• Nikajo

Vad skall brudgummen ha på sig???

Allt detta prat om klänningen hit och dit. Även det jag tänker på är ju klänningen, men vad skall era m2b ha på sig? Tänkte att det kanske kan vara bra att bestämma innan man gör färgtemavalet.

• Svar på tråden Vad skall brudgummen ha på sig???
  • Liinda_e

i mitt galleri finns det en bild på min man och hans kläder...bilden är viserligande liggande så man får vrida lite på huvet....han var sååå jäkla fin i sin nehru

• Mitziemoe
    2008-08-09 skrev 2007-10-28 16:02:10 följande:
    Men det ser inte ut som att m2b matchar tärnan då?? Blir ju lite fel.. Nä han har ju inte varit provat helt än, blir framöver våren. Men det kanske blir vit väst istället.
    Njä det tycker jag väl inte... Beror ju lite på....Min tärna ska förmodligen ha en klänning som är både vit och lila.. Så hon kommer matcha oss båda...*hehe*
  • Mitziemoe
    Liinda_e skrev 2007-10-28 16:32:26 följande:
    i mitt galleri finns det en bild på min man och hans kläder...bilden är viserligande liggande så man får vrida lite på huvet....han var sååå jäkla fin i sin nehru
    Väldigt fina kläder! Och vilken vacker klänning!!!!!
  • also

Min ska ha svart skjorta, svarta byxor, svart mantel och svart strutluva och svärd...

• also

Liinda_e

Grattis ni var verkligen jättefina.
    Önskar er all lycka

• Visa08

Liinda_e: Jättefint kort och ni var verkligen vackra!
    Vad är nehru? Det var jättesnyggt!

Liinda_e skrev 2007-10-28 16:32:26 följande:
  • Lina_K

Min man ska ha frack. Det kommer inte vara ngt krav till resten av sällskapet men gummen och marskalken kommer ha frack.

• Akvavit

Min m2b kommer ha en klassisk frack, han är så snygg i den, och det är vad han ville ha!

• Jiel o Deps

Det är inte riktigt aktuellt för oss än, men vi har pratat en hel del om det. Jag vill ha en väldigt enkel brudklänning, med en kjol som inte är för stor (helt bara hänga rakt ner) men min blivande fästman vill absolut inte ha kostym, frack eller något liknande (han har aldrig haft det och tycker inte om det). När jag frågar vad han då ska ha på sig så vet han inte. Jag tycker att vi båda ska ha på oss det vi känner oss bekväma i men ändå är lite finare. Samtidigt ska det ju höra ihop på något vis.
    Finns det andra allternativ? Något fint och snyggare som inte är kostym-aktigt?

• Duchess

Jiel o Deps:
    Tycker att du är inne på nåt viktigt, nämligen att brud och brudgum bör matcha varandra. Det ser konstigt ut om bruden har en enkel bomullsklänning från H&M, och brudgummen har en frack med alla tillbehör. Eller om bruden är uppklädd till max, och brudgummen har sin gamla kostym.

Min man hade frockcoat, och trivdes bra i det. Finns bilder i mitt galleri.

• Jiel o Deps

Duchess skrev 2007-11-02 14:00:14 följande:

Jiel o Deps:Tycker att du är inne på nåt viktigt, nämligen att brud och brudgum bör matcha varandra. Det ser konstigt ut om bruden har en enkel bomullsklänning från H&M, och brudgummen har en frack med alla tillbehör. Eller om bruden är uppklädd till max, och brudgummen har sin gamla kostym. Min man hade frockcoat, och trivdes bra i det. Finns bilder i mitt galleri.
    Jo, något matchande måste vi ju ha. Men finns det något snyggt för herrar som de han ha som inte är kostym? Jag tycker man inte hittar annat än kostymer, frackar osv när man letar. Jag vet att det finns annat men jag vet inte vad eller var... =(
  • Limbolight

Såg en bild, visserligen en från en Trach the dress -sajt, men jag gillade den!
    Bruden hade en vacker prinsessklänning, men ändå inte överdrivet prålig. Brudgummen hade ett par snygga, och då menar jag RIKTIGT snygga, mörkblå jeans, en skjorta mönstrad i ljust grått och en vit kavaj. Vet inte om han hade nåt runt halsen....
    Kontrasten var faktiskt jäkligt häftig tyckte jag, och många är ju mest bekväma i jeans....

Vad tycker ni?

• Fozzie

Tycker att Trash the dress-sajter är skoj då det oftast är sådanna klänningar jag hobbypysslar med

Sen anser jag att "kan man gifta sig i Jeans" är en fråga Lotta Engberg ställde sig i början av 90-talet i en dansbandslåt och därav får det solklara svaret NEJ. Inte för att det egentligen spelar någon roll men eftersom det förekommit i en dansbandslåt av den kalibern så måste svaret bara vara nej, thats it

Svar på tråden Vad skall brudgummen ha på sig???