• Sosofofia

Varför bryr jag mig?!?

Jag frågade min storebror redan för ca 6-7 veckor sedan om han ville vara toastmaster på vårat bröllop men han visste inte... Frågade igen för ca 1 vecka sedan men då tyckte han att jag skulle sluta tjata!?!
    Vi ska iof inte gifta oss förrens 26/7 men JAG VILL VETA SÅ JAG KAN PLANERA...

Vi har skickat ut "spara datumet-kort" eftersom det inte är helt klart med lokal för middagen men det är ju i semestertider så vi ville inte att gästerna ska boka in något annat...

Talade med bror i förrgår morse och då talade han glatt om att han ska på Iron Maiden i göteborg 26/7...
    Jag:-Va?!? Vi ska ju gifta oss då...
    Bror:-Jaha va det dååååååå?
    Jag u har ju för guds skull fått "spara datumet"!
    Bror:-Ja, men det står ju hemma på kaminen... Tycker du att jag ska ta med kaminen överallt eller?
    Jag:-Nej, men du kan väl lägga den dagen på minnet... Det är ju min största dag...
    Bror:-Ja, just det DIN största dag... Inte MIN!
    Jag:-Gör hur f*n du vill men jag vill jättegärna att du kommer...
    Bror:-Ja, vi får se om det går att lösa...

Syskonkärlek???? Känns inte så iallafall...

• Svar på tråden Varför bryr jag mig?!?
  • starchick

Men han kan väl gå i sthlm istället!!!!!

• Bauti

GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!
    Du fylle på samma dag som min man

• johansdotter

Jag hade sagt upp bekantskapen....varför bry sig om han uppenbarligen skiter fast och fullt i vilket?

Förr eller senare så kommer åren ifatt och han börjar inse vikten av familjen igen...då kommer han säkerligen krypandes...och då har han själv ett genuint intresse..

• Bauti
    johansdotter skrev 2007-11-14 12:37:28 följande:
    Jag hade sagt upp bekantskapen....varför bry sig om han uppenbarligen skiter fast och fullt i vilket?Förr eller senare så kommer åren ifatt och han börjar inse vikten av familjen igen...då kommer han säkerligen krypandes...och då har han själv ett genuint intresse..
    Att ge igen är inte alltid rätt metod.
    Det är inte så lätt att gäga upp bekantskapen, man älskar ju ialla fall sina syskon.
    Man hoppas varje gång att det skall ändras.
    Hoppet är ju trots allt den sista som överger en.
  • Sahlsten

När min bror gifte sig så bjöd han inte vår syster just för hur hon betett sig innan. Jag tyckte att han gjorde helt rätt. De var ju deras stora dag och då ska man bara ha de som verkligen bryr sig runt omkring. Lycka till på din stora dag.

• Sosofofia

Tack alla för gratulationerna!!! Ingen nämd ingen glömd

???????? Jag vill inte säga upp bekantskapen med min bror... Varför? Jo för att han är min bror tillika mitt enda syskon, mina barns morbror och de älskar honom osv... Bara för att han är ett svin vid flera tillfällen så tänker jag inte vara det... Hmmmm, jag kan vara riktigt hämdlysten vid andra tillfällen men inte när det gäller familjen...

johansdotter skrev 2007-11-14 12:37:28 följande:
    Jag hade sagt upp bekantskapen....varför bry sig om han uppenbarligen skiter fast och fullt i vilket?Förr eller senare så kommer åren ifatt och han börjar inse vikten av familjen igen...då kommer han säkerligen krypandes...och då har han själv ett genuint intresse..
  • Bäste vän

STORT GRATTIS PÅ DIG!! Kanske bättre att han inte sa ja för han kanske hade glömt de att göra ngt på ditt bröllop o.. kanske sårat dig på din stora dag!! HAR HAN GJORT DE SÅ LÄNGE FINNS DE INGEN GARANTI PÅ ATT SÅRAR DIG DÅ!!! Han vet inte att han sårar din för de handlar bara om va han vill o vad han tycker!!? Ja har en bror som e VÄLDIGT EGOISTISK!!! Tyvärr finns alla de sorts bröder. Medans min andra e helt TVÄRTOM!!!
    Ja må hon leva...
    Blås ut ljuset på din tårta o önska dig ngt!!!
    KRAM

Svar på tråden Varför bryr jag mig?!?