• *snart*brud*07*

Nintendo ds i morgongåva?

Ja nu sitter jag här med lite beslutsångest tjejer. Har funderat på detta med morgongåva i evigheter nu. Vill verkligen ge honom något som han kanske inte förväntar sig. Inte för att jag tror att han förväntar sig någon morgongåva alls för den delen .
    Hur gärna jag än skulle vilja ge honom ett smycke med något fint ingraverat så är han ingen smyckesmänniska och skulle kanske inte uppskatta gåvan lika mycket som jag skulle genom att ge den, och då förvsinner ju lite tanken med det hela kanske .
    Men nu funderar jag på att ge honom ett Nintendo ds. Han är en spel-kille och älskar alla nya teknik prylar. Kanske inte världens romantiska, men det skulle däremot passa honom perfekt!

Till saken hör också att jag gärna vill ge honom gåvan morgonen efter bröllopet och samma dag som vi gifter oss flyger vi ner till Italien. Och jag hade i alla fall planerat någon timme med mina böcker framför poolkanten och vad passar då inte bättre än lite oväntad underhållning öven för honom?
    Plus att själva gåvan inte får ta för stor plats i bagaget då heller .
    Men den är ju kanske inte en sak som håller livet ut och som alltid kommer påminna honom om våran speciella dag. Men i och för sig kan han ju ta en titt på mig och minnas tillbaka, för jag kommer ju finnas där .
    Så vad tycker ni? Hur kan jag göra denna gåva lite mera romantisk?

• Svar på tråden Nintendo ds i morgongåva?
  • Nanonino

SUPER gåva till en speltokig.
    Är själv gift med en, och hade det inte redan funnits i hemmet, så hade även jag kört på ngt liknande.

• jocelyn

Det är ju superbra! Han kommer säkert bli gladare för detta än för något "fint" men inte så användbart. Kör på!

• Lena+Mattias=sant

Superbra, vill du lägga till en dekoraion som håller länge kan du ju köpa och gravera en metallbricka till hans nyckelknippa. Är inte så fasligt dyrt heller.

• zukigirl

Inte behöver du försöka göra gåvan mer romantisk. Den är ju given med hjärta och omtanke. Mer romantiskt kan det väl inte bli!?

• Lena+Mattias=sant

Jag tycker oxå den är jättegullig och romantisk, det är bara att den är något mer förgänglig...

• *snart*brud*07*

Tack tjejer!! Nu känns det som det självklarta valet. Vet att det absolut inte är någonting han skulle förvänta sig . Men nu känns det bara som att det är alldeles för lång tid kvar (20 augusti). Vill ge nu!

• majsanna

Jag har också tankar på vad jag ska ge mon M2b i morgongåva. Jag har haft funderingar på en Sodasteam, men även jag har tänkt att det inte är så romatiskt. Dock är den praktisk då jag börjar bli trött på att vi släppa hem 6 st 1,5 liter kolsyrat vatten varje vecka.
    Om du kör på Nintendo så kör jag på Sodastream

• *snart*brud*07*

majsanna: It´s a deal !

• chihiro

håller med dom andra, låter som en toppenidée Hade inte min karl redan haft ett så hade det nog varit en möjlig present till honom oxå ;)

• Fluffbullarna

Min blivande skulle iaf ha blivit jättelycklig för den morgongåvan, kör på det du!

• hew

Graver in era namn i spelkonsollen, så som företag gör med verktyg. Det kan ju va gulligt på ett roligt sätt.

• Fiafria?

Håller med alla andra, det är en toppenbra idé. Jag förstår lite hur du tänker dock, för man tycker ju att en morgongåva ska vara ett fint minne, som t.ex. ett smycke. Men jag skulle också bli mycket gladare om jag fick något användbart jag ville ha och som det ligger tanke bakom, än ett halsband som jag kanske sällan använder.

• Bruden blå

Personligen skulle jag rysa, kolla snett på karln o säga, öhhh tack?!?

När det gäller morgongåva så är det ju en så personlig sak, det som passar den ena passar inte alls den andra.
    hitills har jag läst om morgongåvor som jag genast fört upp på min lista över saker jag direkt avråder karln från att köpa *S*
    nintendo och sodastream åker snabbt upp på min olämplighetslista dom med :D
    tillsammans med epilatorn och skovärmaren som några andra som jag läste om hade fått.
    Visst är det kul att läsa om vad andra får och ger. tycker det är jättekul, det speglar bara hur enormt olika vi är.
    det vanliga är ju smycken och kärleksböcker.
    Finns det någon annan här som fått eller gett något mer ovanligt?

• *snart*brud*07*

Bruden blå: Nej men Nintendo ds kanske inte är något som jag har på min önskelista heller direkt, men tack och lov är vi olika med olika intressen . Smycke står högst upp på min, men skulle troligtvis finnas med på hans inte lista .

• mooogn

Vilken bra idé! Funderar på om jag har råd att spara ihop till en PSP (portabel PlayStation) till min blivande man; det skulle han ALDRIG vänta sig!

• zukigirl

Bruden blå: Min morgongåva till min blivande är nog av det ovanligare slaget. Han ska få ett dubbelt medborgarskap (svenskt/finskt). Vet att inget skulle göra honom gladare. Synd att det är så dyrt bara. Kostar ca 4000.

• zukigirl

mooogn: Min son har ett sånt. Hur coolt som helst!

• mooogn

...Men när jag, som i förbigående, nämnde något om morgongåva så grymtade han lite om att lägga pengar på bröllopsresan istället (som vi inte alls har planerat för eg efs vi inte har råd *S*). Nåja, vi får se hur det blir. Han kanske får PSP i födelsedagspresent istället...

Svar på tråden Nintendo ds i morgongåva?