• IdaaJ

fråga om förlovningsring...:/

Liten fundering.. Jag och killen pratar om att förlova oss snart. Inget romnatiskt frieri av honom med andra ord..;) Jag har börjat fundera över det här med ringar. Jag är och har aldrig riktigt varit ett jätte fan av guld. De flesta som jag pratat med tycker ändå att förlovningsringen ska vara av guld. Jag är så pass ung så att jag känner att giftermål inte är på tapeten inom de närmsta åren, men absolut lite senare! Det är tanken. Med det menar jag att fölovningsringen kommer att sitta på mitt finger "ensam" i några år. Anses det "mindre fint" eller "mindre seriöst" med en förlovningsring i ex vitt guld då? Det är de vibbarna jag har fått av andra..

• Svar på tråden fråga om förlovningsring...:/
  • Miss (snart mrs) A

Hehe, vitt guld är dyrare än "vanligt" så mindre fint bör det inte anses vara...

Oavsett vad andra tycker så ska du ha det du gillar mest själv, det är ju du som ska gå med ringen resten av ditt liv och ingen annan.

Lycka till!

• IdaaJ

Eller ja.. "Mindre fint" var kanske fel att kalla det.
    Jag skulle kanske nöja mig med en vanlig slät ring
    i vitt guld för att sedan ha en lite finare ring med
    stenar då jag gifter mig.

• Liinda_e

sen kan du ju välja envigselring i vitt guld oxå...vad vill din kille ha då?

• Miss (snart mrs) A

det låter jättefint! Prova runt lite olika kombinationer innan du väljer, i många fall hinner man ändra sig när man ser det på fingert.

• Zozo

Jag har ingen förlovningsring men min vigselring är i vitguld. jag gilalr helt enkelt inte rött guld och det är jag som ska ha ringen. Strunta i vad andra tycker!

• mooogn

Varför skulle det vara "mindre seriöst" med en vitguldsring?! Konstig omgivning! För det första så ÄR ju vitt guld dyrare än rött/gult och för det andra så tycker inte alla om rött/gult guld. Personligen tycker jag att rött och gult guld är för gamla tanter och ingenting jag skulle sätta på mig

• Indil

Min förlovningsring är av titan. Tycker den är jättefin! En guldring skulle "förstöra min image" eftersom jag mest använder ljusa smycken, typ silver osv.
    Alltså strunt samma vad andra tycker. Välj det som Du gillar bäst.

• lilltjejan

hejsan jag är inte heller nån "guld-människa" använder bara vitguld å silversmycken så min förlovningsring är i vitguld me ett jäng diamanter i, å min m2b´s ring är slät i vitguld å sen kommer han gravera in bröllopsdatumet i sin förlovningsring å till mig blir det en smal vitgulsring me uppstående diamant som vigselring...

• valkyriana

Konstig diskussion över huvudtaget om prislappen... Skulle aldrig anse någons förlovning mindre seriös pga en prislapp på en ring.
    Känner mig varken mindre förlovad eller som en gammal tant med min ring i rödguld. Trotts att rödguld är billigare...

Det är ju symboliken i ringarna som är det mest värdefulla. Inte i vilket matrial de är eller hur de ser ut.

Sattsa ni på ringar NI tycker om och skit i omgivningen.

• thalia82

Jag håller med övriga. det är innebörden som har betydelse, inte materialet. Ni kan ta ringar för 10 kr ur en sån där automat i en mataffär om ni vill det.

Min förlovningsring är av rödguld, men den är supertunn. Jag använder inte mycket smycken, och den kändes helt rätt.
    När min man sen friade (vi förlovade oss på samma sätt osm du och din pojkvän. Det var något vi kom överens om bara. Sen friade han två år senare.) hade han köpt en jättesöt ring i silver som jag brukar använda på högerhanden nån gång ibland bara.

Svar på tråden fråga om förlovningsring...:/