• Jockes fru

OT! Trivs inte på jobbet! Hjälp!

Hej vänner...
    ...väldigt OT, jag vet, men behöver prata av mig lite och ni är så HIMLA bra på det
    Känner att jag nått nån slags gräns på mitt jobb, vill inte gå in på detaljer, men jag hoppar långt ifrån jämfota över att gå till jobbet. I know, säkert fler som känner så, men nu mår jag liksom dåligt över det. HUr 17 ska man bryta nån som man känner sig låst i? eller trygg i för den delen..
    Och hur f-n ska man veta vad man vill och som gör en lycklig?
    Hur vet ni?
    Snälla, behöver lite tjejsupport...min man sitter i japan och är dålig på att trösta per telefon
    (kan lägga till mig igen i patetisktråden för nu sitter jag med ett glas vin och tycker synd om mig själv
    Nån vänlig själ som vill dela med sig?

• Svar på tråden OT! Trivs inte på jobbet! Hjälp!
  • Tajci78

jo man behöver erfarenhet till allt jag tänkte också skola om mig så jag började högskolan men där fasnade jag har 2 tentor kvar att göra men känner inte för det så då jobbar jag som usk för det är lättast så men det går inte att tänka så för man måste ju trivas på jobbet. Läste någonstanns att man skulle byta jobb var 5 år :)

• Jockes fru

Hmm...ska tydligen inte jobba inom vården då
    Faktum är att det troligtvis är det enda jag kan utesluta, avskyr blod, nålar och sjukhus.
    Fan fan fan att jag "bara" jobbat sen jag slutade skolan och bara väntade på att nåt skulle trilla i skallen och ge en uppenbarelse...
    Hur ska man kunna hitta en ny nisch nu?

Florist låter kul...you go girl!!!

• SaraoDaniel

ja det kan säkert stämma. Jag tänker dock inte vara kvar i mer än 6 mån till. Jag vantrivs mer och mer. allt blir dåligt känns det som, både för min del och den personal som jobbar där, dock är mpånga lika trötta på det som jag och är på väg därifrån. mycket beror på vår chef...

• Misery

vad är det du vill jobba med då?

SaraoDaniel skrev 2007-10-24 19:19:57 följande:
    `ja jag fattar! jag jobbar inom psykiatri(vården alltså) trivs bra inom vården men ej inom psykiatrin.Så jag söker men som sagt det jag vill jobba inom måste man har 100 prs erfarenhet för att få, nej skämt och sido, men det känns så. Men jag får ta mig i kragen helt enkelt.
  • Jockes fru

Byta var 5:e år, då borde jag bytt redan, är inne på 7:e året tror jag...

• SaraoDaniel

ja jag älskar allt med blommor och pyssel, man kan göra mkt på det men ändå måste man veta om där finns en framtid. satsar man inget så kan man inget vinna iheller, eller?? Min syster har planer på att starta eget och hon får alltid som hon vill och ja hon är en sån person så lyckas. Så går det bra så skolar jag nog om mig...:)

• viktualia

Jockes fru - jag har ingen aning om vem du är... men med hjälp av att klicka på ditt nick här och sedan på länken till eran bröllopshemsida så är du ju allt annat än anonym... bara så du är medveten!

sakfrågan: det här med att hitta på vad man vill göra är inte lätt, ta språnget till utbildning eller osäkrare anställningsformer kan också upplevas som ett hot. Kan du inte försöka gå ner i arbetstid för att plugga lite parallellt och då testa på lite olika områden?! bara en idé!!

• Tajci78

blommor ligger ju verkligen i tiden så det är nog en bra idé

• Jockes fru

Klart du ska skola om dig om du vet vad du vill.
    Tänk om man visste det, skulle gärna starta eget, är ganska driven som person, men känner inget kall.
    Va f-n...
    skit skit skit
  • Jockes fru

Viktualia
    I know, det är därför jag inte ville gå in på detaljer...och jag tänker inte hänga ut personer, det är inte det mitt missnöje handlar om...
    Dom jag arbetar med är toppen...

• SaraoDaniel

ja det är inte lätt det här med jobb. Man vill ha ngt man trivs med men samtidigt måste det ge lite pengar med, jag vet penga prat. Men tyvärr har man hus så vill man gärna ha lite inkomst med:) annars hade jag sagt upp mig NU.men det går inte...

• Jockes fru

...håller med...hade det inte varit för ekonomin hade jag gärna varit hemmamamma...
    Hade förmodligen gjort mig galen med, men ett tag så man fick andas och fundera ut nåt smart...

• SaraoDaniel

PRECIS! håller med:) hade varit skönt fasktiskt tills man vet, om man någonsin kommer på det:) jo det gör man väl...

• Jockes fru

Hoppet är det sista som lämnar en sägs det
    Vi får tro på det...
    Tack för att jag fick ventilera lite...
    ...snälla ni...
  • SaraoDaniel

alltid! vi finns här och det finns alltid ngn som är i samma situation eller liknande i alla fall..

• Kaffemoster

Om du nu jobbar för din föräldrar .. finns det inget annat område du kan jobba med ...? Byta inom företaget ... Eller kanske till och med utöka företaget med en blomster avdelning .. .. Vad jag menar är ju att det kan ju också finnas fördelar att jobba inom familje företaget ...
    Jobbigt när man inte trivs .. det är ju en stor del av dagen man tillbringar på jobbet ... Själv trivs jag utmärkt just nu .. men det har varit långa tider då jag inte trivdes alls .. mycket beror på ens chef, tycker jag ...

• SaraoDaniel

kaffemoster: där håller jag med. mkt beror på chefen. Och på kollergorna. jag trivs ganska bra men som sagt man ska ju faktiskt trivas med själva jobbet med. Hoppas det löser sig för alla som inte trivs...

• Jockes fru

kaffemoster
    Haha...blomsteravdelning...jo det skulle vara nåt det
    Problemet är att det finns inte så många andra arbetsuppgifter inom företaget som jag skulle kunna ha som gör skillnad...det är typ det administrativa och det behärskar jag inte och behovet finns inte heller...tyvärr...det hade såklart varit det enklaste.
    Jag har jobbat med service och gentemot kunder i tio år och det suger liksom musten ur en...

Svar på tråden OT! Trivs inte på jobbet! Hjälp!