• Malla Malaga

Hur sjutton blir man rik? Idétråd!

Om ni skulle bli sådär härligt rika, hur skulle ni vilja bli det? Bra idéer välkomnas, haha, och Vinna På Lotto eller Gifta Sig Rikt RÄKNAS INTE! Kom igen brudar, kanske någon kläcker en helbra idé som åtminstone NÅGON av oss är smart nog att lyckas med...? Företagsidéer eller något annat?

• Svar på tråden Hur sjutton blir man rik? Idétråd!
  • TosTet

Mina tips för att i alla fall känna sig lite rikare:

* ordning på vardagsekonomin och en buffert (tråååkigt och vuxet, jag vet)
    * "sätta sprätt"-konto som man får göra av med utan dåligt samvete (men när det är slut är det slut, inte nalla på sparpengarna!)
    * inte tråksnåla i stil med "nej, vi kan inte följa med på bio för vi sparar till hus" (får spel på såna människor)

• Tittij

Hmm... Man kanske allvarligt ska överväga "Pink cab"-idéen ;)
    Tyvärr är jag för feg för att satsa, människor som törs är oftast de som blir rika.. Man måste våga förlora för att kunna vinna :)

• FruÖlandstok

Sen gäller det å komma på alla fiffiga idéer.. min lärare berättade om en han kände som köpte upp (inte säker men jag tror det var) njurarna från slakterier här.. kan varit nån annan djurdel också som inte äts så friskt i sverige.. sedan frös han in dom å skeppade dom neråt de gamla franska koloniområdena i Afrika och sålde.

Tydligen är det en fransk delikatess vilket även dessa områden uppskattade.. han tjänade multum.. men som sagt.. att komma på en sådan idé?!

• Tittij

Att komma på smarta idéer tycker jag är ganska lätt.. Det svåra att är orka förverkliga dem :)

Jag tycker ofta människor omkring mig kommer på smarta affärsidéer, men sen att sätta sig in i allting och driva igenom, där kommer det svåra : )

• FruÖlandstok

Tittij
    så sant, därför ska man ofta vara ett team.. den som kommer på alla idéer, en god entrepenör som kan genomföra det samt gärna en finansiör.. nu börjar jag låta som min lärare igen.. hihi fast jag tror inte jag tillhör nån av dom delarna..

• maljor

Det är inte stora inkomster utan små utgifter som gör att man blir rik.

Själva så sparar vi mynt i en burk och det blir ett par tusen om året.
    Tror det blir runt 400 i månaden som vi inte ens märker. Känns bara kul att räkna pengarna när de ska in på "extra"kontot

• rosesarered

Plugga inte till lärare.. som vissa andra gör hehe;)
    Vi har också en sån burk men rika har vi inte blivit på det, men vi fick en skön tusenlapp att investera i förlovningsringarna senast vi tömde den.

Annars så brukar dom rikaste alltid vara dom snålaste

• Malla Malaga

Hej,

så sköna ni är tjejer, och Pink Cab - KÖR PÅ, det lovar jag blir en dundersuccé!

Maljor

Jag håller nog tyvärr inte med, man måste ju ha inkomst för att kunna spara något... sedan är det ju just snåla man INTE vill, jag letar racervägen till rikedomen, haha!

Däremot kan jag nog hålla med om att de rika ofta är snåla (läs sparsamma...) men dte är väl därför det är bra att inte ha något från början! Om jag blir rik ska jag ge bort massor av saker och pengar och hus till min släkt och mina vänner och till de som behöver det bättre i världen, tycker egentligen nästan mer om att ge än att få/köpa...

• Malla Malaga

Har funderat på om det finns något uppfyller följande kriterier:

är pyttelitet och inte tar lagerutrymme, som får plats i ett kuvert och inte väger särskilt mycket, och som man kan sälja över internet... plus det viktigaste; att det är något som alla behöver! Måste ju finnas något? Prenumerera på disktrasor?

Svar på tråden Hur sjutton blir man rik? Idétråd!