• Jiel o Deps

Vad skall brudgummen ha på sig???

Det är inte riktigt aktuellt för oss än, men vi har pratat en hel del om det. Jag vill ha en väldigt enkel brudklänning, med en kjol som inte är för stor (helt bara hänga rakt ner) men min blivande fästman vill absolut inte ha kostym, frack eller något liknande (han har aldrig haft det och tycker inte om det). När jag frågar vad han då ska ha på sig så vet han inte. Jag tycker att vi båda ska ha på oss det vi känner oss bekväma i men ändå är lite finare. Samtidigt ska det ju höra ihop på något vis.
    Finns det andra allternativ? Något fint och snyggare som inte är kostym-aktigt?

• Jiel o Deps

Duchess skrev 2007-11-02 14:00:14 följande:

Jiel o Deps:Tycker att du är inne på nåt viktigt, nämligen att brud och brudgum bör matcha varandra. Det ser konstigt ut om bruden har en enkel bomullsklänning från H&M, och brudgummen har en frack med alla tillbehör. Eller om bruden är uppklädd till max, och brudgummen har sin gamla kostym. Min man hade frockcoat, och trivdes bra i det. Finns bilder i mitt galleri.
    Jo, något matchande måste vi ju ha. Men finns det något snyggt för herrar som de han ha som inte är kostym? Jag tycker man inte hittar annat än kostymer, frackar osv när man letar. Jag vet att det finns annat men jag vet inte vad eller var... =(
Svar på tråden Vad skall brudgummen ha på sig???