• cutie

    Oktober brud 2007

    Några fler här som ska gifta sig i oktober 2007?
    Vi ska gifta oss den 20 oktober på vår 7-årsdag i smyg.

  • Svar på tråden Oktober brud 2007
  • oss två

    Tack å lov så har vi valt att säga efter prästen..så slipper lära mig nått utantill, skulle aldrig klara det...

    Det blir inte jätte stort bröllop för oss, 45 personer blir vi, npgra fler i kyrkan skulle jag tro. har valt att bara ha med närmsta släkten annars på middan å så, just för att det inte skulle bli så stort.
    Ni då? stort litet?

    Här är inte heller nerverna där de ska...men samtidigt så är det ju så roligt. Lite jobbigt dick att jag går hemma och är arbetslös= gå och tänka på det hela tiden, medans min m2b pluggar,så han går hemmifrån jätte tidigt å kommer hem sent, eftersom han pluggar i annan stad..blir lite jobbigt när man får ta all den sista planeingen själv...men men...

  • Ingrid 13 okt

    Ångrara mig nästan nu att vi inte valde att prästen säger först. Men men, nu är det bara att öva. Som tur är känner vi vår päst så jag ska be henne ha en liten fusklapp om det bli svart i minnet

    Vi är ca 80 gäster, vilket känns som jätte många. Vi kommer nog också bli några fler på vigseln.
    Jag tror jag är mest nervös för det ögonblicket när dörrarna slås upp och vi ska gå mot prästen. Så snart det är över kommer jag nog känna mig lugn.... hoppas jag.

  • oss två

    det är det jag känner mig nervös över oxå..just det där första när man ska gå in i kyrkan..har en liten tröskel att gå över oxå...livrädd för att snubbla och falla framåt, skulle ju se ut..haha.
    ja då har ni en del gäster. hur ska ni ha det då, catering? laga eget? restaurang?
    Vi ska vara på restaurang. något dyrare, men våra föräldrar betalar och tycker att det är värt de extrapengarna just för att man då slipper städa å plocka iårdning å allt. och sen slippa tänka på hur mtk personal man behöver ta in som ska servera å så..fixar ju dom allt.rätt skönt faktiskt.

  • Ingrid 13 okt

    Jag vet vad du menar, vi har två trappsteg ner till altargången. Livrädd att snubbla. jag har varnat sambon att han kommer ha nagelmärken i armen eftersom jag kommer hålla i honom så hårt

    vi kommer att var i en lokal som även fixar maten. Vi tänker på samma sätt som ni och våra föräldrar har också varit snälla nog att hjälpa till ekonomiskt. Känns så skönt att slippa tänka på att ställa iordningen på fredag eller att städa på söndag. Bara få njuta och slappna av. Ahhhhh, det är ju på lördag!!!!!!!!

  • oss två

    Tycker det är skönt att slipa duka å såna saker me, sånt tar ju bort mkt tid..å mkt tid har man inte nu...5 dagar kvar bara.. om exakt 5 dagar sitter jag hos frisören, troligtvis med spolar i huvet..
    känns som det är så himla mkt kvar att göra just nu. dessutom har vi fått en rejäl fuktskada i vårt vardagsrum, ett element som läckt, vi behöver inte bry oss i sig eftersom vi bor i hyres, men alla hantverkare som kommer att springa här hela veckan..mitt i all stress..kul kul.. dessutom kan de ju komma tidigt på mornarna, så det lär få bli sena kvällar å tidiga mornar..kommer vara slutkörd på söndag sen..haha, men det är det värt.

  • Nemo nisi mors

    En till Oktoberbud. Den 20 Oktober gifter vi oss och är glad att det inte är nu den 13. Vi har på tok för mycket kvar att göra. Ska sy dukar till alla bod samt skriva ut festprogram och vigselprogram plus en massa småsaker. Mitt lilla bondbröllop har blivit ett gigantiskt med 100 gäster, 3 rätters, band, hotell i 3 nätter m.m. Hade inte riktigt planerat tid efter det.

  • 20oktober07

    Hej på er!
    Jag har skrivit förut i den här tråden men nu är det verkligen nära. 20 oktober smäller det. Det är verkligen pirrigt men det ska bli så roligt! Min möhippa var i lördags och efter att ha läst alla andras berättelser här kan jag bara instämma, det var den roligaste dagen hittills i mitt liv. Tänk vilka kompisar man har som ordnar så fint för lilla mig.
    Jag börjar också bli nervös men jag förstår inte riktigt varför. Varför blir man nervös egentligen?

  • oss två

    har oxå undrat varför man egentligen är nervös. men å andra sidan är det ju en av de största dagarna i ens liv så..

  • Ingrid 13 okt

    Ojojoj härligt med många oktoberbrudar.

    Ikväll är det skriva som gäller. Skriva, skriva, skriva.
    Festprogram, Viselprogram, bordsplacering. Tur att allt är klart och det bara är att trycka på print.

    Imorgon blir det vika, vika, vika.

    Oss två: åh va jobbigt med hantverkare överallt. hur har det gått med klänningen?

    Nemo nisi mors: hihi, det blir inte alltid som man tänkt sig. Men det låter underbart!

    Vad tror ni, får vi en underbar höstdag med färgsprakande träd och solsken? Jag har i alla fall köpt ett fint paraply för säkerhetsskull

  • oss två

    Klänningen ska jag å prova igen på torsdag, förhopningsvis e den bra då, annars skulle hon göra den sista till på fredan så jag får hämta den då...längtar..å hoppas att den är bra redan på torsdag..så mkt annat att göra på fredag, men men..

  • Rosviol

    Men vad många oktober brudar. För oss smäller det 20 oktober. Blev hippad i lördags &/10 och gubben svensexad samma dag. Så nu känns det verkligen som att vi är på upploppsrakan. Inte alls långt kvar nu och eftersom nästan allt är helt klart kommer vi att åka på minisemester nu i helgen. Känns jätte mysigt. Men lite pyssel finns kvar så det ska bli färdigt nu i veckan och ett par provsmikningar ska bokas in innan bröllopet. Lycka till till er alla!!!

  • Ingrid 13 okt

    Vi sitter i soffan och viker viker viker festprogram och vigselprogram. Ett tips till er som har nån vecka eller två kvar. Börja i tid, särskilt om ni har många gäster. Vi börjar få vik-tumme, vilket gör ondare än man tror

    Jag jobbar sista dagen imorgon sen får man lite mer tid att fixa med det sista då jag tagit sem. dagarna innan bröllopet.

    Vi borde öva på valsen men har inte blivit av än....

  • Nemo nisi mors

    Har varit utan Internet och telefon sedan igår. Hemskt vad handikappad man blir.

    Träffade prästen idag. Trevlig, varm och han hade en väldigt fin vigselgudstjänst. De delar som innehåll ord som prästen själv får välja var väldigt fina och passande. Diskussionen slutade även med att vi skall ha en del av vigseln på Polska.

    A:s mamma skall hålla i en bröd, salt och vin ceremoni efter välsignelsen på polska. Kommer att bli jättefint.

    Idag är det dags för kantorn och solisten. Hoppas 2 av våra näbbar kan komma och öva i eftermiddag.

  • Ingrid 13 okt

    Imorgon är det dags!!!
    Ahhhhhhh, känns pirrigt och härligt spännande.

    Idag är jag ledig och ska om två timmar köra alla kläder och annat till lokalen.

    Igår havererade vår bordsplacering. Åerbud och en gäst som hamnade på BB ställde till det rejält så jag satt uppe till tre och pysslade om alla gäster.

    Bordplaceringen tycker jag har varit det svårast i all planering och förberedelse. Ett tips till er som har detta framför er är att börja i tid!!!!

  • Ingrid 13 okt

    oss två: Hur går det för dig? Har du fått tillbaka klänningen?

    Jag hoppas du får en underbar dag imorgon. Vi får hålla tummarna att det bli ok väder. Men det verkar lovande om man tittar på värderrapporten.

  • oss två

    Jo det går bra för oss, hoppas att det gör det för er med.
    Jo klänningen fick jag tillbaka igår, jätte fint gjort av dom, skönt
    Fast det är mkt att göra idag...smart är det iväg å plocka ögonbrynen..det ville de inte ta imorrn, tur det, inte så snyggt att va svullen..
    Ja vädret får vi hoppas på. Ska väl vara ganska fint men kallt...vi ska ha som varmast 4 grader här..burr säger jag bara, sen på söndag ska det bli varmare igen. men men, vi får väl frysa lite tack å lov ska vi inte vara ute så mkt, inte ni heller antar jag? inte riktigt årstid för det..
    Lycka till imorrn.
    *lyckokram*

  • Ingrid 13 okt

    Jag ska nu åka till festlokalen och lämna saker. Det blåser och regnar rätt ordentligt här men jag fick igår låna en vit lurvig brudkavaj som hon hade på sitt bröllop i vintras så jag inte ska frysa, jipppi

    Som sagt, nu sticker jag.Ihhhhhh, imorgon gifter jag mig!!!!!!! En jättekram och stor spark i baken till dig oss två och din blivande. *lyckokram tillbaka*

  • lillamillan

    Lyckatill alla som gifter sig idag!!!!
    NJUUUUUT :)

    Idag firar vi en vecka som gifta hihi, den veckan gick undan minsann!

  • Nemo nisi mors

    Vi fick hem näbbklänningarna idag. De är jättefina och ytterligare en sak man kan bocka av på listan.

    Nu är det helg nr 3 i Skåne med fint väder i Oktober, börjar bli nervös inför nästa då det gäller för oss.

    Idag har vi varit och köpt 120 gräddbullar och bestält en stor spettkaka som vi tänkt ha på godisbuffen (knäppt infall)

    Vad jag borde göra nu: Sitta och sy dukar.
    Vad jag gör nu: Siter jag här och fördriver tiden. Ush!

    Vad A gör nu: Betsar vinlådor (hoppas jag) eller gör vägskyltar med texten Bröllop etc så våra gäster hittar till festlokalen.

Svar på tråden Oktober brud 2007