• T kärlek J

hjälp mig tjejer, vad menar hon?

Jag och min tjej pratade igår om förlovning och ringstorlekar och så och från första början har hon alltid velat att det ska bli ett klassiskt frieri alltså att jag ska fria till henne. Frågade i förrgår vilken ringstorlek hon hade men då ville hon prompt veta min ringstorlek också, på vänster ringfinger såklart. när jag frågade varför sa hon på skojj att jag skulle skita i det och ville inte berätta varför. på högra ringfinger har jag redan en ring sedan 4 år tillbaka som hon vet att jag inte vill byta ut så på den handen skulle inte ringen passa.
    jag vet inte riktigt hur hon tänker, varför vill hon ha min ringstorlek när det är jag ska fria? det är det att hon är dödligt seriös när hon säger att hon vill ha ett klassiskt frieri..

hjälp en kille i nöd tjejer, få mig att förstå..

• Svar på tråden hjälp mig tjejer, vad menar hon?
  • Pingi

Nästa år ät det skott år och skott dagen är den enda klassiska dagen för en kvinna att fria till sin man på, hon kanske har tröttnat på att vänta. Annas så vet jag tyvärr inte.

• EdithGreen

Hmm ja det kanske är som Pingi skriver - hon har tröttnat att vänta och vill sätta lite press på dig...?

• T kärlek J

mitt fel, borde varit lite mer tydlig, vi har varit tillsammans i tre snart fyra månader men finns det ändå en chans att det sker på skottåret? hon är så allvarligt övertygande i att hon vill ha det klassiskt och det är det att jag rycker in i lumpen i januari så det är en stor risk isf att vi inte ser varandra den dagen.

• rosesarered

Well efter fyra månader borde hon inte ha tröttnat på att vänta iaf;)
    Fråga henne!

• T kärlek J

nä det stämmer ju =P
    jag har frågat henne men hon tycker jag ska "skita" i det, att jag inte ska bry mig om det..

ska se om jag kan komma in på det samtalsämnet igen ikväll.

vad hade ni haft för "planer" om ni hade sagt så? jo jag vet, det var en svår fråga ;)

• Mi och Nez

Ni har ju inte varit tillsammans så länge men pratar redan om giftemål/förlovning... Tja, för en del klaffar det ju verkligen direkt så OM du vill förlova dig (nu) så tycker jag att du ska fria. Köp/låna en ring. Passar den inte eller om hon inte gillar den så går det ju alltid att byta. En del affärer lånar tom ut ringar i just det ändamålet. Låt det inte bli till någon grej att bråka eller kivas om. Det ska ju bara vara mysigt och romantiskt.

Klart vi tjejer drömmer om ett riktigt Hollywood-frieri men egentligen räcker det med något personligt. En fin plats, en god middag, en helg på hotell... bara något som betyder något fint! :)

• T kärlek J

jag vet egentligen inte hur vi kom in på det ämnet, har för mig att vi pratade om längd på armband först sedan ledde det in på ringar. vi har verkligen hittat varandra och är till 100% säkra att det är vi det alltid kommer att vara men lite känner jag som hon också gör att det kan verka lite för bråttom att förlova oss nu, helst inte innan nyår för vi har ju trots allt hela livet på oss. Jag vill att vi ska förlova oss mer som en gest mot andra och såklart för oss att det är seriöst och att vi vill leva tillsammans.

den dagen jag friar ska det vara med en ring jag gjort själv, har smyckestillverkning som hobby så en handgjord ring ska det bli, det tycker jag är romantiskt =)

jag vet att många drömmer om det och säkerligen gör hon det också fast hon inte sagt det men jo, några ideér har jag på större frierier, när jag friar till min tjej ska det bli stort men ändå fint och personligt =)

Det som gör mig mest förvirrad är att hon tycker att vi ska vänta lite och att det ska vara klassiskt, att killen friar och när hon säger det är hon gravallvarlig och verkligen menar det men varför ville hon veta min ringstorlek?? blir snurrig av det..

• SpookyandKira

Hon kanske vill kopa en ring till dig, som hon sedan kan ge dig (eller fria tillbaka med) efter att du har friat till henne pa klassiskt hollywood-maner. Den svenska traditionen ar ju anda att bada har forlovningsring.

• T kärlek J

ja du.. om jag visste det =) är så nyfiken på vad hon vill och menar med det hon säger. jo båda ska ha ring, jag ska göra två stycken för även jag vill visa att jag är förlovad.

• Mi och Nez

Ja, vi tjejer är nog inte helt lätta att tolka ibland (får jag väl medge) Det händer ju titt som tätt att vi säger en sak och menar en annan (som vi givetvis då tycker att ni killar borde förstå!) :)

Hon vill väl att ni ska förlova er och försöker ge dig hintar i den riktningen. För hon vill inte tala öppet om saken för då försvinner det "mystiska överraskningsmomentet" när du väl ska fria (vilket du själv skrev att hon längtade efter)

Svar på tråden hjälp mig tjejer, vad menar hon?