• IdaaJ

fråga om förlovningsring...:/

Liten fundering.. Jag och killen pratar om att förlova oss snart. Inget romnatiskt frieri av honom med andra ord..;) Jag har börjat fundera över det här med ringar. Jag är och har aldrig riktigt varit ett jätte fan av guld. De flesta som jag pratat med tycker ändå att förlovningsringen ska vara av guld. Jag är så pass ung så att jag känner att giftermål inte är på tapeten inom de närmsta åren, men absolut lite senare! Det är tanken. Med det menar jag att fölovningsringen kommer att sitta på mitt finger "ensam" i några år. Anses det "mindre fint" eller "mindre seriöst" med en förlovningsring i ex vitt guld då? Det är de vibbarna jag har fått av andra..

• Svar på tråden fråga om förlovningsring...:/
  • Äntligen dax!

sTRUNTa i vad andra tycker!

Det är ju din ring, du som ska ha den på dig, och du som ska gilla den!

Egentligen skulle man ju kunna gå omkring med en tiokronorsring ur en "ägg-automat", utan att nån skulle bry sig... Det är ju inte direkt som att det finns några lagar om saken... :P

• IdaaJ

Tack för peppningen! :) Egentligen är det inte någon
    som har påpekat prislappen på ngt sätt, utan mer om
    att en ring i vitt guld inte är lika "klassiskt förlovningsaktig", eller vad man ska kalla det.
    Men som sagt, tack för peppningen!

Liinda_e: Han är väl mer för en rödguldsring. det är inte
    han som gjort alla dessa påpekanden för övrigt..:) Tror
    säkert att jag kan övertala honom haha

• IdaaJ

lilltjejan: Du beskriver precis det jag skule vilja ha..:)
    Nu ja ska minsann påpeka för alla tråkisar att jag inte
    är ensam haha!

• Miss (snart mrs) A

Klassisk förlovningsring, är så trött på det ordet. Jag har valt en ring med en sten i och får ibland höra: "man ser ju inte riktigt att det är en förlovningsring" osv och det är så trist. Jag har alltid velat ha det så trots tråkiga kommentarer är jag nöjd, men ändå, kan folk inte bara säga "åh, vad roligt med något annorlunda" eller "vilken fin ring" istället för en negativ kommentar...

Stå på dig och köp det du vill ha, det kommer du i slutändan trivas allra bäst med

• Zozo

Och om man skulle sluta bry sig sa mycket om vad alla andra kan tänkas tycka eller säga?? Det är ju otroligt manga tradar här som handlar om just det.. "Vad ska alla tänka om mormor kommer i vitt" "..om jag inte har blommor" etc Jag menar, sa lânge brudparet inte har ett problem med saken.. varför bry sig??!

• Dockan75

Vitguld är faktiskt dyrare än rött-och gultguld och väldigt vanligt nu. Så B är det inte... Är lite mer grå ton på det än silver men väldigt fint!
    Jag och min sambo har ringar i vitguld som du säkert förstår.
    Alla har vi olika smak vilket är bra, hur skulle världen se ut annars...
    Lycka till i ert val!

• starchick

jag har vitt guld på min förlovningsring och kommer att ha det även på min vigselring för det är mycket snyggare än rött!! Så det så

• lilltjejan

Ja göör det ;P

IdaaJ skrev 2007-09-28 13:20:46 följande:
    lilltjejan: Du beskriver precis det jag skule vilja ha..:)Nu ja ska minsann påpeka för alla tråkisar att jag inteär ensam haha!
  • tågjäntan

Det är inte enligt min mening mindre allvarligt eller seriöst menat bara för att förlovnignsringen skulle vara i vitt guld eller tom silver för den delen. Det är ju löftet som är det viktiga. (Vad än löftet består i. En del väljer ju att "bara" förlova sig.)
    Det problem som kan uppkomma är att det idag finns så många som har en mångd olika ringar på vänster ringfinger, och även sådana som liknar förlovnings och vigselringar. Därför kan det ibland vara kännas osäkert när man tittar på någons rignar - är hon förlovad eller är det bara en vanlig ring. Jag träffade en tjej som hade en guldring med mönster i. Jag blev lite osäker - den såg mer ut som en vanlig ring. men hon berättade att det var en förlovningsring.
    Så när jag förlovade mig ville jag att det inte skulle vara något tvivel om att det var/är en förlovningsring. SEdan finns det de som bättre gillar vitt guld. Några har jag sett har ena ringen i guld och andra i vitt guld.
    Det är du som ska leva med ringen och ska gilla den. En sak att tänka på är att kanske köpa en relativt neutral ring om det dröjer några år innan bröllopet - du kan ändra dina tankar kring vigselringen ett antal gånger om det går ett bra tag emellan =).
    Lycka till!

• tågjäntan

Just det ja, jag tänkte oxå säga, att för mannen är det sällan något problem. Väldigt få killar har ringar över huvudtaget, även om det kommer mer och mer, så där förstår man mer att det är en förlovningsring oavsett färg/metall.

• jåi

Jag har en vän som köpt sina förlovnngsringar i rostfritt. Dom är jätte fina. Så jag tycker det går bra.

• Joji

Jag gillar inte heller ordet "klassisk". Eller, vill man ha klassiskt så är väl det helt okej - men det viktiga är just att man tar det MAN SJÄLV vill ha!!!! NI vet ju hur seriösa ni är, och det sitter inte i om ringen är klassisk eller inte!

Så ta det ni gillar!

Jag ska ha förlovningsring i vitguld, vigselring i rödguld! M2B vet inte ännu, om han ska ha en eller två ringar...

• Hannahpanna

De flesta av mina vänner och bekanta har ringar i vitt guld nu för tiden... Det är ju som sagt dyrare än gult guld, så mindre fint är det absolut inte. Ta det ni gillar. Vi har rött guld, jag passar bättre i det.
    Lycka till!

• lillamillan

Jag har en slät silverring som förlovningsring.
    Den har varit ensam i 7 år på figret (än fast jag varit förlovad i bara 5 år)...men vi hade dom som "upptaget ringar" våra första två år tillsammans....

En ensam slät ring i vitt guld är inte alls illa det.

• Hannasoda

Titan är ju väldigt populärt och snyggt också. visst kanske man inte kan vara säker på att det är en forlovningsring när man ser den, men ni själva vet ju om det o det är ju det som spelar roll.

Svar på tråden fråga om förlovningsring...:/