• Nightingale

Oromantisk förlovning. TIPS ÖNSKAS!!

Hej hej!

Jag har startat ett par andra trådar om vår förlovning men det ändras ju hela tiden.

Ska förlova oss 8/8. Två planer har gått i stöpet.

Plan 1: Förlovning i New York - blev inget, pga långt gången graviditet.

Plan 2: Sommarstugan, picknick i det gröna. Blev inget pga sambons jobb. (skulle haft semester egentligen).

Sambon jobbar alltså 7-16 den dagen, sen ska vi äta på favvorestaurangen på kvällen. Men sen då??? Jag är väldigt romantisk och skulle väldigt gärna vilja minnas denna dag för nått annat än att "äta ute".
    Vad tusan ska jag hitta på? är ledig hela dagen innan! MEN höggravid och så....

TACKSAM för kreativa tips, då jag är totalt urblåst i hjärnan idag!

• Svar på tråden Oromantisk förlovning. TIPS ÖNSKAS!!
  • Mitziemoe

Vilken tid på kvällen ska ni vara på restaurangen?

• Mia Maria

Kanske bo på hotell, äta jordgubbar och dricka pommac eller varför inte en promenad på stranden eller i nån mysig park?
    Kan du inte be nån vän sätta upp en efterrättspicknick till er med en massa tända ljus i nån närbelägen park?

• Pyssetroll

Hotell, SPA (finns grav. behandlingar), lunchpicknick med din "man"?

• Nightingale

Karlstad.

Går inte på lunchen, han kommer inte ifrån, annars var det ju en jättebra idé!

Bokat bord till 19, men vi är inga långätare. har funderat på hotellnatt, men han ska ju upp och jobba sju dagen efter så det känns ganska bortkastat.....

Fler tips?

• Nightingale

Ingen som är romantisk som kan ge fler tips?

• Top secret bride

Kan ni inte äta lite senare? Någon timme eller så. Så slipper ni stressa.
    Hämta upp din älskling efter jobbet (om det är möjligt, jobbar han långt bort?) eller möt upp på lämpligt ställe.
    Varför inte boka in er på ett spa och ta en par-behandling med lite massage, jacuzzi och myspys i ett par timmar.
    Och därefter gå och äta lite gott. Och växla ringar...

• Karis Annelie

Jag kan lova dig, att om man så bara förlovar sig i köket på morgonen, så minns man det ändå. Man behöver inte planera det så himla hårt. i själva verket kan jakten på det perfekta ögonblicket göra att det inte blir så imla mysigt bara för det....

• Tizzeltazz

vi kommer växla ringarna vid tolvslaget till vår årsdag och just i år kommer carl cox hit så det kommer vara på ett fullbelagt dansgolv! ...men tycker det kommer bli lite småkul och "oss" ändå att stå stilla där bland alla och mysa och sen verkligen göra av med all lyckoenergi på dans :)

kvällen blir nog vad man gör den... vad älskar ni att göra?
    under en vacker promenad i parken och kyssas under månen kanske?

• Damen i röd hatt

Vad sägs om nakenpicknick hemma, massor med tända ljus, rosenblad på utbredda vita lakan, och så sitter ni mitt emot varndra på golvet med kuddar och ett liten bord med mat på. En måltid som ni äter med händerna. En cermoni där ni uttalar löften till varandra?

Svar på tråden Oromantisk förlovning. TIPS ÖNSKAS!!