• Hullda

Nu är vi en (liten) bit på väg...

Hej!
    Tänkte bara berätta att vi i alla fall bestämt oss för ATT vi ska förlova oss! Vi har ännu inte bestämt NÄR, men bara känslan av att vi ska göra det, är skön! :D

• Svar på tråden Nu är vi en (liten) bit på väg...
  • Filifjonkan3

Är nyfiken på vad för ringar ni kikar på när ni tjuvkikar
    Jag tjuvkikade jag också på ringar innan jag vågade berätta för killen om vilken ring jag kikade på. Han tyckte om den han också! Härligt! Men känns fortfarande inte som man har sett alla ringar så jag vill ha mer idéer.

• Hullda

Vid lämpligt tillfälle ska jag säga att vi kan sluta leta efter "pax-ringen" och koncentrera oss på förlovningsringar i stället... fniss. Det här med "åttan" kan bli riktigt fyndigt, enligt mig: Min tanke var att vi kunde förlova oss den 8/12. Då är det 8 månader kvar till den 8/8-08, som skulle passa för borgerlig vigsel vid stugan. Kan tyckas vara kort tid emellan, men jag tycker det känns rätt. Vi är båda 50 år, och har haft långa förhållanden tidigare.Vi har båda egna tonåringar. Han är mannen för mig och jag vet att han vill dela livet med mig. Så varför skulle vi förlova oss nu, och gifta oss "om några år"?! Det blir många "åttor". Men om man vänder på siffran blir det ju evighetssymbolen. Som "tårta på moset" kan man se den som Konsumsymbolen och det skulle min sambo gilla.. ha ha ha ha.Jag skulle vilja ha en ring, som liknar vår pax-ring: 2 ringar som sitter ihop bredvid varandra i vitt och rött guld. Har sett fina på Guldfynd. Ja, det finns många ringar, och därför kan valet bli svårt, så JAG tänker först hur JAG skulle vilja att den såg ut, och letar efter en sån´. Det är i alla fall min plan just nu. "Hoppas" bara att vi inte hittar min sambos pax-ring!... *ler i smyg*

• miss u

Jag tycker det låter som en jättemysig idé med alla 8orna. På 8 månader tror jag att det gott o väl går att fixa det bröllopet som ni vill ha, allra helst när ni redan bestämt er för borglig vigsel och plats.

Tycker ni att Guldfynd är minst lika bra vad gäller kvalitet o sånt? Jag vet inte var jag har fått det ifrån, men jag tycker Guldfynd känns lite b på nå vis. Ändå ska vi dit o kolla på lör, då sambon tyckte det var finfint att dom hade erbjudande nu om att man får den minsta ringen gratis. Hittar vi inte nå ring där åker vi till JEMPs butik som inte ligger alltför långt bort. Längtar massor! :)

• Filifjonkan3

Ja jag såg också det där erbjudandet från guldfynd och det lät ju toppen!
    Har sett att de har den ringen vi har kollat på dessutom. Men jag skulle gärna vilja ha den som allians istället för vanlig slät. Vad tror ni att det kostar att lägga till tre stenar i en ring? Och tror ni att guldfynd kan fixa det också eller ska vända sig till en guldsmed?

• Hullda

Ja, jag har också sett erbjudandet från Guldfynd! Funderar på att visa min sambo reklambroschyren, och säga att vi slutar leta efter hans pax-ring! Vad tror ni om det?.. fniss. Jag tycker inte att G-fynd är "b". Om man är ute efter en designad ring, är kanske den affären inte den bästa. Men jag kan ana att min sambo tänker som jag, och då passar t ex den affären, bra för oss i alla fall. Vi/ jag vill ha en enkel. slät ring i rött och vitt guld. Angående stenar, tror jag säkert att G-fynd kan fixa det.

• miss u

Nu är det gjort! Vi var till Guldfynd och tittade på ringar i lördags. Dom hade en hel del att välja på, men till sist kunde vi enas om en ring. Jättefina, släta i rött guld. Ska hämta dom nästa måndag! Vi fick bra hjälp tycker jag. Vi fick titta i lugn och ro, men samtidigt kom det nån så fort vi ville ha hjälp. Det som var lite dumt att det var så stor skillnad på att göra gravyr på en gång eller i efterhand. Nu har jag inte kollat nånannanstans, så det är kanske lika överallt. Vi hade inte bestämt vad vi skulle skriva i ringarna eller om vi skulle skriva nåt, så det blir gravyr efter ringarna har satts på plats. Lite trist att behöva ta av sig ringarna bara, men det får man ta. Ett steg på väg iaf! :)

• Hullda

Oj, vad kul!!! Jag vill också!! Vi har ännu inte hittat min sambos pax-ring. Å andra sidan letar han inte längre. Jag undrar varför?? Jag borde kanske fråga eller bara lägga fram broschyren från Guldfynd?!

• miss u

Har han sagt att han inte letar längre, eller är det du som sett att han inte gör det? Stor skillnad. :) Det kan ju vara så att han spanat in Guldfynd-broschyren redan och smitit iväg. Skulle det vara en möjlighet? :) Jag vet inte varför jag fick för mig att Guldfynd var b. Nu känns det jättebra att ha köpt därifrån. Kanske har att göra med att vi fick min ring på köpet, och kändes det som att vi verkligen kunde ta dom vi verkligen ville ha, money no issue. Personalen var hjälpsamma också.

Var på systersdotters kalas igår där dom flesta familjemedlemmarna var samlade. Ack så svårt det var att inte ropa ut att vi har köpt ringar! :) Det ska vara en hemlighet fram tills dom sitter på plats. Det är tur att BT finns så man får ur sig lite känslor och får prata av sig. :)

• Hullda

Vi tog en snabb diskussion nu på morgonen; vi lägger ingen mer kraft på att leta efter min sambos ring, vi anser att den är borta. "Vi får ptata om hur vi ska göra", sa min sambo innan han stack till jobbet. Min tanke är ju att vi INTE ska köpa en ny "pax-ring" till honom. Det verkar ju korkat nu när vi har kommit igång med förlovningstankarna! (tror han tycker det verkar korkat också) Så nu funderar jag på att göra ett paket, med annonsen från G-fynd med modellnr. på den ringen jag har sett inkl. priset på båda ringarna. Funderar också på att lägga en dubbelnougat i samma paket, för den chokladen älskar han.... fniss. Om vi ska kunna utnyttja G-funds erbjudande måste vi gå dit senast på tisdag, eftersom vi reser utomlands en vecka sen. Ja.. huuuaaa... tänk om det blir bestämt ikväll?!?!? Weeeee :) Jag förstår att det är jätte svårt att inte kunna tala om för ALLA att man ska förlova sig! Jag kommer att vilja SKRIKA ut det!!!

• miss u

Vad roligt Hullda att ni verkar komma fram tillsammans att förlovning närmar sig istället för att köpa ny pax-ring. Blir ju liksom samma grej att köpa ny pax-ring som att köpa förlovningsringar eftersom man får den ena med på köpet på Guldfynd. :)

Jag satt och spånade lite på den där dubbelnougaten, att han skulle få den andra biten "gratis" precis som det är på erbjudandet från G-fynd för att koppla ihop dom två och att han ännu mer ser vilket bra tillfälle det här är att slå till. Vet inte hur eller vad man skulle kunna göra det. Vet inte ens om du fattade min tankegång. :)

Hoppas verkligen att ni kommer till ett beslut snart. Är världens lycka att gå och vänta in förlovningsdagen. Känner sig som nykära ständigt! :)

Svar på tråden Nu är vi en (liten) bit på väg...