men som tur är så är det ett tag kvar.

Känns verkligen som att allt rullar på, jag vet inte om jag ska bli rädd för alla förändringar? Men samtidigt ska det hända någon gång. Vi var och tittade på ett HUS i går, som vi nu har kommit fram till att vi vill ha.
    Men samtidigt känns det som att det kanske är lite väl tidigt att köpa hus då man "bara" är 20? Tänkte mest över att man kanske ska bo billigt i lägenheten och spara pengar..? Ska på banken till veckan och se vad dom säger, jag hoppas verkligen att vi kan köpa det och att det inte blir för högt i pris.

Tankarna bara snurrar i huvudet, förlovning, bröllopp och hus. Så nu frågar jag er kloka människor där ute, tycker ni att vi är dumdristiga att köpa ett hus då bara en av oss har fast jobb eller bara överhuvudtaget?
    (själv är jag spring vikarie men jobbar mer än deltid varje månad och får stämpla om det behövs, men vill inte det).

• w4ever

Eftersom att ingen annan än vi själva vet om våra planer så måste jag få ut min frustration. Jag tror att jag blir galen för de verkar inte som att det är tänkt att våran förlovning ska gå som tänkt. Ringde guldfynd idag och fick veta att våra ringar "dykt upp", hade tydligen varit där i någon dag. Betalar för förminskningen av min och går därifrån med största leendet som går:) Kommer hem, sambon provar ringen, vad händer?! Den diffar på 1/2 cm! Hur är de möjligt? Att min ring var förstor det har jag mig själv att skylla. Men att hans ring är förstor är inte vårat fel. Hans ring satt bra i affär, då han prövade med dom olika måtten som finns, biträdet säger att den här ska du ha, den sitter perfekt. Sambon tyckte att den satt bra. Men inte nu... Hur kan det skilja så mycket?

VI är så besvikna över allt tjorv som varit. Tillverkaren måste ha gjort något galet för så där satt den inte då han prövade.

Nu hinner vi inte lämna in den innan våran förlovning utan måste göra det efter och då säger dom att det kan ta upp till en månad innan vi får tillbaka dom. Kul att vara nyförlovad då inte ringen passar.

Är det någon mer som råkat ut för detta? Vad gjorde ni? Känner mig ås ledsen!

Tack.

Svar på tråden Förlovnings dagen närmar sig!!