• Anna_Sol

Bästa tänkbara gåvan....

Inte pengar och inte presentkort. ;) Här kommer min lista;

Lexingtonlakan
    Ittala Essense vittvinsglas (vi har rödvinsglasen nu)
    Ittala Essense dricksglas
    Silverbestick i äldre stil

Vilka är era presentfavoriter/presentdrömmar?

• Svar på tråden Bästa tänkbara gåvan....
  • demilo

oops, såg nu att resebidraget inte var en tillåten önskning, så sorry för den :)

• miffolina

Till min födelsedag skulle jag nog önska alla singstar-skivor.

Lägg på en Nintendo Wii med massa Mariospel.

Det här är presneter som både jag och min man skulle ha nytta av ;)
    (vi är skitbarnsliga, jag vet;))

• Yllo

Men milda marsvin vilken söt brödrost!! Den där Kitty-rosten *ler mjukt* En sådan skulle jag vilja ha

Vad vi önskade oss var renoveringspengar. Håller på och totalrenoverar hela källarvåningen har har bl.a. slitit bort alla gamla elementrör och element varför vi önskade oss bidrag till nyinstallation av element i källarvåningen. Vi fick väl en del i bidrag, men även en hel del annat.

Om jag fick önska mig precis vad jag ville så skulle min önskelista se ut så här;

1. Massageduschkabin med ångbastu.
    2. DVD-boxar med Stargate SG1
    3. Ett exklusivt diamanthalsband
    4. Mursten till trädgården.
    5. Ett "ros"träd (kommer just nu inte på vad trädet heter).
    6. Nytt kök
    7. Ett riktigt sovrum med en DÖRR att kunna stänga om oss
    8. Att göra om bröllopet för det var så kul att planera och ha en mer legitim orsak att hänga här Samt att det är kul att leta efter drömklänningen och det finns ju så många vackra

• miffolina

Yllo - Stargate SG-1, minsann! :D Indeed ;)!

• nyår07

* en riktigt stor målning (tavla) med Pileträdsmotiv

• miffolina

Kan passa på att sätta upp samtliga favvoscience fiction-serier som DVD-boxar på önskelistan då:

*Star Trek (alla serier)
    *Stargate SG-1
    *Babylon 5
    *Battlestar Galactica

Hahaha, våra låtsasgäster kommer att bli ruinerade :D

• lottentotten

Åh, då skulle jag vilja ha en tempocykel, en till mig och en till m2b. Och varsin cyclocross *önskar, önskar, önskar*

• Yllo

miffolina - Jag bara älskar Stargate SG1 ser på det varje dag Fast min man blir väldigt irriterad på mig då jag prick kl 18 varje vardag kväll bänkar mig framför tv:n och håller ett stadigt tag i färrkontrollerna så att ingen ska kunna sabba min timme med mina favvisar (speciellt "McGyver", Richard Dean Andersson )

• Karis Annelie

Jag skulle önska mig
    Massage och ansiktsbehandlingar varje månad livet ut
    En pool
    Ett utomhus bubbel-spa
    En svart Mazda Miata.

ja inte så troligt att jag verjlkigen önskar mig nåt av det på riktigt, lite väääl dyrt men rolig tråd!

• Yllo

Åhhh... Visst ja.. Massage en gång i veckan livet ut, eller åtminstone så länge man själv vill Det skulle ju vara en drömgåva!

• Karis Annelie

Ja eller hur?! eller en personlig massör som kommer när man ringer hur ofta det än är! "jag vet att du var här imorse,, men jag känner mig lite stel...." haha

• Saya

Kristina07

Väldigt OT men dock en varning!

Jag tror jag vet vad du menar för "virvel", hittar inga bra bilder på den på nätet men vi har en likadan. Du menar en sådan som är snurrad metall med flera ljuskoppar för värmeljus i som hängs på väggen?

Hur som... vi fick en sådan i inflyttningspresent och efter bara några få användningar så upptäckte vi att tapeten blivit helt svart (av sot så klart). Självklart beror detta till viss del på kvalitén på ljusen men i vårt fall var några av ljuskopparna riktade lite inåt vilket gör att soten går rakt på tapeten. Detta kan vara mycket svårt att få bort och därför vill jag uppmärksamma dig och andra ägare till dessa att man bör hålla lite koll på tapeterna.

Sorry att jag lånade tråden till detta...

• miffolina

Yllo . Richard Dean Anderson är Mannen;).
    Såg du hans jeansrumpa idag på MacGyver, haha;):D8)

• helenrik

Vi skulle bli så otroligt glada om vi får den speciella espressomaskin vi önskat oss.

• jagärsåkär

Min högsta önskan är att få handgjorda möbler i massivt trä. En säng, en garderob, en köksgrupp, en bokhylla... och oljemålningar som är inspirerande (behöver inte vara kända målare)

Vi kommer önska oss detta i en speciell affär (hoppas det funkar) för jag resonerar som så att 1) jag vill ha bröllopspresenter vi kan njuta av hela livet o komma ihåg gäster o bröllopet med. Inte slitage-grejer alltså som handdukar osv. 2) stora fina sängar för 18 000 blir svårt att punga ut själv, men över 120 gäster kan ju dela på (hela eller en del av) den kostnaden så det blir realistiskt. 3) jag vill att gästerna ska kunna lägga en "valfri" summa och alltså inte ha dyra talrikar där minimibeloppet för presenten är 500 +. 4) jag vill använda presenterna, inte ha jättefint porslin som alltid är för fint för att ta fram...

• maljor

En ny säng vore toppen just nu!!!
    Vi har en liten 120 säng som vi trängs i

• Joleen

En skön, lagom fast 180-säng är ett måste. Min blivande make köpte den säng vi sover i när vi dejtat i en månad. Den är en underbar Hilding Anders som jag kan gå och längta hem till gråa dagar

• jagärsåkär

Ja Maljor & Joleen, jag tror säng blir överst på vår önskelista. Just nu sover vi på madrass på golvet! Mkt "japanskt"

(vi hade en säng som var för stor att ta med när vi flyttade)

Svar på tråden Bästa tänkbara gåvan....