• Sosofofia

Varför bryr jag mig?!?

Jag frågade min storebror redan för ca 6-7 veckor sedan om han ville vara toastmaster på vårat bröllop men han visste inte... Frågade igen för ca 1 vecka sedan men då tyckte han att jag skulle sluta tjata!?!
    Vi ska iof inte gifta oss förrens 26/7 men JAG VILL VETA SÅ JAG KAN PLANERA...

Vi har skickat ut "spara datumet-kort" eftersom det inte är helt klart med lokal för middagen men det är ju i semestertider så vi ville inte att gästerna ska boka in något annat...

Talade med bror i förrgår morse och då talade han glatt om att han ska på Iron Maiden i göteborg 26/7...
    Jag:-Va?!? Vi ska ju gifta oss då...
    Bror:-Jaha va det dååååååå?
    Jag u har ju för guds skull fått "spara datumet"!
    Bror:-Ja, men det står ju hemma på kaminen... Tycker du att jag ska ta med kaminen överallt eller?
    Jag:-Nej, men du kan väl lägga den dagen på minnet... Det är ju min största dag...
    Bror:-Ja, just det DIN största dag... Inte MIN!
    Jag:-Gör hur f*n du vill men jag vill jättegärna att du kommer...
    Bror:-Ja, vi får se om det går att lösa...

Syskonkärlek???? Känns inte så iallafall...

• Svar på tråden Varför bryr jag mig?!?
  • johansdotter

Jag kan bara säga att i våran familj har vi massor med syskon och alla kommer inte överens.
    Som min ena syster har numer "gift sig rikt" och tycker därmed att vi inte riktigt duger åt henne...
    Sen handlar det inte om hämnd...snarare om att man inte orkar bli sårad....

Bauti skrev 2007-11-14 12:41:00 följande:
    Att ge igen är inte alltid rätt metod.Det är inte så lätt att gäga upp bekantskapen, man älskar ju ialla fall sina syskon.Man hoppas varje gång att det skall ändras.Hoppet är ju trots allt den sista som överger en.
  • MyranPyret

hej,
    Min syster är likdan, nästan iaf... Hon ska baka tårtan och jag har sagt flera gånger att BARA om hon verkligen vill, hinner, orkar etc... det är HELT ok att tacka nej, det finns andra som gärna bakar den istället+ att vi kan köpa en i värsta fall. MEn nej, hon vill... fast hon klagar HELA tiden på hur stressad hon är och hur mycket det är att göra etc etc...

Hon har också precis som din bror varit ganska klantig i sina uttalanden genom åren, men jag har lärt mig att uppriktigt skita i henne även om det är svårt ibland..
    Lycka till, hoppas din dag blir underbar.

• Danielaa

Först... GRATTIS!

Jättetråkigt med din bror... Hade blivit riktigt lessen... Känns som att en sån grejj ska man väl inte ens behöva fundera på utan ses sig som utvald och bli stolt och glad att man blivit tillfrågad?
    Skönt att ni hittat en toastmadame som vill vara med er på er stora dag! Lycka till!!

• Nikajo

Jag skulle blivit så ARG!!!!!!!!!

• Lajsan

Grattis på födelsedagen!

Han får helt enkelt skylla sej själv om han missar din stora dag!

Man tror inte det är sant, ojdå var det då......

• Nene p

Fy fan vilken brorsa
    kan han inte gå på maiden i stockholm i stället??
    Jag hade blivit jätte ledssen och inte bjudit honom alls på bröllopet med förklaringen
    Oj jag glömde jag kan ju inte komma i håg alla i släkten eller vill du att jag ska ha ett släktträd med mig överalt eller..

• pickolina78

Inte läst igenom tråden så jag kanske trampar i klaveret nu.. Men jag håller med honom, det är ju DIN stora dag och inte HANS.. Han gjorde en miss och det är väl lätt hänt? No harm done!

• pickolina78

Om han sedan väljer konserten över ditt bröllop nu när han vet så skulle jag väl kanske höja ett ögonbryn.. Fast det beror helt på. Relationer är så olika och därför är situationer så olika oxå, även om det låter självklart när man hör det så här..

Men just att han glömde bort och dubbelbokade är lite överdrivet att ens bli upprörd över tycker jag.

• Sosofofia

Hmmmmmm.... Jag tror att min bror har tänkt efter lite...

Han ringde men jag kunde inte svara just då... Det tog 5 minuter så kom ett sms med ja må hon leva (hela texten )... Efter ännu en minut så kom ett till sms med texten: Grattis min kära syster!.... Kära?!? Det har han aldrig sagt förut

Bror kom t.o.m hem med 10 mörkröda rosor och 4 trisslotter!

Förhoppningsvis så har poletten trillat ner på honom

• solrosfrö

ja men blod är inte alltid tjockare än vatten. familj det kan vara svårt ibland.

• Sosofofia

För mig är blod tyvärr tjockare än allt vatten i världen... Annars så hade det ju inte varit ett problem för mig...

solrosfrö skrev 2007-11-15 10:00:04 följande:
    ja men blod är inte alltid tjockare än vatten. familj det kan vara svårt ibland.
  • Bäste vän

INTE FÖR ATT VARA DUM!!! Hoppas han inte har en baktanke att han känner sig dum att han kanske åker till Sthlm men vet inte vad han skall säga!! Men hoppas han har tänkt efter för annars e han ju dum... men som sagt de e han som förlorar på de inte du!! Du ska ha de bra på din da!!!!!!

• solrosfrö

A i vissa fall så är "blods familjen"stark som i min tack och lov. Men i många familjer är det inte så. Viföds av våra familjer inte till dom. Och sen finns det ju i vissa fall då familjerna har kackig kontakt.

• Fröken Figo

oj! vilken kniv i hjärtat

gråt framför honom och säg hur du känner! killar har så svårt när vi tjejer gråter men det kan de behöva ta.

kan inte dina föräldrar prata med honom också?

extremt elakt tycker jag... eller kanske omoget. hade iaf dött om mina bröder sa så.... då hade det blivit liv i luckan kan jag säga.

• Sommaren2008

Uppenbarligen tyckte han inte att ditt bröllop var lika viktigt som konserten och då är väl inte blod tjockare än vatten för honom även om det är det för dig. Trist att han inte fattar hur viktig den dagen är för dig!

Svar på tråden Varför bryr jag mig?!?