• Nataluskan

April 2008

Den gamla tråden stängdes tyvärr.
    Nu så nu startar vi upp med nya friska tag

• Svar på tråden April 2008
  • Miss (snart mrs) A

Oj, vilken aktivitet, det är ju underbart! Jag har haft fullt upp (eller rättare sagt HAR fullt upp) på jobbet.

I helgen bestämde vi oss för att ta tag i bröllopsresan, vi vill inte lägga en hel förmögenhet samtidigt som vi känner att om vi ska åka på vår drömsemester någongång så är det ju nu man ska passa på. Därför sitter jag och ber in offerter för att åka till Nya Zeeland och Cook Islands. Svindyrt men jag hoppas att vi löser det. Annars blir det nog liknande Mauritius vi åker på. I vilket fall som helst så ska det bestämmas snart. Pirrigt!

Nu ska jag starta en ny tråd och se om jag kan få lite snabba tips om min resa!

• Nataluskan

Miss (snart mrs) A: ÅÅHH vad roligt.
    Vi funderade också på Cook Islands..men vi är såå nöjda med Mauritius!

Jag sitter och mår dåligt här framför datan, av den enkla anledningen att lokalen på restaurangen som vi "bokat" är inte alls ad jag tänkt mig fick bilder idag..usch nej, fasiken jag betalar gärna en summa mer bara h´jag får nåt bättre usch var tvungen att akut ringa min mamma och berätta och hon kunde förstå så hon skulle ringa restaurangen imorron och höra om verkligen den andra lokalen är uthyrd..för denna vill jag då rakt inte ha...

Annars måste vi jaga annat alt, nedrans allt är ju lite mer komplicerat eftersomd et är i Polen och inte här..
    Åhh jobbigt..
    Jag förvandlas då o då till en bridezilla *S*
    Nej men det är ju viktigt juh att sådana saker känns bra..

• Miss (snart mrs) A

Vågar ännu inte riktigt hoppas på att vi har råd med vår drömresa. Vi var på en långresa i början av året (innan vi förlovade oss) och åker bort igen över julen... och sen bröllopsresan på det. Usch, jag känner mig bortskämd när jag läser det jag själv har skrivit... MEN, jag kan itne sluta drömma om NZ+Cook så det kommer jag göra tills det är bestämt!

Jag förtsår fullständigt att du vill byta lokal om du inte är nöjd med den ni har bokat. Denna dagen ska ju vara precis som man vill ha den. Inget konstigt alls!

Hur går det förresten med inbjudningarna?

Och hur går det för alla andra, kommit igång med något nytt? Till helgen ska vi förhoppningsvis ut och kolla kläder till min kille, jaquette, frockcoat eller kostym är just nu stora frågan!

• Maj10

Hej detta är miaz77 som skriver, vill bara säga att jag inte har stuckit helt..... men bröllopet är flyttat till maj pga att lokalen var ledig först då. men jag tittar gärna in då och då , "känner" ju er bäst :).
    Skall ha tag på en bra präst imorgon och så är det väl att sätta igång med inbjudningskort mm.
    Bröllopsresan ...... mauritius är ju en dröm men jag kan inte vara utan mina små i 2 v. Resan får vänta lite, den skall ju vara speciell och hellre vänta lite tills den yngsta klarar sig lite bättre själv än att må dåligt hela resan.
    kram från miaz77 som nu är maj10

• Nataluskan

Halloj brudar
    Varit lite frånvaranade pga att jag vart så trött och stressad.

Men lite rapport om hur det går för oss, nja gubben min har inte gjort sitt åtagande och så har han glömt kuverten på jobbet fast vi skulle kuvertera och frankera i helgen såååå inbjudningarnan blir ytterligare en vecka sena!!!åhhhh jo jag har skällt på honom att de blir ytterligare en vecka sena beror på att jag ska på tjänsteresa nu i en vecka och jag lämnar helst inte över adressskrivandet till honom..
    Lokalproblemet är så idag att vi har flera offertönskningar ute till 2 st lokaler som jag råkade "springa" på på nätet..
    Den som vi prelbokat är ff prelbokad tydligen ska ägaren byta golv o lite annat under hösten..

Usch hörrni vilken höst det är utanför fönstret, jag är inget stort faan av hösten måste jag säga..

• 12april

Är det hösten som har börjat så att ingen skriver här längre? Hur går det för alla? Jag har lite lätt panik över mat, vi har ännu inte fått tag i någon cateringfirma som vi vågar lita på att de klarar av att göra allt glutenfritt och laktosfritt... Funderar på om man ska laga maten själv, men vet inte riktigt vad isåfall. Vi kommer väl antagligen få baka tårta själva också.

• Nataluskan

Jodå jag kollar varje dag och jag skrev sist, och nu har jag så mycket kurser och utbildning borta hemifrån så jag är så trött när jag väl orkar läsa så jagf orkar inte skriva nåt!

Men planeringen går i framåt ocgh i helgen SKALL inbjudan gå ut jag skriver igen när bilder på vår inbjudan

• Nataluskan

Idag läggs då äntligen inbjudningarna på lådan, men vilket jobb att skriva alla adresser så fint man man bara kan puh och det var bara 11 st att skriva...J satt och skar papper och fixade och jag skrev det tog ett gäng timmar och till slut tog vi kväll och jag gjorde de sista imorse!
    Bilder kommer ikväll på hemsidan hoppas jag

• Miss (snart mrs) A

Det är nog både hösten och en jäkla massa arbete som har gjort mig lite frånvarande . Jag har varit iväg på en hel veckas utbildning och lekande så det har inte funnits en enda minut över till annat!

12 april, jag förstår paniken över maten, vi har också både gluten- och laktosallergiker på vårt bröllop men jag känner kocken och har full tilltro till honom. Jag tror fakstiskt att de flesta cateringfirmor har koll på det och tar det på fullaste allvar eftersom det betyder mycket för deras rykte om de misslyckas. Men lycka till ändå!

Nataluskan, vilka fina kort ni har gjort! Det måste kännas tokigt underbart att få skicka iväg dem! Vi har inte ens börjat, som sagt har det varit mycket att göra och nu är min kille bortrest igen - får snart panik! Men det ska börjas fixas i veckan när han kommer hem och sen ska vi pyssla hela hösten lång - kommer inte skicka ut dem förrän efter jul!

Just nu håller vi i alla fall på att titta ut kyrka, är inte så nöjd för den som är finast inuti är brun utanpå och jag tycker att det är finare med vit kyrka. Men den vita kyrkan är såklart skittråkig inuti - hihi, vilka problem man har Det kommer ju bli underbart oavsett färg på kyrkan så det är bara att bestämma sig!

Inga nya aprilbrudar som vill vara med och dela med sig av lite tips och tankar?

• Nataluskan

TACK!
    Jo vi är nöjda kändes bra att lägga dem på lådan

Jag tror också att restauranger och cateringfirmor måste ha koll på det där med allergier, fatta vilka konsekvenser det skulle kunna bli om de skiter i det...

• Nataluskan

Är det inte fantastiskt?
    Hur man än skriver och tror sig vara tydlig så missuppfattar eller så läser inte folk ordentligt.

Min morbrors fru ringde igår( gillar inte henne speciellt mycket) jo det står inte i inbjudan vilken tid vi skall vigas nej för vi vet inte det än, och det spelar väl ingen roll vi alla kommer ju vara på samma plats och självklart kommer den infon att komma...och flygtiderna då?
    Nej som det står på hemsidan om du läst där...jo vi har läst men det står inget där...jo det står att vi inte har den infon än eftersom det inte går att boka resa så tidigt, men som det står på hemsidan så kommer vi med den infon så snabbt den finns att få....
    ÅÅh jag är själv ganska noga med att läsa instruktioner och info och jag blir lite lätt irriterad när folk frågar om sånt som jag klargjort redan...
    Nu har jag känt mig tvungen att vara liiiite smått övertydligt på hemsidan...
    Jaha nu börjar det antagligen men kommentarer och annat från gäster...
    Annars har vi bara fått positiv respons på våra inbjudningar alla tycker att det syns att det ligger mycket tid på dem och att de är väldigt fina.
    Kul att höra juh

Hur är det med er andra?

• Miss (snart mrs) A

Hihihi, spelar visst ingen roll vad man än gör, dumma frågor lär väl alltid dyka upp förr eller senare! Men, det är märkligt vad folk fokuserar på det negativa, jag menar om man nu inte hittar vad man söker så kollar man väl en extra gång innan man ringer och gnäller... Jag hoppas i alla fall att många tyckte att inbjudan var fin - det tyckte jag i alla fall! Och riktigt charmigt med två språk

Ringde för att boka kyrkan i går och då visade det sig att de varken hade präst eller kantor lediga den dagen - typiskt! Vi som äntligen hade bestämmt oss!

Men, det är bara att ta nya tag och leta vida, en kyrka måste man ju ha

• MrsFellerA

Efter önskemål så testar vi att slå ihop våra månader....de ligger ju så nära varandra.

"Hej Mars-2008-trådare..
    Jag är natalie från April-2008-tråden, var in till er och skulle skriva, men då var er tråd stängd, tänkte om vi kanske skulle slå ihop våra trådar, vi är inte så många i vår tråd och det är lite smådålig rullijans..tänkte vi kunde slå oss ihop..
    Om ni startar upp tråden så ska jag meddela mina kollegor på tråden om detta...om det är ok vill säga!!!"

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2522555.html

Svar på tråden April 2008