• Bröllopstokiig

något till gästerna

Ni som INTE ska ha godis i tex organza påsar, askar osv med små presenter i till gästerna, vad ska ni ha i?

• Svar på tråden något till gästerna
  • Juice8

Varje familj får en Phalaenopsis orkide när dom går hem!
    Vi dekorerar en plast kruka med vårat namn och datum då vi gifte oss.
    Ett fint minne tycker jag.

• FruÖlandstok

Vi ska göra ett soundtrack med låtar som speglar oss (och bröllopet) och ge till varje gäst..

Har själv funderat på kinderäggsidén ;)

• För länge kvar

En fråga på samma tema... Ni som redan har gift er och gett favours till gästerna - uppskattas det?
    Jag funderar på om vi ska ha eller inte och jag tänkte på om det kanske inte ens märks... Fattar ni vad jag menar? Man vill ju inte lägga ner en massa pengar och energi på något som bara går förbi sen...

• tvillingmor

Kinderäggsidéen var ju lite smårolig! Och nu fick jag värsta idéen att ta av originalpappret och slå in med eget..haha .. Fast de kanske är så ni tänkt....

• mrztigger

för länge kvar:

det undrar jag med... hur mycket uppskattas dessa presenter??

• tvillingmor

jag kommer att ha mina gåvor som ett inslag i bordsdekorationen... tycker de är fint.. Sen tycker jag att de kan vara kul om gåvan avspeglar brudparet på nåt sätt.....

• tvillingmor

Vi var på ett jättestort bröllop förra året. Där fick vi var sin lite större chokladpralin med brudparets namn på i form av ett hjärta...... Litet men fint...

• Lena+Mattias=sant

vi hade i orginalpappret orkade inte jobba oss mer, hade itne tid men visst funderade jag på det. Och det var uppskattat. Lite godis och något att göra och prata om. Roade barnen dessutom (de små fick en chokladkaka och en leksaksbil istället)

• Hoffsan

Tack för tipsen. Ok blir lite svårt att få ner en cd skiva i organzapåsar...orkiden blir också lite svårt... Men kakorna var ju ett bra tips. Blomfrön e nog meningslöst till herrarna i vårt sällskap. De kommer säkert bara lägga dem någon stans när de kommer hem.

• Josefin_U

Småtvålar eller badkulor kanske? Finns ju att köpa i små sortiment på tex Lush eller The Body Shop.

• Goldensea

Mina vänner gav bort en liten sten i en söt tygpåse. Vet att stenen betydde något men kommer inte ihåg vad. Tyckte dock det var en personlig och söt present. Så vi håller på att brainstorma vad vi ska ge för vill gärna ha något som håller i längden om man vill spara det men som ändå betyder något... så hoppas på att spana in en massa bra ideér i såna här trådar.

• novali

På ett bröllop vi var fick vi en lyckokaka!

Svar på tråden något till gästerna