• T kärlek J

hjälp mig tjejer, vad menar hon?

Jag och min tjej pratade igår om förlovning och ringstorlekar och så och från första början har hon alltid velat att det ska bli ett klassiskt frieri alltså att jag ska fria till henne. Frågade i förrgår vilken ringstorlek hon hade men då ville hon prompt veta min ringstorlek också, på vänster ringfinger såklart. när jag frågade varför sa hon på skojj att jag skulle skita i det och ville inte berätta varför. på högra ringfinger har jag redan en ring sedan 4 år tillbaka som hon vet att jag inte vill byta ut så på den handen skulle inte ringen passa.
    jag vet inte riktigt hur hon tänker, varför vill hon ha min ringstorlek när det är jag ska fria? det är det att hon är dödligt seriös när hon säger att hon vill ha ett klassiskt frieri..

hjälp en kille i nöd tjejer, få mig att förstå..

• Svar på tråden hjälp mig tjejer, vad menar hon?
  • SpookyandKira

Om du tar upp samtalsamnet igen, namn kanske att du tanker inforskaffa din ring sjalv och se hur hon reagerar. Jag tror namligen att det ar precis sa det ar, att hon tanker kopa din ring...

• T kärlek J

Mi och Nez:
    Det är därför jag är här, vill ha hjälp av er att förstå min flickvän fullt ut =)

jo men det är samtidigt det att när hon säger att vi inte borde ta det så snabbt kan jag förstå det isf, vi har bara varit tillsammans i 3-4 månader och det är inte lång tid och hennes ton får mig att tveka mera för den är allvarlig =S

SpookyandKira:
    jo jag tycker det lutar åt det hållet också men jag vill inte säga för mycket så att jag avslöjar allt. jag ska se om jag kan smyga in med det i samtalet då så får vi se hur hon reagerar på det, kanske är som du säger..

• rosesarered

Ni behöver ju verkligen inte stressa fram förlovningen..!
    jag vet att många tycker att man ska köra och skita i att man varit ihop kort tid osv.
    Ni är ju båda väldigt unga fortfarande och har inte varit ihop alls så länge..varför prata förlovning och giftermål när ni knappt slutat skolan? Njut av att bara vara pojkvän och flickvän och se hur det utvecklas. Du har ju lumpen framför dig och bara det kan vara en prövning för förhållandet. Min killes erfarenhet är att hälften av alla förhållanden sprack under lumpentiden för att tjejerna inte orkade vänta..säger inte att det ska bli så för er det vet man aldrig:)
    Menar bara att ni kan gott vänta tills ni "landat" lite och lärt känna varandra bättre. Förstår att det känns som att ni alltid ska vara tillsammans osv. så är det ofta när man är förälskad!
    Det kan vara en fördel att kunna prata om sånahär saker ( alla saker) när man väl förlovar sig och det verkar inte som att ni kommit så långt ännu i själva kommunikationsbiten.
    Hoppas jag inte låter för negativ i mitt inlägg menar bara väl! :)

• T kärlek J

rosesarered:
    nä det behöver vi inte och det är inget jag gör heller, att vi pratat om just förlovning är att vi kom in på det ämnet och jag har varit nyfiken om vad hon allmänt tycker om det.
    vi har haft kontakt(träffades genom internet) med varandra i 8 månader och redan efter två visst vi att det skulle vara vi två men jag och även hon räknar från den dagen vi kunde se varandra i ögonen och det var lite mer än tre månader sen.
    vi har ett distansförhållande så min tid i lumpen kommer inte vara några problem, vi är vana från första början med att sakna varandra och det är just vår starka kärlek som får oss att stå ut med avståndet på 54 mil.
    det är just det med vårat förhållande, att allting har gått så snabbt och att vi redan har "landat" iaf som det känns nu.
    En bra kommunikation har vi verkligen och vi kan prata med varandra om vad som helst, öppenhet och ärlighet är vårat förhållande byggt på och vi vet allt om varandra.
    vet inte hur jag ska förklara det mera, det har gått så bra för oss att det är svårt att inse det själv..

• Shanti

Det finns ju faktiskt INGEN annan som kan veta vad just din flickvän tänker. Hon kanske helt enkelt vill köpa dig en ring I STÄLLET för förlovningsring så länge (andra handen var väl upptagen). Det verkar lite farligt att spekulera vilt, kan ju bli helt fel tankar hos dig av det.

• T kärlek J

Shanti:
    det är sant också men jag vill inte fråga henne rakt om jag kanske skulle förstöra någonting då, jag undrar bara vad ni tror hon menar.
    Jo andra handen var upptagen och hon frågade om storleken på vänster ringfinger, menar du en ring symboliskt för att det ska vara vi två?
    Det är lungt Shanti, vill bara veta vad ni tror hon tänker =)

• Shanti

Kan ju vara en symbolisk ring - eller helt enkelt en ring som hon tycker är fin och vill ge dig. Kanske i stil med något du har sagt att du tycker är snyggt. Jag menar att det kan ju vara vad som helst. Jobbar lite själv med silverlera och funderar på att göra en ring till min blivande till exempel. Men har hon sagt att du skall "skita i det" är det väl bara att respektera det, i annat fall kanske du faktiskt förstör en överraskning. Eller undrade hon kanske över ringmåttet för att kunna kolla priser på ringar för kommande bruk. Det behöver ju inte vara så jättedramatiskt.

• rosesarered

Jag menade att om ni verkligen kan prata om ALLT så kan ni säkert även prata om dethär lilla problemet som du spekulerar i här.
    vad jag menade med att landa var att vänta ut förälskelsen litegrann, som du beskriver det så låter det som en klassisk förälskelsefas då allt år perfekt och ni är själsfränder.
    Jag ville ha sagt att det går att vara ung och njuta av förälskelsen utan att ha bråttom med prat om förlovning och giftermål.
    Fick en känsla av att du nånstans ändå kände ett litet tvivel om att ni är unga osv.
    Hursomhelst lycka till!

• T kärlek J

Shanti:
    Jo det är sant att det kan vara det, bara något symboliskt..
    det är bara det att jag blir så osäker, jag vet inte riktigt var jag har henne i denna fråga så det är därför jag frågar er vad hon kan tänkas mena och först och främst inte förstöra en överraskning om det skulle vara så.

rosesarered:
    varför det blir ett "problem" är för att jag inte vill diskutera det och kanske förstöra en överraskning.
    Jo jag vet att det låter så, som en klassisk förälskelse och det är väl så det är.
    Det har gått fort hittills känns det som och vår ålder tycker jag inte spelar någon roll bara det att jag inte vill gå för fort fram. att vi pratat förlovning och ringar betyder inte att det är aktuellt nu men tack för ditt lycka till, det kommer gå bra för oss =)

• rosesarered

vad skönt att du är så himla säker på er kärlek! själv är jag lite mera osäker gällande framtiden man kan hoppas och önska men aldrig veta säkert att kärleken håller så känner jag iallafall.

• T kärlek J

Har iaf pratat med henne men inte velat fråga, blir det en överraskning så blir det, jag vill inte förstöra om det eventuellt skulle bli en överraskning annars blir det jag som i "framtiden" får gå ner på knä =)

• T kärlek J

rosesarered:
    båda är säkra på kärleken och hur kan jag inte beskriva, vi är så lika på så många sätt och hittills har det inte funnits ett enda gräl eller tjaffs, vi är för lika för att det skulle uppstå och vår syn på allt är likadan också och trotts ett avstånd på 54 mil från varandra finns det inget som pekar mot att det inte skulle hålla. Jag kan inte beskriva bättre, jag är lycklig med den flickvän jag har och VET att det är henne jag kommer spendera resten av mitt liv med =)

Ni kanske tror att jag bara ser det från den ljusa sidan men jag har försökte se det även från alla vinklar och vi två har diskuterat även det också.

• Shanti

Låter härligt, lycka till och kramar till er båda två.

• rosesarered

Känner att det börjar bli lite OT men enligt min åsikt kan man aldrig VETA att man kommer att hålla ihop resten av livet. Det vill säga om man inte har nånslags förmåga att se in i framtiden
    jag kan omöjligen veta att jag kommer att vara tillsammans med min sambo om ett eller fem år, jag kan inte veta att jag kommer att ha barn eller jobb etc.
    Livet kan ta oväntade riktningar och det finns inga garantier för att kärleken ska hålla för nån av oss.

• T kärlek J

rosesarered:
    och hur vet du att jag inte kan se in i framtiden rosesarered? va? va? haha ;D

Jag försöker bara ha den positiva inställningen till att det kommer fungera för det känns så nu och det har inte funnits någonting som har fått varken mig eller tjejen att tveka.
    tycker du låter negativ rosesarered, jag känner iaf fall att det skulle vara svårare att gå vidare i förhållandet om jag hade din inställning, jag tror starkt på att det kommer vara jag och tjejen och jag hoppas och "VET" att hon är min framtid!

• rosesarered

Ja jag låter säkert negativ fast jag själv vill se mig som realist;)
    Det är klart att man ska se saker och ting ur ett positivt perspektiv och du gör helt rätt i det.
    Men i några av dina inlägg får jag bilden av dig att du "svävar uppe bland rosa moln" ( och ta inte illa upp nu!) vilket är ganska förståeligt om man är nyförälskad och 18-19 år gammal.
    Vad jag ville få fram var att det kan vara klokt att vänta innan man börjar prata förlovning och giftermål. Jag har en lillebror i din ålder och om han skulle börja prata giftermål med en tjej han nyss träffat (sen nån månad) skulle jag dra öronen åt mig även om jag skulle önska att han var lycklig!

det skulle vara svårare att gå vidare i förhållandet om jag hade din inställning,

Ja jag har nog en annan inställning till kärlek då jag varit ihop i snart fyra år med min sambo och vi har bråkat miljontals gånger, vi har tvivlat på vår kärlek, vi har upptäckt att vi inte är 100% lika varandra... men ändå så har vi hållt ihop. Jag vet inte att vi kommer att hålla ihop men vi kommer att kämpa för det, vad jag lärt mig är att kärleken inte bara kommer på silverfat utan man får kämpa för den.

Hoppas du inte tar illa upp av mitt inlägg, du behöver ju inte lyssna på "gamla tanter" på BT hihi Jag önskar er lycka till med förlovning och framtid, det är ju ni som skapar framtiden!

• T kärlek J

Jag kan förstå att du tycker att jag "svävar uppe bland rosa moln" och det gör jag då och då men jag är realist och jag ser saker och speciellt vårt förhållande ur alla perspektiv. vad är det som får det att hålla? vad kan vi förbättra? vad skulle få det att krascha? jag ser förhållandet från alla håll =)
    det är inte så att vi har pratat om det seriöst på det sättet, jag har bara velat veta allmänt om vad hon tycker om det. inget är planerat men jag är den sortens kille som gillar att leka med tankarna men jag är samtidigt realistisk.
    Kan bara ta det snabbt också att vi har kännt varandra i 8 månader men bara räknat oss som ett par från första dagen vi träffades men haft känslor för varandra långt innan.

Det är inget jag räknar med att kärleken kommer på ett silverfat och jag vet att man måste kämpa för den, det är just det vi gör nu när vi bor så långt ifrån varandra. Det är jobbigt många gånger men kärleken är för stark för att någon av oss ska ge upp.
    8 månader har gått och inte ens ett litet gräl eller tjaffs har uppstått för att vi är så lika varandra, vi har diskuterat nästintill allt mellan himmel och jord och har samma åsikter. Vårt förhållande är byggt på ärlighet och öppenhet och vi går aldrig bakom ryggen med varandra, kan bara säga att från vilket håll man ser vårat förhållande är det för mig perfekt =)

Klart jag inte tar illa upp av ditt inlägg rosesarered, är glad för att du kommer med dina åsikter =) "gamla tanter" har mycket att berätta och jag vill höra vad dom har att säga ;)
    Tack rosesarered, jo det är vi som skapar denoch formar den som vi vill..

Svar på tråden hjälp mig tjejer, vad menar hon?