Svenska traditioner i USA
Hej på er bröllopstokiga människor
Är en kille som varit sambo med min tjej (som f.ö. är amerikanska) under ett år innan hon åkte över till USA för ett halvår sen för att avsluta sina studier där.
Vi har planerat att när mina studier är över om nåt år att hitta nånstans i USA och flytta ihop igen.
Nu åker jag själv över i sommar för att studera under en eller två terminer och har planerat att fria till henne. Men jag har lite problem att bestämma mig för om jag skall göra det enligt svenska eller amerikanska sk frieritraditioner. Dvs. skall jag satsa på enkla ringar eller "bling bling" ringar nu.
Min tjej har svenskt ursprung långt bak i sin släkt och tycker att svenska seder är roliga/mysiga och emellanåt föredrar dem framför de amerikanska. Men samtidigt vill jag inte göra något dumt då jag vet att hon, likt så många andra tjejer haft drömmar om hur det någon gång kommer att bli i framtiden när någon kommer fria till henne.
Någon annan som kanske haft liknande funderingar?
Är oerhört nervös (redan) men tycker samtidigt att det skall bli väldigt roligt, men vill som sagt inte alls göra henne "besviken" genom att ta en svensk tradition för given.
/Eddie