Nu är vi en (liten) bit på väg...
Hej!
Tänkte bara berätta att vi i alla fall bestämt oss för ATT vi ska förlova oss! Vi har ännu inte bestämt NÄR, men bara känslan av att vi ska göra det, är skön! :D
Hej!
Tänkte bara berätta att vi i alla fall bestämt oss för ATT vi ska förlova oss! Vi har ännu inte bestämt NÄR, men bara känslan av att vi ska göra det, är skön! :D
Njaaaeee.... det är mer MIN idé att vi kan förlova oss i st. f att köpa en ny pax-ring till min sambo. Vi hann inte komma fram till något i morse, för han skulle precis åka till jobbet. Men han är ju sååå klok, så tycker han inte som jag, är det konstigt. HAN har ju sagt att våra pax-ringar symboliserar att vi "hör ihop". Så... Och nu har ju han ingen ring.....
En dubbelnougat är EN bit choklad, men med 2 olika choklassmaker PÅ LÄNGDEN. Så det är inte två bitar, på det viset. Tänkte mest som ett gulligt "smörande", när han får broschyren. Ska se om jag hinner göra paketet tills i kväll, eller så får det bli i morgon. hi hi hi..
Så klart tycker man som tjej att killen din ska fatta att förlovningsring är det självklara steget nu. Och får han broschyren så måste han ju bara förstå. Med dessutom dubbelnougaten (som jag helt missat hur den är uppbyggd) i handen så är ju saken biff! Önskar dig all lycka till. Hoppas du hinner fixa ihop paketet ikväll. Är ju så nyfiken på vad han kommer säga. :)
Det blev ingen diskussion och paket igår. Jag hann inte med det. Idag hinner jag nog. Så ikväll ska han få "paketet". Jag är inte tvärsäker på att han tänker som jag, även om erbjudandet är bra och han har tappat bort sin pax-ring. Jag vet iofs att han vill förlova sig, men hittills har han blivit så nervös när jag har pratat om det. Han säger att han blir alldeles "svettig"... och så ler han lite gulligt. Han har försagt sig några gånger med kommentarer som: ".. inte i kyrkan...". Det är helt ok för mig, med borgerlig vigsel. Jag föreslog en gång att vi skulle gifta oss, utan förlovning. Då sa´ han "nej, så vill jag inte göra". Så, på sätt och vis har vi kommit långt i våra diskussioner, men inte förlovat oss ännu! Hm.....
Det verkar som du inte är helt ute och cyklar iaf. Klart han blir nervös när det gäller tankarna om förlovning, vem blir inte det? :) Ska du ställa Frågan också, eller är paketet bara tänkt som diskussionsmaterial till kommande förlovning?
Nu när du frågar, vore det ju ganska fånigt att ge honom paketet som ett diskussionsmateriel. Har inte tänkt på det viset förut. För i så fall, kommer vi nog inte längre än vad vi gjort hittills. Så... jag måste nog ställa FRÅGAN!!!! Weeee.... Lösningen på problemet med den förlorade pax-ringen är ju en förlovningsring... och min sambo vet att för mig är en förlovning ett löfte om att vi också ska gifta oss. Nu har jag i alla fall gjort PAKETET. Känner lite panik, eftersom jag inte tänkt riktigt klart hur jag ska lägga upp taktiken. Mina funderingar just nu är ungefär; "Just nu är det bara jag som har ringen som för oss betyder att vi "hör ihop... Vi vill ju båda förlova oss, och jag tycker det är "dags" nu". Först, nu eller sist ska jag naturligtvis tala om för honom hur mycket jag älskar honom och vad han betyder för mig... det blir lätt! hi hi hi. Vi kommer att vara ensamna hela helgen, så någon gång så... Nu kan jag nog inte skriva mer här förrän på söndag. Så ha det så bra tills dess.
Så du menar att jag ska få vänta hela helgen med att få veta hur det gick? Taskigt värre! ;) Det är riktigt modigt av dig att ställa Frågan. Jag vet inte riktigt hur vår förlovning kommer att gå till rent praktiskt. Vi ska på Finlandskryssning och äta julbord och nångång däremellan ska det ske. Ska hämta ringarna på måndag! Vet att jag har sagt det förut. Är så härligt att säga det, så jag kan säga det gång på gång. Nästan varje dag har sambon eller jag nämnt ringarna och att vi ska hämta dom på måndag. Så underbart att han känner sig minst lika uppfylld av lycka som jag. :)
Hej igen! Jaha... helgen blev ju inte riktigt som jag tänkt. Så, jag ställde aldrig FRÅGAN. Han fick paketet i går, när vi kom hem; vi delade chokladen och han läste broschyren, och log. Jag sa´ lite fint att sista dagen för erbjudandet är vi inte i Sverige.. hum... hum.. hum.. (.. så vi måste gå till G-fynd måndag-tisdag..) Han log igen, och sa´ att han förstod vad jag menade. Men han svarade varken ja, eller nej. Så ärligt talat vet jag inte hur det blir. Jag har sagt att det vore "dumt" att köpa en ny pax-ring, när vi ändå har pratat om att förlova oss. Han har sagt förut att "vissa saker" måste vara ordnade före vi förlovar oss, och de sakerna är ordnade nu. Det var vi överens om. Så jag vet inte.... lite trist är det, men nu får jag nog bara vänta på att han gör/säger något. Jag förstår hur du känner det! Verkligen kul. Jag är optimist, och hoppas ändå att han vill beställa ringar idag eller imorgon. Men samtidigt borde jag inte tänka så, för att inte bli besviken. Jaja.. fortsättning följer!
Män alltså! Dom säger att vi är svåra att få svar ur, men dom är inge bättre dom! Vad frusterande att han inte kunde säga ja eller nej. Han kanske blev så paff att han måste ha lite tid för sig själv att fundera. Men vad är det att fundera på, ni har ju som sagt fixat med allt ni vill innan och du är ju kvinnan i hans liv. Fast nu har du iallafall varit ärlig med vad du vill och gjort allt som du kunnat. Nu är det helt upp till honom. Sen är det ju så att bara för att ni köper ringarna nu så behöver ni ju inte förlova er med en gång utan 8 dec som du nämnde tidigare blir väl bra datum. Önskar dig allt gott.
Inte för att verka tjatig men... vi ska hämta ringarna efter jobbet idag. :) Frågan är bara vart man ska förvara dom fram tills det är dags. Får be sambon gömma dom tror jag.. och sätta på påminnelse på mobilen att han ska ha med dom till kryssningen. Han fick sätta påminnelse om att han skulle ha med beställningsordern också. :)
Ja, ibland är det svårt att få ett klart ja, eller nej. Men är det inte NEJ, så finns ju hopp! Det blir nog inget besök hos G-fynd innan vår resa. Idag blir det knappast, eftersom vi har mycket att fixa till i morgon, när vi åker. Men, om jag tänker tillbaka, så visade han i alla fall intresse för broschyren från G-fynd!! :D Förstår att det måste vara jätte svårt, att "glömma" era ringar tills det är dags! Gud vad frestande.. att prova den... bara lite.... Nu ska jag ut och shoppa lite till resan. Återkommer kanske inte förrän om en vecka. Ha det såååå bra allihopa. Som sagt.... fortsättning följer.
Hej hopp! Nu är vi hemma från en skön vecka utomlands. Vi hade var sin tonåring med oss, och det gick jätte bra. Sol. shopping, promenader och god och billig mat. Vi var på ett museum där det fanns fina guldringar, så jag kunde ju inte låta bli att påpeka det. Min sambo log gulligt. Före det undrade han om jag inte ville gå och titta på hur folket i landet sydde sina brudkläder!!!! ;) Så han har det i sina tankar! Ja, just nu står planerna stilla. Men nu vet jag ju att tankarna finns hos honom. Det är kanske bara att vänta. Undrar förresten vart broschyren från G-fynd har tagit vägen?! Den låg på vår byrå i sovrummet, innan vi åkte bort! ;) Han har kanske tagit hand om den??? hi hi hi.
miss u: har du "glömt bort" ringen?
Måste rusa till jobbet nu. Tittar in i kväll.
Hej Hullda!
Välkommen tillbaka till kalla Sverige. Jag är inte alls avis för att du har varit utomlands, inte då. Nä, tänk inte på mig. ;)
Jag har inte alls glömt bort ringarna. Dom är jättefina! Blev tillsist jag som fick "gömma" dom ändå, för sambon var rädd för att han skulle glömma bort var han lagt dom. Virrpanna. :) Det var jättespännande att hämta ut dom, men blev dock lite besvikna på expediten. För oss var det ett stort ögonblick, men hon sa ingenting. Visade upp ringarna och slog bara in allt på datorn o så var det klart. Vi visste inte om vi fick prova ringarna eller inte. Vi provade dom när vi kom hem. Dom passade! Nån dag senare ville sambon prova igen för dom kanske inte passade nu, men jag sa att han fick prova på "fel" hand isf. Nu åker dom inte på förrän det är dags. En månad kvar igår! :)
Nä, vi tänkte bara på oss själva :D Menade "glömma bort" som i "försöka-låta-bli-att-tänka-på-ringarna".
Hm.. expediten kunde väl ha sagt GRATTIS!!! Jag hade nog krävt att få prova dem i affären. Ni provade väl sen på rätt finger?! Jag vet t ex att det skiljer 1 storl. på mitt vänster/höger ringfinger! Frågade min sambo vart G-fynds broschyren tagit vägen; han hade städat bort pappret. Det var ju inte aktuellt längre eftersom det erbjudandet inte gällde längre, sa han. Och det har han ju rätt i, så.. Nu har G-fynd erbjudande om ½ priset på lilla ringen. Funkar ju det också. Undrar om min sambo vet det??? ha ha ha ha...
Jag tycker ni var rätt förtjänta att bara tänka på er själva, egentligen tycker jag så. :)
Jag tycker också att hon borde ha klämt ur sig ett grattis eller iallafall dragit lite på smilbandet. Var iofs väldigt mycket folk i butiken, men ändå. Vi provade på rätt finger sen när vi kom hem. Kändes helt perfekt! Jag har också olika storlekar på fingrarna. Har en ring som jag alltid har på högerringfinger, men den får jag knappt av om jag har den på vänster.
Jag har inte ens brytt mig om att kolla igenom G-fynds nya erbjudande. Jag har ju mitt på det torra nu. :) Det som är svårt nu är att veta när vi ska sätta in annonsen i tidningen och vad som ska stå. Antingen blir det dagen efter eller på julafton så att folk sätter julgröten i halsen. Helst skulle man ju vilja att folk upptäcker det och får se deras reaktion på en gång. Hade planer på att bjuda in föräldrarna på middag precis innan jul, men det känns också lite konstigt eftersom vi förmodligen kommer fira med båda. Pratade igår om att sätta in dagen efter, men nu börjar jag tveka, igen!
Kan inte tänka mig annat än att din sambo uppmärksammat att G-fynd tydligen har ½ priset på den lilla. Har han inte gjort det så har han ju inte lyssnat på dig eller kännt av dina vibbar. Hoppet finns fortfarande att du blir förlovad den 8de dec. Var väl det datumet du ville?
Vore kanske kul om det blev en överraskning för era anhöriga? Jag har inte tänkt alls på hur jag skulle vilja göra med annonsering o dyl. Jag är inte säker på om min sambo har koll på G-fynds erbjudanden. DÅ skulle jag bli förvånad. Om han inte skulle ha koll på det, menar han inget illa ändå. Det är bara inte hans "grej". Men om jag ger han en ny ledtråd, läser han ju den, och får nog en aha-upplevelse. Ja, JAG tänkte den 8 december, för att det då skulle bli 8 månader till den 8 augusti 2008. MEN det är ju mina ideér. Vore i alla fall mysigt om det blev av innan jul.
Vi skulle ju kunna göra så att vi sätter in annonsen på julafton för dom som inte hunnit upptäcka det förrän dess. Fast på julafton brukar det väl vara massa annonser, så då kanske vår försvinner i mängden. Dagen innan julafton kanske vore bättre. Ojoj, finns mängder av barn som svälter i världen och så oroar jag mig för när vi ska sätta in annons. Helt sjukt egentligen...
Måste ni förlova er innan ni gifter er då? Finns ju många som gifter sig direkt. Själva grejen med förlovning är ju att man ska gifta sig, iallafall för min del.
Jag hade nog velat (heter det så???) annonsera i samband med förlovningen, OM jag hade velat (?!?!?) annonsera över huvud taget. För mig skulle det kännas konstigt att annonsera så lång tid efteråt. Ni ska väl förlova er den 14:e eller kommer jag ihåg fel nu?
Jora... jag har föreslagit för min sambo att vi ska gifta oss utan förlovning, men hans kommentar var ".. nä, så kan man väl inte göra..". Så, som gammal försäljare som jag är, betyder det underförstått att han tycker att "man" ska förlova sig först OCH gifta sig sen... hi hi hi. Och, ja, han vet om att förlovning för mig betyder giftemål. Så frågan är bara NÄR??????
Det känns bra att sätta in annons. Det vet jag att jag vill göra. Nu funderar jag på om vi ska sätta in den på måndagen, så får vi helgen på oss att vara förlovade i hemlighet. Fast känner jag mig rätt så lär jag ju inte kunna vara tyst ända fram till måndag. :) Det stämmer bra att det är den 14de som gäller. På fredag är det tre veckor kvar!
Den stora frågan för din del är verkligen NÄR. Känns inte som du kan göra så mycket mer nu. Du har sagt vad förlovning betyder för dig, att du är redo för det, att G-fynd har erbjudande, att du kan tänka dig att gifta dig utan förlovning osv. Det funkar ju inte att tjata heller, så det enda du kan göra egentligen är vara glad att ni faktiskt bestämt att ni ska förlova er, att han verkligen vill leva med dig. Det är ju inte fy skam! :)
Jag förstår att du verkligen vill sätta in en annons. Man vill nog tala om för hela världen! Ja, jag får nog bara vänta, och njuta av att han faktiskt vill. Men jag börjar undra om han vill, för att jag vill, och inte för att HAN vill. MEn det har kanske ingen betydelse? Varför ska den som säger "nej" ha veto-rätt?! Han har sagt att han vill ha en ring, så just nu blir det nog en ny "pax-ring" som gäller. (i stället för den som han tappat bort) Jaja.... det här blir nog bra till slut. Jag önskar er all lycka, och återkommer om det händer något här hemma.
I vår lokala tidning kan man tydligen skicka in annons via nätet. Jag kollade vad det skulle kosta och så. Man kunde även få en förhandsgranskning på hur det skulle se ut. Vilken känsla det var att se det på pränt! Så nu är jag alldeles snurrig i magen av lycka. :) Just nu känns det inte så himla viktigt vad som står i annonsen egentligen. Bara att våra namn och datum står där. Hoppas verkligen att gravyren som vi tänkt för plats också. Förmodligen lär den inte göra det, så vi måste komma på backup-planer.
För din skull Hullda så hoppas jag att han vill för hans egen skull. Det har stor betydelse. Skulle inte vilja vara förlovad med nån bara för att han vet att jag vill. Är ju en stor grej för båda.
Önskar er all lycka.. och du, en pax-ring är faktiskt inte så tokigt heller. :)