• chiqitita

Hor ofta ringer din man när han är borta?

Om din man åker bort på antingen tjänsteresa eller bort med kompisar. Hur ofta ringer han dig då och ringer du med?

• Svar på tråden Hor ofta ringer din man när han är borta?
  • tingelingelingan

vi pratar alltid ett par gånger per dag, vilket vi är borta eller bara på jobbet och ska ses på kvällen.
    båda har behov av kontakt, endera ett kort samtal eller nått sms. alla har väl nån rast eller paus på jobbet, och då prioriterar vi att höras.
    är nån av oss bortresta ringer vi alltid och säger godnatt. vilket det är med kompisar eller jobb. spelar ingen roll om det blir mitt i natten. känns tryggt så

• Joleen

Jag tycker inte att man behöver höras för ofta, det kan vara skönt att få längta lite så vi skickar nog ett sms per dag + ringer varannan dag för ett kort samtal. Jag skulle kunna höras mer sällan och min m2b skulle kunna ringa mig varje timma. Man är olika helt enkelt!

• Snart_FruL

vi pratar med varandra åtminstone en gång varje dag oavsett hur långt ifrån varandra vi befinner oss. Och det har vi med ett par undantag gjort sen vi träffades för första gången.

Däremot pratar vi bara under hans arbetstid om det verkligen är något. Han är ju på jobbet för att jobba...

• Lilla Li

Det är lite olika. Ibland ringer han även om han bara är ute för kvällen. Ibland ringer han inte alls även när han är borta hela helgen. Men är han borta över en natt eller mer så blir det alltid något sms.

Jag tycker oftast det är ganska skönt att få ha huset för sig själv när han är borta, så då ser jag till att ta hand om mig själv och ha det skönt istället för att sitta och tänka på honom. Det kan jag göra annars.

• Sommarbröllop 07

Vi hörs nog oftast någon eller några gånger på dagen och alltid innan vi ska sova när sambon är borta :)

• Nataluskan

Vi skickar nåt sms på morronen och kanske nåt på efm och så ett godnatt samtal.
    Ibland mer och ibland mindre.
    Men min en gång om dan

• Nightingale

En gång om dagen brukar vi höras om någon av oss reser bort. Ibland två gånger, om det är något särskilt. Men vi båda är noga med att ringa och säga godnatt!

• hew

Beror på vad han gör, har han ågren över att han gör nåt kul och jag sitter hemma med 3 sjuka ungar, så ringer han 2 ggr/timme, men annars ringer han väl kanske 1-2 gg/dag och ringer inte han så ringer jag. Men det beror ju mycket på vilket jobb han har, och om jag jobbar och vem som ska hämta barnen och så.

Saknar däremot alla gulliga sms jag fick förr när det börjades för 5 år sen.

• jenx

När han är på resa med jobbet ringer han och väcker mig på morgonen och säger god morgon. Sedan hörs vi en gång när han slutat jobba och sedan en gång innan vi lägger oss. Det är minimum, om det händer något särskilt så kan det bli någon gång till. Han har inte varit i väg längre över dagen med sina killkompisar sedan vi blev ihop men då hörs vi oftast en gång pluss några sms

• MrsFellerA

Det är jag som reser. Är jag i Europa så kanske en gång per dag, om tillfälle ges. Är jag i USA, ett par gånger i veckan kanske. Vi klarar oss utmärkt båda två utan att behöva prata varje dag, och vi fungerar lite så att "ringer man inte har inget hänt". Är jag borta är jag ju borta i jobb, så då får det faktiskt prioriteras, han vet hur det är. Och det är inte alltid lätt att trycka in ett samtal för att det ska passa i.a.p tidsskillnaden. Är han borta någon gång fungerar han på samma sätt.

• Berner

Det beror på vilken sorts resa det är, men 1-2 ggr / brukar det vara. Fler om det är i jobbet, färre om det är med kompisar. Ganska så naturligt så tror jag.
    Jag är inte särskillt orolig om han inte hör av sig när han väl är framme, men jag vill veta om han kommit fram och så.Att resan har gått bra och att inget har hänt.
    Svartsjuk är jag sällan och har aldrig haft anledning , vad jag vet...

• kela81

om han är på tjänsteresa brukar han ringa på kvällen, alltså en gång per dag....bara för att säga hej och prata lite....men ibland så hinner han inte med det (om han är på konferens eller nått) och då brukar han skicka ett sms när han komemr till hotellrummet på natten. Är han iväg på en grabb helg, tex på kryssning så brukar han inte ringa....men är han borta med kompisar över en helg elelr så brukar han ringa på kvällen då med

• Septembercess

Jag och min blivande har vid olika tidpunkter vart i från varandra längre tid och då har vi pratat minst en gång per dag och ofta ca 2 timar eller mer=)

• kentfantast

2 timmar eller mer! Det var värst. När gubben gjorde utlandstjänst var det 5 min som gällde om det var kö till telefonhytterna. Han brukade ställa en klocka mitt i natten och släpa sig upp när det var tomt... fast då orkade man ju inte prata så jättemkt ändå...

• spännande!!

Hej,
    jag är jättedålig på att ringa hem när jag reser, men jag skickar sms och mail. Det beror lite på vad som händer hemma, är det vanlig dag så kanske ett på kvällen. Händer det något särskillt så ofta, vi har bestämmt en hel del via SMS. Relation på 160 tecken, känns modernt ;)

• Ei saa peitää

Blir oftast en gång per dag då.

Svar på tråden Hor ofta ringer din man när han är borta?