• Malla Malaga

Hur sjutton blir man rik? Idétråd!

Om ni skulle bli sådär härligt rika, hur skulle ni vilja bli det? Bra idéer välkomnas, haha, och Vinna På Lotto eller Gifta Sig Rikt RÄKNAS INTE! Kom igen brudar, kanske någon kläcker en helbra idé som åtminstone NÅGON av oss är smart nog att lyckas med...? Företagsidéer eller något annat?

• Svar på tråden Hur sjutton blir man rik? Idétråd!
  • ohmygoodness

Om du sparar 3000 kronor/månad och sparar på det sättet i 20 år. Då har du en slutsumma på: 720 000...alltid nåt...

• Tittij

Absolut, men om 20 år så är ju säkert inte 720 000 speciellt mycekt pengar :)

För 20 år sen kostade en Piggelin typ 70 öre, idag närmare 10 kr :)

• ohmygoodness

Men då måste du investera pengarna i t.ex...guld som stiger i värde år för år ;)

• margaux

Man blir inte rik av att vara försiktig och förnuftig! Man blir eventuellt bekväm i sin ekonomi men inte rik.
    Då måste man våga chansa och hoppas på tursamma vindar...

Som Røkke i Norge som var på ruinens brant i 2002, tror jag det var och igen är en av landets rikaste personer....

• jocelyn

OT; kommer ni ihåg snubben som bytte ett rött gem mot en lyxvilla? Det var en del turer emellan förstås men vilken fascinerande historia!

Här är bloggen; oneredpaperclip.blogspot.com/

• Tizzeltazz

kom på en smart ide och sjösätt den typ... hmm... ett företag som skickar ut bindor ;)
    mot en avgift så får man registrera hur långt emellan de ska skicka, hur mycket man vill ha, vilket märke, med eller utan vingar, trosskydd osv.
    ev kan man oxå regga om man vill ha intim våtservetter oxå och relaterade produkter
    :)
    stor här om natten på jobbet och reflerkterade över varför jag aldrig aldrig kommer ihåg / hinner köpa bindor i tid och vad bra det skulle vara om det bara kom i brevlådan typ två dagar innan :D
    ovet om man blir rik på det dock...

• Tizzeltazz

stor = stod naturligtvis :)

• Tizzeltazz

har precis läst igenom tråden och hejja pink cabs!
    först går vi väktarutbildning eller dyl sen målar vi lite bilar rosa + sätter dit kamera och så ifall ngn full kille inet fattar att han får åka eller dyl och kör när vi kan... i början :)
    synd att jag inte har körkort bara :(

• ohmygoodness

*vinkar till Tizzeltazz* hallå hallå. Här är en som vill beställa bindor! :) Urbra idé!

• ninjan

jag öppnade ett sparkonto för en tid sen. Men eftersom kassan varit rätt skral så har jag varit tvungen att norpa från sparkontot. Så inte fan lär jag bli rik på det :)

• Tittij

Tizzeltazz: Om du startar bindföretaget så lovar jag att Pink Cab commer se till att ha bilrna fulla med "tjejgrejer" :D

• Tizzeltazz

ohmygoodness
    *vinkar glatt tebaka*
    då var det alltså inte för att det var kl 3 på morgonen som jag tyckte det var en bra idé? :D

Tittij
    och med bindorna får man ett infoblad om pink cabs! :D :D

• jocelyn

Ah jag skulle lätt prenumerera på typ tamponger, kondomer etc. Och en rosa taxi, javisst.

• Tizzeltazz

nu börjar jag undra om man inte ska försöka dra igång det ändå :D :D

• littlepixiegrl - Mrs B

Pink cab låter jättebra! Tyvärr måste jag nog hålla med sensommarbruden om att det förmodligen räknas som diskriminering på samma sätt som tjejtaxan gjorde....kanske får bli Pink and Blue Cab där tjejer åker i rosa bilar med kvinnliga förare och killar åker i blå bilar med manliga förare??

• ohmygoodness

Tizzeltazz. Skulle jag vara du så skulle jag dra igång det genast! Nu är det bara för dig å hitta på ett en bra slogan, en logo och ett namn för företaget ;)

• gargamel

Alltså nu vet jag! efter att ha letat runt och kollat upp det här med hår och make inför bröllop nu så e mitt tips:
    Utbildada dig och bli proffs på att styla brudar!!! Dom här som gör det lär ju tjäna massa!
    Kommer ju alltid att behövas oxå...

• Tizzeltazz

*blåser liv i tråden*

har en ny klockan-tre-på-natten idé... :D

en site på nätet där man kan skriva upp viktiga saker man ska el behöver göra, man kan även lägga till dem via sms.
    sen lägger man in klockslag och dag man vill bli påmind och då kommer det ett sms el dyl med info om vad man ska göra, när och vart.

littlepixiegrl - Mrs B
    ohmygoodness

börja med pink cabs och lova blue cabs? :)
    jag har ju inte körkort :(
    eg borde man göra som taxibolagen, taxisarna får själva investera i mjuk å hårdvara och rosa klisterplast (de gula bilarna i sthlm är ju bara överklistrade :)) och vi startar upp en växel som sen förmedlar uppdrag till taxibilarna. de är egna företag och vi tar en viss % för förmedlingen :D
    tjejer som tar emot samtalen och tjejer som kör...

positiv kvotering?

• Tizzeltazz

PS
    och på påminnelse siten kan man oxå lägga in när man behöver bindor så skickas det ut elelr så kan man få påminnelse om att det är dags att köpa! :D

....fick panikriva i väskan å badrumsskåpet den här månaden igen... :(

Svar på tråden Hur sjutton blir man rik? Idétråd!