• madlin

Tips på tipsrunde-pris?

Nu är det så här att vi ska köra tipsrunda på vårat bröllop gällande oss brudpar, efter middagen kommer tipsrundan rättas och på så vis komma fram till vilken som vann rundan. Har inte en aning vad man ska tänka sig att köpa som pris - ni kanske har några bra förslag? Många är ju riktiga idésprutor här inne!

Kostnad? 100-300:- kanske?

Shout it!!

• Svar på tråden Tips på tipsrunde-pris?
  • Lill-skrrotis

nej nu får ja sluta!!! är på mina elevers nivå märker ja..... Laddar inför att möta dem igen om några veckor o lägga mig på deras nivå alltså......

• madlin

GME76: hå hå ja jaa, han ligger pyrt till nu då! ;)

Duchess: det var ju ett lite udda förslag! Klart alla gillar lego! Tåls att tänkas på :D

• madlin

Lill-skrrotis: ha ha!! SÅ du är lärare alltså? ;) Behåll din barnsliga sida, attans va trist med folk som ruskar av sig den när de torka bakom öronen!

• Lill-skrrotis

madlin - tar en drink för dig nu - vanlig vodka + zingo om det går bra. Hjälper dig i morn. Ni kan väl fundera på detta så länge åt mig .

www.brollopstorget.se/Forum-1-26/m2447154.html

Osäker på om det är en bra ide, men jag viill inte ha någon stel tillställning utan en massa garv o uppslupen fest eller va d kallas... enkelt men roligt! Ingen av mina/ våra vänner kommer misstänka nåt, vi är inte giftastypen om ja säger så.....

• Lill-skrrotis

Ja man blir ju som man umgås. Det har ja märkt på mina kollegor...... Det känns ofta som att man är tillbaka i sin egen lennelnstadie-högstadieklass när man sitter i personalrummet ..... !!!!

• madlin

Lill-skrrotis: låter kanon det! Ska kolla upp din tråd o se om jag kan hjälpa dig i gengäld! Sippa lugnt ;)

• Lill-skrrotis

mellanstadieklass* menade jag.... Tydlien en drink för mkt nu.......

• madlin

Lill-skrrotis: kan de verkligen bli för många drinkar? :o nääää!

Ska fundera lite själv i sängen ett tag innan John Blund hugger tag i mig.

Hoppas ni flickor kanske kan hjälpa mig o hinta fram en bra present om inte annars när jag återkommer. Evigt tacksam!

• Lill-skrrotis

De kan vinna: Bli ledare för allsång,
    sjunga valfri sång själv,
    vara lekledare,
    städa dagen efter,
    dra en historia var 20e min
    bli utklädd.
    springa runt o dra ut/in stolar direkt en dam ska lämna bordet/sin plats,

återkommer med fler
    lite ont i skallen ....

• Lill-skrrotis

Ni kan ju göra så att det endast är vinnaren som vet priset han/hon ska utföra, tills det är dags, kan ju vara någon som tycker det är jobbigt att sjunga när alla vet om det t.ex....
    Ni kan ju ha priser till många också.

Se till att de får stå för en del av underhållningen iaf!

• madlin

Lill-skrrotis: haha! Ja att städa lokalen var ju ett fint pris ;)

Korg vill vi helst inte ha om det går att undvika, ger bort så många ändå som det är då och då. Men annars bra tips!!

• Dallas

Vi hade jättefina priser....
    *Medalj, som jag gjorde själv
    *Svengelskt lexikon,( bara dumheter/roligheter/bra att vetafraser)
    *Minispritflaska
    *Klubbor hängandes i presentsnöre (tröstpris)

• FruÖlandstok

Vi kommer ha fyra olika priser till vårt lotteri som vi har under kvällen..

1. överlevnadskorg för festen (såg att det var länkat längre upp i tråden till den )
    2. en gourmetkorg a la brudparet (kommer innehålla saker vi inte skulle kunna vara utan så som popcorn, chilinötter, coca cola, geisha å lite annat skoj
    3. ett bröllopskit innehållande lite roliga saker som länkar till vårt bröllop.. vi kommer ha musiktema å har satsat på en del trycksaker, skivor mm för skojs skull
    4. en present från brudparets förflutna.. som innehåller en var av min och min sambos absolut tristaste kurslitteratur ;)

tror sista priset kommer bli mest uppskattat.. ;)

Svar på tråden Tips på tipsrunde-pris?