• fluff83

bästa skaffabarntipsen

Ja tjejer och pojkar

det finns miljoner av tips på hur man ska ha s*x, vad man ska äta, när du vet att du lättast blir gravid osv MEN vad är era personligt upplevda bästa sätt/tips???? nyfiken=)

• Svar på tråden bästa skaffabarntipsen
  • Bzzz

Nej, det är nog det de menar. Det går ju att räkna ut på ett ungefär om man inte vill köra med stickor. Vi har inte gjort det och bägge gångerna har jag blivit gravid omgående.....lite tur också såklart men jag känner ganska så väl när jag har ÄL.

• rosalin

jag visste när jag hade ÄL och vi körde på som tusan då. Blev inget alls på 5 försök. 6:e försöket var jag övertygad om att det inte skulle bli nått. vi sov hos min mormor och morfar i några dagar när jag hade ÄL så det var ju inte direkt läge.. Men gissa vem som plussade den månaden..

• TigerLinn

av nyfikethets skäl.

när är det man ska ha sex för att det ska vara som stört chans att bli gravid?
    hur räknar man ut ägglossningen?

jag ahr hört att de är lättare att bli gravis för kvinnan om hon själv får orgasm i samma veva stämmer de alls=

• lilltjejan

det är bara en myt, man blir ju inte mer "mottaglig" för att det går för en....

TigerLinn skrev 2007-11-10 00:10:51 följande:
    jag ahr hört att de är lättare att bli gravis för kvinnan om hon själv får orgasm i samma veva stämmer de alls=
  • TigerLinn

jag är lite förvirrad här.
    försöker hjälpa en vännina som ska försöka skaffa barn.

men när är det man ska ha sex för att chansen ska vara störst?
    när har man ÄL hur räknar man ut det?
    hoppas du vill svara...

rosalin skrev 2007-11-06 16:44:23 följande:
    jag visste när jag hade ÄL och vi körde på som tusan då. Blev inget alls på 5 försök. 6:e försöket var jag övertygad om att det inte skulle bli nått. vi sov hos min mormor och morfar i några dagar när jag hade ÄL så det var ju inte direkt läge.. Men gissa vem som plussade den månaden..
  • TigerLinn

okej
    nej jag har hört att iaf kvinnor som har svårt att bli gravis lättare kan bli de om de får otgasm i samma veva för då är slemhinnorna mera mottagliga för att ägget ska fästa eller nått
    men som sagt nått jag hört bara..

lilltjejan skrev 2007-11-14 14:53:29 följande:
  • MSW
    lilltjejan skrev 2007-11-14 14:53:29 följande:
    Man blir inte mer mottaglig.. Men man kan ge spermierna en skjuts uppåt!
  • jenba

jaså det var ju mer än vad man fick lära sig på sexualkunskapen i skolan... hihihi

ett mycket bra tips att veta ;) hihiih

• lilltjejan

jasså så pass va jag har hört så ska det vara en myt... men vem vet....

MSW skrev 2007-11-14 15:03:43 följande:
    Man blir inte mer mottaglig.. Men man kan ge spermierna en skjuts uppåt!
Svar på tråden bästa skaffabarntipsen