April 2008
Den gamla tråden stängdes tyvärr.
Nu så nu startar vi upp med nya friska tag
Den gamla tråden stängdes tyvärr.
Nu så nu startar vi upp med nya friska tag
Fru Cinderella, härligt att höra någon som gift sig i april och gillar det! Det verkar ju inte vara något vanligt eftersom vi bara är typ 6 pers i denna tråden!
Natalie99, håller tummarna för att ni blir färdiga med dem till helgen - och sen ser jag mycket fram emot att få se dem på er sida! Längtar, längtar!
Angående ringen. Min förlovningsring kostade rätt så mkt så jag hade lite ångest ett tag men då sa min kille att den får kosta vad den vill, du ska vara nöjd med den för du ska ju ha den resten av ditt liv - och min ring är verkligen min drömring - så jag blev så otroligt glad för hans kommentar. Tror att jag har hittat den ringen jag vill ha men har ingen aning om vad det kan kosta att tillverka den till mig.
12april - lyx att göra pappert själv, snacka om känsla i inbjudningen. Så duktig är inte jag, håller mig till att köpa pappert. Lycka till!
hihi, jag glömde slutklämmen... Om det är en sån ring du drömmer om så tycker jag att du ska unna dig den (såklart under förutsättningen att ni klarar det ekonomiskt).
Miss (snart mrs) A
Nej stämmer tyvärr, för 2007 hade vi en kombinerad mars/april tråd.. tror vi blev en 10-15 till slut i alla fall
Vi ville gifta oss på våren, var hur vackert som helst, äppelträden stod i blom, allt knoppade, gräset var hur grönt som helst, vårkänslor *myser* April är ett toppenval, men glöm inte att investera i en jacka av något slag, det kan vara riktigt kyligt!
Ni hade ju verkligen supertur med aprilvädert iår, rapsen måste ha stått i full blom - det är min dröm att den gör nästa år också!
Paraply och någon sorts kraftig schal eller jacka står med på inhandlingslistan. Kanske syr upp klänningen och då kanske man kan få en enkel kappa uppsydd på köpet
Har du fler sånna bra tips så får du gärna hänga kvar och dela med dig!
Hoppas du haft ett underbart första halvår som gift
jo blev ju dock lite nervös, onsdagen innan bröllopet SNÖADE DET!!!! Var mindre roligt, men den var borta till lördagen och då var det solsken..
Jo då vi har haft ett underbart halvår
hmm.. andra tips!
Tänk på skorna, kan vara geggigt ute
Paraply är nästan ett måste, man vet ju inte :(
Ska ni vara ute mycket, informera gästerna om det så de tar med sig något varmt (missade vi, trodde folk skulle tänka själva när vi skrev utomhusvigsl ;))
Hahaha, det sista var riktigt roligt - man kan ju tycka att det borde ha anat! Vågligt att ha utomhusbröllop i april!
Skorna hade jag inte en tanke på, tack för det! Ska kolla upp hur geggigt det kan vara.
Miss (snart mrs) A
Jo man kan tycka det.. jo vi vågade oss på det.. men tre meter därifrån så fanns herrgården med den lilla matsalen (fanns två) redo för vigsel utifall att ;)
Jag hade två par skor, ett par fina sidenskor (riktiga brudskor) och ett par högklackade vinterkängor från skopunkten utifall att.. men det var faktiskt inte geggit, åkte dock i dem i taxin till bröllopet och bytte om till de andra skorna där. Dumt med skitig asfalt och bilgolv!
Ang ring...
Jodå vi tänker nog lite så också jag vill ju helst inte ha en ring med en sten i som jag inte är superförtjust i, jag vill vara totalt över förtjust i min ring för som din blivande man sa till dig förhoppningsvis ska den sitta där resten av livet..på liknande sätt sa även min blivande..
Tidsplanen sprack med inbjudningarna men nästa vecka ska de bli klara, sen åker nämligen jag på en massa konferenser och kurser under september så jag blir inte hemma så mycket och vill få det klart.
ÅÅ så glad att vi fick besök av Fru Cinderella, härligt om det kan knoppas och blomma när det är dax för vigsel, jag tror att det kan vara otroligt vackert i april och kanske kanske har vi lite extra fördel som ska gifta oss söder över
Brukar kunna vara varmt tidigt i Polen.
En annan grej med att gifta sig är ju bröllopsresan..vår är redan bokad och till hälften betald..för när jag började rota runt lite så visade det sig at man resorna gick åt som smör i solsken så vi skyndade på och bokade.
Nu är det dax för frukost och sen ut till stugan och måla fönster, tjohoooo!
Vi åker på bröllopsresa nu i december, behövde spara lite pengar
Så den går till Thailand!
Men mmm.. polen är säkerligen fantastiskt så års
Fru Cinderella: Vi gifter oss i POlen och sen ska vi åka på bröllopsresa, men den går till Mauritius