• Mrs Marley

    Malmöbrudar del 2

    Hoppas att alla hittar hit nu när den gamla tråden är stängd.....

  • Svar på tråden Malmöbrudar del 2
  • Ernhake

    Koja

    Mycket att stå i!! Med det fixar du!

    Jag beställde min klänning i lördags på Atelje MB och jag har skickat in papper på namnbyte men vet inte än om vi får det. Du behöver dopboksutdrag på två släktingar som burit namnet tidigare och det får du genom deras församling som de tillhörde som nyfödda. Om inte församlingen har kvar dem finns de ofta på ett landsarkiv. Vad ska ni byta till för namn?

    Förlovningsringarna är vi fullt uppe i att designa men nu tror jag att de är på väg. Vi har snart gjort de sista ändringarna. Hela tiden beställer vi mer diamanter så snart kommer vi bli panka oxå =)

    Klänningen matchar inte ells med den frisyr jan planerade från början så nu måste jag tänka om. Måste ha uppsatt.

    Det här med att planera bröllop e inte helt lätt, man kan bli galen av mindre =)

  • TessoJimmy

    Oj här händer inte mycket...
    Vad händer i era planeringar???
    Jag ska i väg i morrn med svärföräldrana och svägerska för att prova klänningar, svägerskan ska osså gifta sig men 3 mån innan oss. Men vi har ändå mycket att göra ihop!
    De har ju utförsäljning i DK!!!! så det är dit vi ska.. får se vad som händer.. hoppas att mannen släpper lite av sin gömma till mig... ;)

  • Mrs Marley

    Hej tjejer!!
    Jag har tappat sugen lite jag orka helt enkelt inte planera just nu. Väntar till efter jul.

    Jag läste också om utförsäljningen i DK, jag var i den butiken och provade min klänning, dom hade många fina klänningar

    Just nu går jag mest och funderar lite över vår meny och hur långt innan vi måste beställa tårta (?)

    Trevlig helg!!

  • TessoJimmy

    Jag har redan kollat upp vår tårta.. men vi har inte bestämt oss än, det är en vän som ska göra den till oss.
    Men vad jag har i erfarenhetsväg så är ulitmatecake många beställningar redan hur det är med andra vet jag inte.

    När jag jobbade i Vellinge, kunde hon ta emot beställnigarna 2 v innan bröllopet.
    Och hon gör så GODA tårtor. Som Princess fast inte grädde i utan bara under marsipantäcket. Hon har andra fyllnigar istället... smask!!
    Lycka till!!

    Vad det gäller smaker skulle jag vilja ha en vit tårta med ljus och mörk och vit choklad i....

  • Mrs Marley

    Idag gjorde min mamma ett riktigt fynd. Hittade tyg till min klänning för 89 :- metern, det är riktigt billigt!!

    Har dessutom äntligen bestämt mig för design på ringarna

    pricken över i:et är att Lars Winnerbäck ska på turné i sommar, gud vad fjantig jag är, hi hi.

    Detta har varit en hyfsat bra vecka i bröllopsväg.

  • Ernhake

    Mrs Marley

    Vad blir det för ringar? Och vem skall göra dem?

    Vi ska till Butler imorgon för vår fjärde konsultation, nu borde de snart vara klara =) Har även beställt klänning och en massa annat pyssel. Men nu har jag börjat på mitt nya jobb så jag hinner knappt göra nått mer än att jobba och sova känns det som. Men vi måste ändå vänta på svar om jag får byta efternamn eller inte innan vi kan gå vidare i vår planering.

  • Didaa

    jag tänkte fråga om någon av er har erfarenheter av mayfair hotellet?

Svar på tråden Malmöbrudar del 2