Om man inte får någon möhippa?
Det skulle kännas väldigt konstigt om man inte fick någon möhippa.. Dem vännerna jag har är inte direkt såna som hittar på saker..
Är det någon mer som inte har varit med om någon möhippa eller är jag ensam? :)
Det skulle kännas väldigt konstigt om man inte fick någon möhippa.. Dem vännerna jag har är inte direkt såna som hittar på saker..
Är det någon mer som inte har varit med om någon möhippa eller är jag ensam? :)
Oj, vad elakt! jag förstår att du blev ledsen! Varför säger man så?
Jag fick en underbart fin möhippa i alla fall. Inget hemskt, pinsamt och tråkigt, bara roliga och härliga saker gjorde vi.
Jag trodde inte heller jag skulle få ngn då jag inte bjudit så många + att de inte är sådana som hittar på så mycket... TRODDE jag! (Eller om jag använt det för att ha en ursäkt för OM det inte skulle bli av!) Men nu har min pappa försagt sej! Och det BLIR av!
Så man vet ju aldrig menar jag..Trots allt!
För mig blir det säkert ingen möhippa...
Vi har bara de närmaste släktingarna på middan o alla vänner ska komma sen på kombinerad bröllops/ 30-årsfest (för min sambo). Alla får ju komma till kyrkan..
Men ngn möhippa blir det säkert inte
Jag får ingen heller har jag insett nu. har inga systrar eller några nära vänner som skulle kunna känna sig manade att fixa det men ändå så trodde jag verkligen att några av vännerna skulle göra någonting för mig.
Men nu är det två helger kvar bara innan bröllopet, och eftersom ingen har kontaktat Sambon så känns det inte sannolikt att det blir av. (Det var sambon själv som tog upp det försiktigt för att förvarna mig så att jag inte skulle bli så besviken).
Känns trist, behöva förklara bort det sedan på bröllopet när alla undrar över möhippan att äh.. nej ingen tycker att jag är värd att lägga ned tiden på... orättvist sagt kanske men så känns det.
Ja det är ju det som känns jobbigt.. att behöva bortförklara sig varför man inte fick någon =/
till Marcus Brud
Min Svärmor accepterar inte mig alls och säger elaka saker till mig jämt. Hon sa en gång till min blivande att det är bäst ni gör slut...Då blev min sambo rasande och bad henne dra till "varmare trakter"
Även min egen mor sa till mig som din mor till dig.Skaffa dig vänner då! Jag är inte ful eller elak bara lite blyg,men en möhippa i förnedringens tecken är inget jag längtar efter heller. Tänk att få vara med om en mysig o rolig?!
Men kan ni inte istället för möhippa själva bjuda in nagra kompisar o ha ett knytkalas o säga att dom ska hitta pa lite lekar eller spela nagot kul spel, bara för att det ska kännas lite möhippigt?
Vet att det inte är samma sak, men kanske kan det bli kul?
Får inte heller någon hippa. Mina kompisar bor lite över hela lamdet och kan inte ta sig hit för det. Tycker inte att det spelar någon roll gifter mig inte för hippans skull. Däremot känns det pinsamt när att berätta att det inte blir nogån för släkten. Känner mig som världens ensammaste människa som inte har mycket vänner där jag bor. Funderar på i stället att slå ihop mig med min m2b och strunta i hippa och svensexa. Och istället träffas alla som vill på en resturang och käka lite gott och tjata.
skönt att man inte e ensam....
28:erskan från Malmö jag förstår vad du menar, men tänk det e ju inte så kul för dina vänner att planera en möhippa fäör dig om dom inte ens är inbjudna, jag menar man vill ju in'såfall vara med på bröllopet oxå, men jag förstår ju dig med, kramiz
Jag trodde inte jag skulle få nån hippa eftersom mitt bröllop är väldigt litet.. men jag blev totalt överraskad med en ändå
tror inte jag får nån hippa, har lite svårt att se vem som skulle ta tag idet. Känns lite tråkigt faktiskt. Men det är ju inte så mkt man kan göra =(
Jag funderar på att kontakta "dem unga" som kommer till vårat bröllop, våra vänner och fråga om dem vill med ut och äta istället. Då träffas ju alla också
Vi hade ett litet bröllop, vi var totalt 24 personer med fest hemma, så jag övervägde inte ens tanken. Men det blev en kombinerad möhippa/svensexa! Jättekul, jag och maken fick tävla mot varandra i olika grenar och sen åt vi en härlig middag.
Sen ordnade tjejerna på jobbet en liten hippa, jättemysigt! Så man vet aldrig!