• Frifantasi

Vad ska hon sjunga tycker ni??!!

Jaha, då närmar sig möhippa för vår kära vän. De flesta planer är klara. Jag o vännerna ska bland annat ta med henne till en musikstudio så hon ska få sjunga in en låt. Vi tänkte ha några låtar att föreslå för henne, så vi kan ta med text till dem och så. Bra så långt! Men vad ska vi föreslå för sånger?!

Can´t take my eyes off you ?Lauryn Hill
    I wanna be loved by you ? Marilyn Monroe
    You're still the one - Shania Twain

är några vi kommit på, men vi behöver fler.
    Det ska ju helst inte handla om "lämna mig inte" eller olycklig kärlek. Den får vara relativt lättsjungen, ingen Whitney vi har att göra med :_) Om det inte e värsta kärlekssången så någon lite rolig låt, jag funderade på volare (men engelska versionen e inte lika bra)
    Hips dont lie med shakira hade varit lite kul men då är det ngn annan kille som sjunger också o det är ju bara hon som ska sjunga, ev körar vi åt henne.

Vad har ni fått sjunga som sjungit in låt på möhippan?
    Vad tycker ni andra att man kan föreslå för låt?

Hoppas på massa bra tips från er alla!!

• Svar på tråden Vad ska hon sjunga tycker ni??!!
  • Hemligt ( fast inte längre)

Som en karl
    Med Annelie Rydé

Man kan ju byta ut han mot du...
    Du går som en karl, du ser ut som en karl och du kyyyyyysser som en karl ska!

Min kompis fick sjunga You´re the one that I want från Grease.
    Vi ändrade lite i texten så det passade, i orginalet så är det ju en tjej och en kille som sjunger.

• Soffi 070707

Kärleken är evig, en succé!

Låt henne gärna sjunga:
    Drömmen om XX en gång
    Drömmen om XX är sann

XX = den blivande mannens namn!

• bonaqua

hej Frifantasi

vilken roliga ide att sjunga in låtar
    var hittade ni någon sådan studio antar att ni bor i en större stad?

• Frifantasi

Hej allihopa o tack för alla tips, super!!
    Vi ska ha ett sista planeringsmöte ikväll så ja ska lägga fram era förslag!

Det roligaste är att hon har bjudit in alla möhippetjejer på lördag för att se melodifestivalen hos henne Det är ju nu på lördag vi ska hippa henne Vi tackade ja, hoppas hon inte städar ihjäl sig o lagar en massa mat bara....

Bonaqua:
    Vi ska spela in på Roastinghouse i Malmö. Men det bör väl finnas någon typ av musikstudio på mindre orter också, tror jag.

• nenne_74

Här är mina förslag!

The luckiest/Ben Folds
    Du e min man/Helen Sjöström
    Sen tycker jag den låten som Adam Sandler sjunger till Drew Barrimore i "The weddingsinger" är så söt:

"I wanna make you smile, whenever you´re sad
    Carry you around when your arthritis is bad,
    all I wanna do...is grow old with you"...osv, osv

• BolinderBrud

Jag blev hippad i lördags och fick sjunga
    "Dressed for success"
    Hur kul som helst, men det lät nog fördjälvligt;)

• Bruden blå

åhh vad heter den där svenska låten... gammal klassiker, rolig.
    ...Jag e en tuff brud, i lyxförpackning, en tuff brud i snyggt fodral, jag är ett litet stycke dynamit...

• A:s wife

min man fick spela in en låt på sin svensexa. kompisarna hade skrivit om texten på Wonderwall så att den handlade om mej =)
    sen spelade de upp den (de hade filmat en massa på svensexan så de klippte ihop allt till en musikvideo) på bröllopet. helt underbart!!

det skulle säkert vara jätteuppskattat om ni tog en känd, lätt, låt och skrev om texten så den passar henne och hennes blivande man!

• Kat77

Jag fick sjunga forever young - Alphaville.. Största hiten på bröllopet blev det :)

• M&H

Vill ha dig i mörkret hos mig.....

Kommer inte ihåg vilka det är som sjunger denna

• Forsfors

man ska leva för varandra tycker jag att hon ska sjunga

• sjölejon

Å, jag är så orolig för att det blivit så populärt att sjunga in låtar på möhippor.

De jag känner skulle aldrig göra något avsiktligt elakt eller pinsamt på min möhippa ... men jag är SÅ orolig för att jag skall behöva sjunga. Har sådana komplex för min sångröst. Kan inte ens nynna en sångrad i köket hemma med min sambo. Skulle ALDRIG klara att sjunga en låt om någon annan hörde!

Fast jag förstår att andra tycker det är jättekul!!!

• Forsfors

sjölejon: du kan säkert vara lugn, om de känner dig borde de ha märkt att du aldrig sjunger. i värsta fall får du hinta till någon du tror kommer att vara med om hur mycket du hatar att sjunga och hur pinsamt du tycker att det är. u behöver ju inte prata om möhippa utan ta något annat exempel elelr så.

Svar på tråden Vad ska hon sjunga tycker ni??!!