bästa skaffabarntipsen
Ja tjejer och pojkar
det finns miljoner av tips på hur man ska ha s*x, vad man ska äta, när du vet att du lättast blir gravid osv MEN vad är era personligt upplevda bästa sätt/tips???? nyfiken=)
Ja tjejer och pojkar
det finns miljoner av tips på hur man ska ha s*x, vad man ska äta, när du vet att du lättast blir gravid osv MEN vad är era personligt upplevda bästa sätt/tips???? nyfiken=)
Myt eller inte, man kan ju intala karlsloken att det hjälper om kvinnan kommer, så kanske han anstränger sig lite extra för att öka chansen att det blir barn
hur ränkar mna ut ÄL då?
är det inte två veckor efter mensen?
två veckor efter sista mensdagen skulle jag tro.... är inte mensen obefruktade ägg... så då kan jag tycka att det låter mest logiskt med två veckor efter sista mensdagen.
eller?
ingenaning däför jag frågar.. nån som vet de??
Det är ungefär två veckor efter senaste mensen.. Har för mig att det till och med är två veckor efter senaste mensens första dag.. Sen utgår den nog egentligen från den kommande mensen, därför är det svårt att "gissa" exakt när.. Sen beror det ju också på hur lång cykel man har också..
oj det lät mer invecklat än vad jag trodde att det var....
jag tror att det viktiga är att man inte lägger fokus på att bli med barn..för det blir bara stress och press på en ..min syster hade svårt att bli med barn..de kämpade i nästan 2 år...men dom har en pojke som snart blir 6 år så dom viste att dom kunde..men de ville sig inte...oavsett ÄL och extra hormon och vet ej va de inte testade..men en dag när båda va och jobbade så va deras grabb sjuk och jag va ledig och erbjöd mig att passa pojken så ja åkte till dem ...städade ..lagade en god middag...sen skrev ja i 2 olika kort like kul grejer de kunde hitta på...den ena som bara han fick läsa och den andra till min syrra..med små tips om hur de ska skämma bort varandra..bl.a..lite massage...och ett mysigt varmt bad och såå..hade köpt rökelser till dem som kallades orgasm hehe (som jag tände strax innan dom kom och jag skulle till och gå)...och helt enkelt gjort de super mysigt för dem...Snacka om att de va överaskade när de kom hem...då stack jag hem oh tog med min syster son..han skulle få spendera helgen med mig så mamma och pappa fick kvalitetstid ihop...ca 9 månader senare fick min syster en underbart söt liten flicka=)...vet ej om det var min insatts..men min syster har sagt det...att de va supr skönt att ba få tid för varandra att ta det lungt och ba njuta inte behöva springa efter en krävande liten femåring hehe...kanske hjälpt..vem vet...
komplicerat men tror ja kan förklara detta för min kompis
Du kan räkna ut när du har äl, tex på fertility.se
Det stämmer att spermierna får en skjuts uppåt om kvinnan får orgasm.
Det är även så ju mer upphestad killen är, desto piggare spermier
Går på utredning nu och läkaren talade om detta för mig =)
Kan berätta att jag klarade mig utan tipsen =)=) Det blev ett litet misstag istället och det tog på första "misstaget" =)
Så nu är man gravid fast man inte riktigt tänkte det egentligen nu i alla fall.... känns underbart konstigt
vet inte riktigt om jag förstått vidden av vad vi "ställt" till med=)
Tack för alla tipsen som kommit in verkligen ni har varit skitbra!
Fortsätt ni bara =)=)=)
hihi grattis å lycka till
Grattis grattis!!
när man har ägglossning beror på hur lång cykel man har. vanligt är 28 dagar = ägglossning 14 dagar efter senaste mensens FÖRSTA dag.
man är fertil i 9 dagar kring äl, men jag tror att det är bäst att köra på ett par dagar innan äl då spermierna kan leva i kvinnans kropp upp till 3 dygn. sen har jag hört att speriekvaliteten är bäst 2-3 dagar efter utlösning (alltså att man inte ska ligga som fan varje utan kanske varannan).
familjeliv.se har jättebra info om detta, här på bt är vi väl bäst på bröllop va? ogift = oskuld eller hur
har alla lämnat bt??