• Bettina.

Jag är så less på folk som bara dömer ut andra för deras val och åsikter!

Jag är så less på folk som bara dömer ut andra för deras val och åsikter.

Jag skulle själv inte vilja bli överlämnad i kyrkan - men jag skiter fullkomligt i om andra vill gå in med sin pappa.

Jag hade bara axlar i kyrkan, tycker inte på något sätt att det är respektlöst och om någon av våra gäster tog illa upp över det ? så tråkigt för dem då, då får de väl se till att täcka sina egna axlar ordentligt.

Det är mycket saker jag läst här på BT om vad folk lägger pengar på till sina bröllop som jag för allt i världen inte skulle vilja ha med på mitt eget bröllop ? men det är ju inte mitt problem vad andra spenderar pengar på.

När jag blev medlem här på BT i höstas var det ett ganska trevligt ställe där folk tipsade och peppade varandra, kom med förslag och, för all del, även åsikter, vilket jag tycker är helt ok! Men inte sjutton handlade var och varannan tråd om att döma ut folk som hade åsikter och gjorde andra val.
    Hur välkomna hit känner sig alla blivande brudar egentligen om det första de möts av är hårda ord och fördömanden när de tittar i forumet, hur troligt är det att man våga starta egna trådar då?

Jaja.... antagligen kommer denhär tråden att sluta i pajkastning som alla andra, och jag kommer säkert att få höra att det bara är sunt och bra med ?diskussioner? och att man minsann har rätt att säga vad man tycker... Jag håller med, men det måste väl ändå finnas gränser. (Man behöver inte hundra trådar om samma sak och man kan fortfarande behandla andra med respekt!)
    Är man inte här för att planera sitt eget bröllop i första hand, inte för att klanka ner på alla andras?
    Jag vill göra det klart och tydligt att jag inte är intresserad av att diskutera något av de ovanstående exemplen här i tråden - Vill jag det finns det GOTT om trådar att kasta mig in i.

• Svar på tråden Jag är så less på folk som bara dömer ut andra för deras val och åsikter!
  • Bettina.

*haha* och två sekunder efter att ha postat inlägget ser jag tråden "Lägg av!" :D

• Angelill

Håller helt med dig, Bettina! När jag registrerade mig lät det så himla trevligt med BT:s förhållningsregler om hur man bör svara på inlägg för att inte såra någon, med mening eller inte. Tyvärr är det ju inte riktigt så det ser ut när man väl börjar titta runt i forumet...

• Zozo

kära Bettina; jag har varit hâr i snart tva ar... och det âr sa hâr fran och till hela tiden. Det är bara att försöka hoppa över det man blir irriterad över eller halla god min..

• c_t

Jag håller med dig fullständigt och därför tänker jag lämna det här forumet.

• malle_1

c_t: hoppa inte av forumet för att det finns knäppgökar, det gör det överallt.

• c_t

Nej men det finns alldeles för många för att det ska vara roligt att vara här.

vissa är ju rabiata i sina åsikter och gör allt för att hävda att just det som dom tycker är rätt. Det stör mig verkligen, att det inte finns någon respekt för att vi kan tycka olika och att man vill göra på olika sätt.

• Felicity_Cute

Bettina!

Håller helt med dig. Det kan även vara så att eftersom det är via internet så beter folk sig lite hur som helst. Jag tror inte att man säger vad som helst om man sitter och diskuterar bröllop i ett fikarum på jobbet exempelvis. Då hade besvikelsen eller kränkningen synts på medmänniskorna och man hade känt sig dum för att man sa något dumt.

Men det är som om endel tror att bara för att det är ett forum på nätet så kan man säga precis vad man vill utan att bry sig för hur andra tar kritiken.

Jag tycker vi ska glädjas med varandra, det borde vara ett glatt och lyckligt forum, där givetvis vi alla kan möta motgångar i klänningsval, eller etikett val eller liknande.

Jag känner att när mitt bröllop är över (för bröllopet är ju redan nu med alla dess förberedelse och pyssel) så kommer jag lämna forumet. Och jag är inte säker att jag kommer lämna en historia om hur bröllopsdagen var, av rädsla över ha gjort ngt "fel"

• jeli81

Jag håller med ts, tyvärr har det blivit för mycket pajkastning, och tyvärr är jag en sån person som till slut inte kna hålla mig.. *skäms* Men det som jag tycker är viktigt som ni alla här tycker är att alla ska ha rätt till sin egna åsikt utan att försöka övertala den som inte har det.

Hoppa inte av detta forum utan strunta i elakheterna!! Ska jag försöka göra!! :)

• Glitterkråkan

Håller fullständigt med Bettina och er andra. Tycker att tonen var betydligt trevligare här för nåt år sen, kändes som om de allra flesta var vänliga och ville hjälpa varandra.
    Nu har det blivit annorlunda, mer kritisk och hårdare stämning, mycket tråkigt! Hoppas det är som Zozo skriver, och att det i så fall ändrar sig snart!

• Sommarbröllop 07

Jag håller också med... Även om jag själv inte ska ha brudöverlämning mm så tycker jag att det blir så fruktansvärt dålig stämning i vissa trådar. Har faktiskt funderat på att sluta vara här men samtidigt får man ju också höra en hel del tips och åsikter som är roliga att läsa. Vi får se hur det blir. Jag tycker folk brister ordentligt i respekt för varandra tyvärr i sin iver att få folk att förstå att det är de som har rätt!

Men sen finns det ju en massa trevliga människor också! Fram för dem och den goda stämningen! :)

Och jag vet att det är ett forum och att alla har rätt till en åsikt, men det finns olika sätt att framföra den...

• Brud 4 augusti

Håller helt och fullständigt med TS! Jag blev också medlem här i höstas och instämmer med att det blivit fruktansvärt dålig stämning på forumet. Givetvis får alla tycka och tänka precis som de vill men man kan ta bort alla de där "förstärkningsorden" och är man emot t.ex. att ha kuvertavgift så behöver man väl inte blanda sig i den tråden då för att bara hacka på ts... förstår inte hur människor kan bära sig åt ibland, man blir så irriterad. jag gifter mig i slutet av sommaren och detta är ett forum jag definitivt inte kommer att finnas kvar på. Synd att det ska behöva bli så bara, finns många bra råd och tips, men tyvärr så börjar det andra ta över.
    Lycka till med era bröllop tjejer! ;)

• Damen i röd hatt

Jag tycker tonen här på BT genomgående är trevlig. De flesta inlägg är konstruktiva. Men alla håller förstås inte medi allt som skrivs, och det verkar som att det är vissa signaturer som mindre balanserade än andra. Och det är väl som livet är i stort. Vissa är aggresiva och stressade över sitt bröllop och hugger som reptiler. Andra har med jämnmod förlikat sig med att det nog ordnar sig på något sätt.

Däremot kan jag hålla med om att det är ett problem att vissa BT:are skriver i diskussioner att "jag tänker göra som jag vill", "nu lämnar jag forumet" osv. Den typen av juvenila argument och ageranden gör att det blir pajkastning. Det är som i relationen hemma; om min man säger att "jag gör som jag vill" och "nu vägrar jag prata mer med dig och nu går jag ut", jag då blir diskussionen till en olöslig konflikt. Så ni som agerar så här på BT bör refelketera om ni tycker att det är ett bra sätt att bemöta medmänniskor på.

Jag tycker annars det överlag är mogna inlägg, funderingar och självutlämnade berättelser. Jag har inte hittat någon som dömer ut någon annan. Men däremot är det förstås många som inte ställer upp och peppar sådant som man tycker är felaktiga beteenden elelr synsätt. Men det är en annan sak än att döma ut någon som person.

• Soffi 070707

Håller fullständigt med Bettina, förstår inte varför vi inte bara kan peppa varandra.

Som någon skrev, i fikarummet skulle folk tänka sig för både en och två gånger innan de hackade på någon annan bara för att de är av en annan åsikt. Bröllop ska vara en kul grej, ibland känns det som att det glöms bort bland alla trista inlägg.
    Hoppas att våren gör alla lite muntrare och mer stöttande i åsikter, vi ska ju gifta oss och ha roligt! :)

Svar på tråden Jag är så less på folk som bara dömer ut andra för deras val och åsikter!