Inlägg från: Skottdagen2008 |Visa alla inlägg
  • Skottdagen2008

    Någon till som gifter sig 29/2 2008?

    Puffar upp tråden igen :)

  • Skottdagen2008

    Å jag puffar..... är det verkligen helt fel dag att gifta sig på

  • Skottdagen2008

    Jag ger inte upp, någon borde väl gifta sig samma dag

  • Skottdagen2008

    Jo, dig känner jag till och visst är det lustigt att det blir i samma stad. då får vi bråka om lokaler och frisörer . I vilken kyrka ska ni vigas? Vilken frisör ska ni ha och vilken fotograf?

    Vi började dejta för över 12 år sedan och något datum har vi inte minne av, men vi tyckte att det vore kul att göra något speciellt vart 4:e år. Vi visste också att vi ville vigas i norr, att det skulle vara på vintern och så kom datumet naturligt eftersom det var ett skottår.

  • Skottdagen2008

    Vi var på det klara att om vi inte kunde få iskyrkan skulle det bli träkyrkan och nu i efterhand är vi lyckliga att det blev så också.

    Jag ska fixas hos Hairliga Hår. är lite osäker på sminkningen ännu om de ska fixa eller om jag gör det själv. Man vill ju känna sig som sig själv fast vackrare. är osäker på om det ska fokuseras på ögonen eller på munnen. Mina ögon är små och tråkiga medan jag har en rätt fyllig mun, hm..... Eva på Hairliga Hår ville fokusera på läpparna och göra mig till en sorts snövit. Har svart page hår och ska ha en strasstiara som ser ut som en krona. självklart den dyraste som butiken hade, suck!

    Vi ska ha två marsalker, våra bröder. Vår son är bara 2 år då så han vill vi inte ha med där framme. Mammasjälen måste få lite ro.

  • Skottdagen2008

    Ganska bra, men mycket kvar:
    kyrka
    lokal
    frisör
    präst
    klänning (ska bara sys efter min kropp sen)
    m2bs kläder
    vi har redan fått svar på inbjudningarna
    håller på med festprogram

    har kvar planering av festen
    pynt
    musik
    placering
    osv osv

  • Skottdagen2008

    Extremt god tid? Jag läste i Allt om bröllop att man ska skicka ut inbjudan 9 månader i förväg och få tillvbaka dem 6 månader före och det gjorde vi. Det är perfekt att redan nu veta vilka som kommer och vilka som inte kan/vill.

    Jag har förstått att enligt gammal sed skickas det ut 6 veckor före, men herrejösses, vem har inte planerat in sina helger långt i förväg. Vi kunde inte gå på ett bröllop just för att inbjudan kom så sent.

    Vi valde också att skicka ut så tidigt för det är svårt att få tag på flyg/tåg och hotell där vi ska gifta oss. Man måste helt enkelt vara ute i god tid och det där med Save the date, varför inte skicka inbjudan på en gång istället. Våra gäster måste ju ta semester och troligen spara en slant för flyget är dyrt och hotellnätter är ju inte billigt det heller.

  • Skottdagen2008

    Det är 70 gäster som tackat ja och vi har lagt ribban på 100 000 kr. Vi bjuder på 2-rätters + tårta i restauranglokal med personal, dukning, servering, städning, egen alkohol, musikband, transport till och från kyrka till lokal för gäster, självkostnadsbar, ringarna kostar närmare 30 000 kr ihop. vi är ej förlovade utan satsar stort på ringar vi vill ha, min är 7,5 mm bred och m2bs 7 mm och min med princessten osv. Man ska ju ha dem varje dag, m.m.

  • Skottdagen2008

    Vi har bokat Kent Tunlind. vi ville har proffsbilder då de ska hänga med i flera år, säkert till och med efter att vi har ätits upp av maskar hos våra barnbarnsbarn.

    Vi tänkte ha de där "jätinkunttilät" eller hur dert nu stavas utanför kyrkan.

  • Skottdagen2008

    Nä, inte islyktorna som vi norrlänningar brukar göra utan stockljus, dvs en stor stock vete tusan om det är gran som man sågar liksom ett kryss i ovanifrån met motorsåg. Inte helt igenom såklart och sedan häller man på tändolja och så brinner det i 4 timmar.

    Det spelar väl ingen roll vilka kläder ni ska ha för proffsiga foton, men visst är det en besparing att inte anordna det proffessionellt.

  • Skottdagen2008

    Har smått börjat tänka på vilka personer jag ska placera brevid varandra. Det är himla svårt må jag säga. Jag tänker på yrke, ålder och intresse och det är inte helt lätt för jag vill inte heller sätta några brevid varandra som redan känner varandra utan blanda dem över gränserna. Hur tänker ni?

  • Skottdagen2008

    Biologiska sitter väl i honnörsbordet och resten är ju bara att placerar efter ålder, intressen, yrken eller annat gemensamt med bordsgrannen.

  • Skottdagen2008

    Hur går det Soda30? Jag har fastnat och kommer inte vidare. vet inte riktigt. känner mig stressad och ändå ver jag inte vad jag ska göra.

Svar på tråden Någon till som gifter sig 29/2 2008?