• Nightingale

Oromantisk förlovning. TIPS ÖNSKAS!!

Hej hej!

Jag har startat ett par andra trådar om vår förlovning men det ändras ju hela tiden.

Ska förlova oss 8/8. Två planer har gått i stöpet.

Plan 1: Förlovning i New York - blev inget, pga långt gången graviditet.

Plan 2: Sommarstugan, picknick i det gröna. Blev inget pga sambons jobb. (skulle haft semester egentligen).

Sambon jobbar alltså 7-16 den dagen, sen ska vi äta på favvorestaurangen på kvällen. Men sen då??? Jag är väldigt romantisk och skulle väldigt gärna vilja minnas denna dag för nått annat än att "äta ute".
    Vad tusan ska jag hitta på? är ledig hela dagen innan! MEN höggravid och så....

TACKSAM för kreativa tips, då jag är totalt urblåst i hjärnan idag!

• Svar på tråden Oromantisk förlovning. TIPS ÖNSKAS!!
  • Västkustvigsel

Håller med Karis Annelie ..
    det är inte platsen/miljön som är det viktigaste .. det är stunden.
    Lägg er tidigt dagen innan och ställ väckaklockan c:a 1½ timme tidigare och ha en mysig morgonstund tillsammans.
    Tänd lite ljus och kryp upp i sängen igen och njut av en frukost som ni har tillagat tillsammans och växla ringar där.
    Sedan kan ni njuta av en god middag på kvällen.
    Ingen stress och bara ni 2.

• www.evasleva.blogg.se

Ni kan väl bo på hotell fast han jobbar dagen efter? Det kan ju vara supermysigt även om det är vardag, nästan just därför. Han kanske kan ta en timmes sovmorgon så ni hinner äta den härliga hotellfrukosten i lugn och ro?

annars så håller jag med de andra. Vi förlovade oss bredvid en kompost! Det var helt underbart!! :)

fler förslag: ring restaurangen innan och be de ställa fram en bukett med blommor på ert bord. Eller något annat som gör att ert bord blir utmärkande och lyxigt. Om de inte gör så kanske du kan gå dit tidigare under dagen med en bukett eller liknande.

Möt upp hemma först och bada badkar eller liknande innan ni går ut. Ät lite jordgubbar och drick lite alkoholfritt vin. Det finns ett jättegott bubblande som heter Jung och finns på systemet.

Frukost på sängen på morgonen innan är ju en jättebra idé. Även om ni inte förlovar er då så sätter det stämningen för dagen. Att det är något speciellt. Ät tårta! :)

Du kommer nog på något! berätta gärna vad du bestämmer dig för att göra.
    lycka tilL!

• Lilla Li

Vi förlovade oss hemma på soffan efter att ha älskat. Helt perfekt. Jag lovar dig att du kommer komma ihåg den dagen som mer än bara middag ute - du kommer komma ihåg den som dagen då ni förlovade er!

Arrangerad romantik är inte riktigt min grej faktiskt...

• Hästsson

Vi förlovade oss över en kartong jordgubbar i parken. Hade bokat bord till kvällen men min man orkade inte vänta.

Slutade med att vi skippade restaurangen, köpte pizza på hemvägen och degade i soffan resten av kvällen. Trots att det knappast var särskilt romantiskt är jag hur nöjd som helst med den dagen och hade inte velat ha det annorlunda!

• Nightingale

Jag lovar att berätta hur det gick!

Nä jag gillar inte att planera romantik egentligen, men det känns så hopplöst på nått sätt!

Jag ville oxå att vi skulle gå upp tidigare och mysa och växla ringar på morgonen, men sambon vägrar. Kanske lika bra, hans morgonhumör är FRUKTANSVÄRT, samt att han aldrig äter frukost före 11 på dagen...

• www.evasleva.blogg.se

En fåga bara: måste ni förlova er just den dagen? Kan ni inte vänta till någon dag när han är ledig?

• Västkustvigsel

www.evasleva.blogg.se ..
    tror att det finns en tanke bakom detta val av förlovningsdatum.
    8 symboliserar ju evigheten och bringar lycka sägs det.
    Så det är nog så att det inte går att ändra på .. om de vill förlova sig i år

• Nightingale

Ringarna ligger här hemma graverade och klara. Så det är ju som det är!

2005 bestämde vi oss för att gifta oss 080808. Jag vet egentligen inte varför vi tog just det datumet, att 8 betyder evighet hade jag inte en aning om. Jag har alltid velat gifta mig i augusti och sambon föreslog 080808, det lät bra!

Nu inför förlovningen ville vi göra det på samma dag, för att ha ETT datum att minnas!

Så - nej, det går inte att byta dag. Det var meningen att vi skulle haft gemensam semester men tyvärr blev det inte så!

• jessie2007

En romantisk grej kan vara att lämna nyckeln till en vän, som går in i lägenheten medans ni är borta och lägger ut rosenblad, sätter på lite romantisk musik och ställer fram en förberedd efterrätt till er (du kan ju ha sms kontakt när ni lämnar restaurangen så att det inte behöver stå framme så länge!)

lycka till

• Piffen

Stackare...men du det behöver inte vara så komplicerat.
    Jag och min sambo förlovade oss midsommar förra året..vi var ganska stressade den dagen,vi skulle bort på kvällen. Vi hade bestämt oss för att förlova oss på stranden och blåste gjorde det, men vi tog ringarna och åkte iväg, stannade på en mack och köpte vars en sallad +ramlösa, körde ut till stranden och lyckades hitta en plats där det inte blåste så mycket. Vi var så lyckliga, för nu skulle vi förlova oss och Där satt vi i ca 1 timme och bara myste.

Svårare än så behöver det inte vara...
    Lycka till med allt

• Miamaja

Vi ordnade en liten picknick på en gräsplätt vid vattnet (en plats vi tycker om). med lite gott att dricka och små mini krusader fyllda med olika goda saker, sen gick vi ut på restaurang och åt. Njöt massor och kanske mest av att ingen visste om nånting alls.

• Nightingale

Ja vi kanske får leta upp en plats någonstans innan restaurangen... Ska fundera på detta.

• Nightingale

Nu är det gjort!!!

Jag ordnade med alkoholfritt bubbel, romantisk badolja och hjärtan att strö i badet. Lite melon och snacks till detta. Tände 30 värmeljus i badrummet, drog ner persiennerna! Sambon blev väldigt överraskad, på ett positivt sätt. Där låg vi sen och skålade (hans bubbel spetsat med lite vodka) och bytte ringar. Det blev faktiskt väldigt bra. Mkt starka känslor inblandade!

När vi sen gjorde oss klara efter badet var det dags att gå till restaurangen! Jättegod mat, och bra väder!

En väldigt bra kväll, så bra det kunde bli!

• Västkustvigsel

Nightingale .. Du ser ..
    det enklaste kan bli det finaste minnet.
    Denna stund kommer ni alltid att bära med er.
    Grattis och All lycka till er i framtiden

• www.evasleva.blogg.se

Grattis! Vad kul att blev fint och inte alls oromantiskt! Jättegrattis till förlovningen!

• Nightingale080808

Tack tack tack!!!

Nu är det bara att räkna ner till bröllopet! Förmodligen kommer bröllopsresan att gå till New York istället, så då kommer vi dit iallafall!!!

Svar på tråden Oromantisk förlovning. TIPS ÖNSKAS!!