• Skottdagen 2008

    Någon till som gifter sig 29/2 2008?

    Är det någon till som valt skottdagen 2008? Vi tyckte det vore kul att gifta sig på en dag som inte finns vartenda år och de gånger den dagen kommer åter så gör man något häftigare av det än bara få en blomsterkvast :) . Hur kom ni fram till er dag?

  • Svar på tråden Någon till som gifter sig 29/2 2008?
  • Skottdagen2008

    Det är 70 gäster som tackat ja och vi har lagt ribban på 100 000 kr. Vi bjuder på 2-rätters + tårta i restauranglokal med personal, dukning, servering, städning, egen alkohol, musikband, transport till och från kyrka till lokal för gäster, självkostnadsbar, ringarna kostar närmare 30 000 kr ihop. vi är ej förlovade utan satsar stort på ringar vi vill ha, min är 7,5 mm bred och m2bs 7 mm och min med princessten osv. Man ska ju ha dem varje dag, m.m.

  • soda30

    Vi e ju ändå några som gifter oss då. Skoj!
    Vårat bröllop var fr början tänkt att vara jätte enklet. Men ju mer man börjat fundera ju närmare det kommer, så blev det visst inte så enkelt...
    Ok, vi har inte nån superfin bröllops middag, riktig brudklänning osv. Men vi gifter oss (kyrkan bokad)och festlokalen e klar.
    Middagen blev enkel för den skull att vi blev såååå många fler än som var tänkt. Kom överens att ha en enorm buffe´ isället för fin 3 rätters. Och istället kunna bjuda alla vi vill.
    Känner mej ändå ganska lugn. Och priset får väl bli vad det nu blir.... Vi har iallafall många som hjälper oss, o jag tycker ändå vi är ute i rätt god tid m tanke på att de e 5 hela :) månader kvar......

  • soda30

    Ne, ingen fotograf. Vi kommer inte att enns vara o fota oss i studio. Nöjjer mej med egntagna bilder!
    Har du bokat nån?

    Tänkte också på det här med ljus utanför kyrkan.... 1000 tankar ploppar upp hela tiden. Men tänk i februari hur mörkt det är redan mitt på dagen. Tror du man kan höra sig för m pastorsexp. el nån om man får ha tända marchaller (stavningen?) upp efter kyrktrappen, eller i ert fall i gången mellan porten o kyrkan. Oj så fint det vore.....
    Vi e påväg till stugan snart. Men ha en trevlig helg!!!

  • Skottdagen2008

    Vi har bokat Kent Tunlind. vi ville har proffsbilder då de ska hänga med i flera år, säkert till och med efter att vi har ätits upp av maskar hos våra barnbarnsbarn.

    Vi tänkte ha de där "jätinkunttilät" eller hur dert nu stavas utanför kyrkan.

  • soda30

    "jätinkunttilät"? Är det islyktor eller nåt???
    Ja han e duktig Kent. Har fotat lillflickan ett par gånger...
    Men eftersom jag inte ska ha brudklänning o så, så känns det inte så noga m foto...

  • Skottdagen2008

    Nä, inte islyktorna som vi norrlänningar brukar göra utan stockljus, dvs en stor stock vete tusan om det är gran som man sågar liksom ett kryss i ovanifrån met motorsåg. Inte helt igenom såklart och sedan häller man på tändolja och så brinner det i 4 timmar.

    Det spelar väl ingen roll vilka kläder ni ska ha för proffsiga foton, men visst är det en besparing att inte anordna det proffessionellt.

  • Skottdagen2008

    Har smått börjat tänka på vilka personer jag ska placera brevid varandra. Det är himla svårt må jag säga. Jag tänker på yrke, ålder och intresse och det är inte helt lätt för jag vill inte heller sätta några brevid varandra som redan känner varandra utan blanda dem över gränserna. Hur tänker ni?

  • soda30

    Det är ju jättefint med såna stockar. Har i stugan 1000 ggr tänkt testa, men än inte gjort det. Vi hade tänkt ha islyktor utanför festlokalen, ett gäng.
    Det här m bordsplaceringen vet jag inte alls hur den kommer bli för oss. Våra vänner o släkten tror jag det inte blir alltför svårt placera ut. Däremot min familj..... Du vet, skilda föräldrar, nya respektive för de, o så svärfar o hans fru....

  • Skottdagen2008

    Biologiska sitter väl i honnörsbordet och resten är ju bara att placerar efter ålder, intressen, yrken eller annat gemensamt med bordsgrannen.

  • Skottdagen2008

    Hur går det Soda30? Jag har fastnat och kommer inte vidare. vet inte riktigt. känner mig stressad och ändå ver jag inte vad jag ska göra.

Svar på tråden Någon till som gifter sig 29/2 2008?